Ministerstvo průmyslu a obchodu má do konce roku předložit vládě Strategii rozvoje terestrického televizního vysílání v České republice. Problematikou se má zabývat expertní a také pracovní skupina ministerstva. Jaký je mezi nimi vztah a jakou roli v tomto procesu hrají?
S dovolením bych vás trošku poopravil. Pracovní skupina vznikla na základě diskuzí ke Strategii správy spektra a byla vlastně reakcí na ony někdy vzrušené diskuze k potenciálně likvidačním ustanovením o terestrické televizní platformě a vznikla také v souvislosti s přípravou pozic na konferenci WRC-2015. Takže pracovní skupina na tom v žádném případě nepracovala ani nepracuje, ani to není jejím posláním. Samozřejmě na druhou stranu jednotlivé zájmové skupiny, které byly v této pracovní skupině, jsou informovány o tom, jak expertní skupina připravuje zmíněnou Strategii.
Jestliže přechodné sítě DVB-T2 mají startovat v červnu 2016 a návrh Strategie rozvoje DTT máte vládě předložit do konce roku, co všechno se za ten půlrok musí stát, aby vysílání DVB-T2 mohlo opravdu odstartovat? Myslím hlavně na legislativní úrovni.
V navrhovaném usnesení je další krok, to znamená ministerstvo průmyslu a obchodu musí připravit materiál do vlády, kde bude věcný návrh úprav dotčených zákonů. Vycházíme z toho, že by to nemusel být zase až takový problém, protože to znění vlastně známe. Použije se původní znění Technického plánu přechodu ze zemského analogového na zemské digitální televizní vysílání, modifikuje se podle obsahu Strategie. Takže by to nemusel být takový problém, že by do září příštího roku mohla být novela zákona v chodu. A ta ostatní opatření by byla některá koncipována tak, aby se nemuselo čekat na tento zákon. Vydání individuálních oprávnění, na kterých bude postavena přechodová, migrační síť, nemusí čekat na novelu, na tu musí počkat finální sítě a financování přechodu. Takže je to všechno snad tak, aby to čekání na zákon nebránilo reálným krokům v přechodu na DVB-T2.