Barometr od společnosti Agorapulse se vám může hodit ve dvou případech. Pokud vás zajímá, jak je to s "průměrnými" čísly, které představují aktivity stránek na Facebooku. A také pokud stránku máte a chcete si ji porovnat s uváděnými průměrnými hodnotami..
Ale nejprve ta čísla - Facebook Page Barometer nabízí pohled na dosah fanoušků (ke kolika procentům fanoušků se v průměru jeden příspěvek dostane), zapojení fanoušků, lidé kteří o značce mluví (PTAT) a negativní zpětnou vazbu. Statistiky jsou rozdělené podle velikosti stránek, protože i na tom poměrně hodně záleží.
Dosah na fanoušky | Zapojení | PTAT | Negativní zpětná vazba mxa | |
Pod 1 000 fanoušků | 32.4 % | 8.7 % | 2.9 % | 0.3 % |
Od 1 000 do 10 000 fanoušků | 21.2 % | 6.1 % | 2.0 % | 0.3 % |
Od 10 000 do 50 000 fanoušků | 16.8 % | 5.8 % | 2.0 % | 0.2 % |
Od 50 000 do 100 000 fanoušků | 13.3 % | 5.5 % | 2.1 % | 0.1 % |
Nad 100 000 fanoušků | 10.2 % | 5. 0 % | 1.8 % | 0.1 % |
Uváděná čísla vycházejí z posledních 50 příspěvků a vzorku 4 898 stránek - a samozřejmě nedokáží rozlišit, jak hodně (či málo) si stránky za příspěvky připlácejí (pro vyšší zviditelnění). Není známo ani složení vzorku, ani nakolik je geograficky specifický.
Na Barometru se můžete podívat i na vývoj v čase - měsíční organický dosah se pohybuje těsně pod 100 % fanouškovské základny - podobná informace může být důležitá, pokud budete plánovat působení na Facebooku, ať už čistě obsahové, nebo kombinované s reklamou.
Virální dosah měl maximum někdy na konci března (280 procent vůči fanouškům, bráno podle průměru napříč všemi stránkami) a od té doby postupně klesá. A třetí metrika, PTAT (lidé kteří o tom mluví) je poměrně stabilní - v měsíčním pohledu se pohybuje okolo 33 procent z fanouškovské základny. Byť je možné říci, že mírně klesá.
Jak funguje vaše stránka
Pro porovnání musíte samozřejmě Barometru dát práva přístupu k vašim stránkám na Facebooku - poté si můžete vybrat stránku, Barometr se podívá na posledních 50 příspěvků a ukáže vám, jak si stojíte oproti průměru (v odpovídající kategorii stránek podle počtu fanoušků). Včetně grafů s vývojem organického i virálního měsíčního dosahu a měsíčního PTAT.
Pro POOH.CZ vychází dosah fanoušků 21,5 % (21,2 % je průměr) a další najdete v tabulce níže, včetně porovnání s průměrem. Měsíční čísla ještě ukazuji, že organický dosah je mírně nad průměrem (106,5 %), virální dosah vysoce nad průměrem (1 045 %) a měsíční PTAT je okolo průměru (35 %).
Dosah fanoušků | Zapojení | PTAT | Negat. | Virální dosah | Org. dosah | CTR | |
POOH.CZ (3 tisíce fanoušků) | 21.5 % | 6. 0 % | 0.4 % | 0.0 % | 1.0 % | 21.8 % | 3.6 % |
vs. průměr | 21. 2% | 6.1 % | 2.0 % | 0.1 % | 10.5 % | 24.1 % | 2.6 % |
Pokud budete toto srovnání používat, pamatujte na to, že uváděná čísla jsou pouze za malý počet příspěvků - pokud tedy vaše stránka zveřejňuje velké množství příspěvků, je ve statistikách zahrnuto příliš malého časového období. A také mohlo jít o "slabší" příspěvky. U POOH.CZ to pak v praxi znamená, že pokud "chrlí" i desítky odkazů na články denně, není analýza z tak malého vzorku ideální.
Zkusil jsem i poměrně atypickou stránku Babyboxů (velmi nízký počet příspěvků měsíčně, ale silně sociální téma).
Dosah fanoušků | Zapojení | PTAT | Negat. | Virální dosah | Org. dosah | CTR | |
Babybox.cz (12 tisíc fanoušků) | 35.5 % | 4.8 % | 1.8 % | 0.1 % | 4.3 % | 38.3 % | 0.6 % |
vs. průměr | 16.8 % | 5.8 % | 2.0 % | 0.0% | 6.1 % | 18.1 % | 2.5 % |
Pokud někdo máte k dispozici nějaké velké stránky, zajímala by mě čísla. Můžete je případně poslat na daniel(z)pooh.cz, rád bych některá přidal k článku. Pokud chcete zachovat "anonymitu" stránky, není problém, stačí pouze celkový počet fanoušků - samozřejmě bude zajímavější, pokud bude možné určit, o jakou stránku se jedná. Následující příklad je pro stránku s více než 50 tisící fanoušky.
Dosah fanoušků | Zapojení | PTAT | Negat. | Virální dosah | Org. dosah | CTR | |
50+ tisíc fanoušků | 9.5 % | 2.6 % | 0.1 % | 0.0 % | 0.1 % | 9.4 % | 1.2 % |
vs. průměr | 13.3 % | 5.5 % | 2.1 % | 0.0 % | 3.8 % | 13. 8 % | 2.2 % |