jo, takhle to dopadne, když laikové vykládají zákony (no offence, prostě je třeba si uvědomit některé věci, které nejsou na první pohled zřejmé).
předně, nemyslím si, že doplnění reklamní patičky je pozměněním zprávy, nejde o pozměnění, ale o přidání určitého sdělení, o kterém navíc průměrný uživatel ví, že jde o sdělení provozovatele freemailové služby. analogie rozšiřující podmínky trestní odpovědnosti je v trestním právu nepřípustná.
dále, i kdyby doplnění patičky bylo skutečně pozměněním zprávy, pak je třeba vzít v úvahu společenskou nebezpečnost takového jednání, která musí být vyšší než nepatrná, jinak vůbec nejde o trestný čin. domnívám se, že v případě reklamní patičky přidané do mailu je společenská nebezpečnost nulová.
problém bych viděl tam, kde by reklamní sdělení nějak zasahovalo do obsahu emailu. do rozporu se zákonem by se patička mohla dostat též bv případě, že by byla klamavá, urážela adresáta apod., tam by nastoupily předpisy o nekalé soutěži, ochraně osobnosti apod.
1) Pripojena reklama casto zasahuje do obsahu emailu tim, ze se snazi maximalne prilnou k textu zpravy, aby prijemce venoval sdeleni vyssi pozornost, napriklad ruznou formou "PS:" atd.
2) Spolecenska nebezpecnost rozhodne neni nulova. Bude posuzovana podle toho, ze se casto jedna o umyslne uvadeni prijemce v omyl, motivaci je vlastni zisk, a navic se jedna o cinnost pachanou plosne ve velkem meritku.