Bezpochyby zajímavý článek, nevidím ale důvod, proč by se měla síť ČTc řídit podle 100 let staré teorie. To, že se síť používá i pro datové přenosy, není známo od roku 2001. Proto měl management tyto problémy dávno řešit a ne tady v roce 2003 operovat s podobnými studiemi. Tenhle problém jen tak mimochodem řešili a vyřešili ve všech civilizovaných zemích - takže to je jen otázka přístupu k řešení problému. I tam měli bezpochyby stejné teorie, ale neměli tam telekomouše.
Proč by se *neměla* síť ČTc řídit podle 100 let staré teorie, pokud platí její předpoklady? Myslíte si, že sčítání přirozených čísel nefunguje, protože je už staré pár tisíc let?
Jinak souhlasím s tím, že situaci už mohl/měl management dávno řešit.
Samozřejmě že sčítání přirozených čísel funguje. Hůř ale funguje sčítání jablek a hrušek podle teorie, která byla vymyšlená na sčítání jablek když hrušky ještě neexistovaly.
Jinak článek má pravdu v jednom: dial-up paušál je opravdu na houby, na normální práci to moc není, takže nějaké přetížení sítě paušálisty je věc spíš hypotetická. To je jakoby zavedli pro domácí uživatele paušál na telegraf.
Myslím, že jsem napsal celkem jasně ,,pokud platí její předpoklady``.
Pokud platí předpoklady, nevidím, proč by se mělo něco změnit. Exponenciálnímu rozdělení je jedno, jestli popisuje telefonování, surfování nebo vymírání mloků. Pokud z něho spočítám nějaké pravděpodobnosti, tak prostě budou takové.
Jiná věc je, jestli je možné s dostatečnou přesností aporoximovat chování uživatelů popsaným způsobem, ale k této otázce neosahuje článek prakticky žádná relevantní data. Pokud vy máte k disposici nějaká, která ukazují, že ne, tak sem s nimi.
Autor clanku sam tvrdi, ze ty predpoklady neplatej (resp. ze by neplatily, kdybychom tady meli podminky jako ve vyspelych zemich). To mi pripada jako celkem vyhovujici duvod pro to, aby se pouzil jinej model...
Modelů by bylo dost, problém je v tom, že se těžko předvídá chování uživatelů, zavisející nejen na tarifní politice. Podmínky platí, ale skutečnost může být jiná.
Díky za částečné vysvětlení Petrovi. Uvedené exponenciální rozdělení odstupů příchodů a dob obsluhy bylo i v minulosti deformováno tarifní politikou. Provozní data ze současné situace si každý moc hlídá a jejich získání je velmi obtížné. A společnosti preferují více práci zejména obchodních managerů, než aby se zabývaly, rozbory a perspektivou provozu.