Držím palce, ať to jede! Hlavně ať nikdo nehází klacky pod nohy (právníci) a řeší se jen technika. Sice si zatím k digi nepomůžu (radši bych Černou horu nebo ještě radši Ještěd), ale hlavně že se něco dělá a ne jen mluví.
Souhlasím a taky držím palce. Jsem moc zvědavý na trojského koně Novy v parlamentu p. Plevu. Kdyby loboval proti přijetí potřebných minizměn v zákonech, tak už by to bylo fakt na rozbití hu..
+1 Jen k tem pravnikum. Nekdy to fakt vypada, jako kdyz si pravnici pri priprave vsech zakonu nechali fóra, aby je v pripade obavy, ze budou moci byt pouzity proti jejich mandantum, nebylo mozne pouzit. S pojmy jako právní výklad, právní názor, duch zákona, atd. jsou na beznem dennim poradku. Obcanske resume zni: Ustanoveni zakonu, ktera umoznuji vicery odlisny vyklad, coz jsou v podstate vsechny, neni treba dodrzovat. Staci mit dobreho pravnika, ktery opravnenost prave toho jeho vykladu zajisti. Ne, ze bych tim byl nejak prekvapen, jen si pri sledovani podobnych debat znovu a znovu uvedomuji v jakem pravnickem hnusu (ja na brachu, bracha na me) to zijeme! :-(
uz mas spocteno o kolik se zlevni zbozi v obchodech az skonci monopol Novy?
Podívejte se na jednu krátkou zprávu -http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=193540
Dočtete se tam 2 zajímavé věci:
1. Během nadcházejícího MS v hokeji firmy utratí za TV reklamu (na ČT) cca 100 miliónů Kč
2. Odhaduje se, že v letošním roce budou výdaje za TV reklamu 9,17 miliard Kč
Takže pokud Nova slibuje svým akcionářům více než dvouciferný nárůst cen reklamního času v následujících letech, znamená to minimálně o 917 miliónů ročně navíc (Prima se samozřejmě na vlně zvýšených cen poveze, konkurence je minimální).
Pokud znáte typický podíl výdajů na TV reklamu na celkové ceně výrobků a služeb a vývoj celkových prodejů v ČR, můžete si udělat odhad jak by to mohlo s NÁKLADY na TV reklamu zahýbat. Pořád ale nebudete vědět, jak se firmy při zvýšení nákladů na TV reklamu zachovají, mohou (a budou) totiž hledat také jiné cesty k propagaci své nabídky a značky a jak zvýšené náklady na TV reklamu promítnou do cen svých výrobků a služeb.
Každopádně zvýšení cen za reklamní čas v TV může zvýšit náklady na propagaci a tyto zvýšené náklady se mohou projevit ve vyšších cenách, nižších ziscích, nižších daních a nebo také v nižším nárůstu mezd. Prostě ty peníze se odněkud musí vzít, jen tak samy od sebe nespadnou z nebe. A je pravděpodobné, že část jich bude od zákazníků, část od majitelů firem a část od státu (tedy zase od nás).
Soudruzi, s nejakym "muze zvysit" a "mohlo by se projevit" ten socialismus nevybudujete. Soudruh Donat vcera tvrdit ze se cena reklamy na Nove zvysila o 15%, ja jsem ovsem nepozoroval ze by se to nejak projevilo na vyssich cenach v obchodech kde nakupuju. A pokud tvrdi, ze na reklamni monopol Novy doplacime ve vyssich cenach vsichni, jiste je tedy mozne spocitat o kolik ty ceny klesnou az se situace na reklamnim trhu eventualne zmeni. Nebo ne?
Mohu-li poprosit, mne do vasi strany laskave netahejte, ostatne nebyl byste rozhodne prvni, mate to marne ;-). Ne, vypocitat to presne bohuzel nejde, ale korelace mezi cenou za reklamni cas a cenou vyrobku je presto na celem svete naprosto zrejma. Proc by podle vas zrovna u nas v CR ekonomicke zakony nemely platit? Snad proto, ze to tvrdi kdejaky komunista? ;-)
Ani nevite, jak jsem rad, ze uz me nechcete ;-). S jehovisty se vzdycky snadno domluvim (staci rict, dekuji, mam jiny nazor, a daji pokoj), s komunisty mi to, jak vidno, nejak nejde.
Ááá, pan černobílý pro kterého všechno prostě musí být buď tak a nebo tak. Vítejte v reálném světě. A nemyslím tím ten Váš reálný socialismus s plánovaným hospodářstvím, ve kterém pravděpodobně stále žijete. Prostě se smiřte s tím, že cena za TV reklamu je jedním z nákladů na výrobek/službu a určitým způsobem ovlivňuje jeho cenu na trhu. A také se smiřte s tím, že to nejde jednoduše vypočítat a ani obecně odhadnout. Klidně může i po zvýšení cen za reklamní časy cena zboží klesat, ale bez zvýšení ceny by mohla klesat rychleji, atd..
Každopádně s Vámi dál diskutovat nebudu, pokud používáte takovéto argumenty a oslovujete mne jako Vaše kolegy "soukmenovce".
Takže nakonec Liberecko a Jablonecko zůstane mezi dvěma pokrytými oblastmi a na digitál bude čekat do soudnýho dne. To nám je ten Ještěd docela k prdu. Nejhezčí vysílač zůstane jen pro okrasu. K ČERTU !!!