Vlákno názorů k článku Pavel Kozler (Knowinstore): V obchodech bez prodavačů se krade minimálně, chceme vytvořit český Amazon Go od Martin Pištora - Článek není manál, takže v něm nejspíš nejsou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 10. 2022 18:21

    Martin Pištora

    Článek není manál, takže v něm nejspíš nejsou detailně popsány všechny nestandardní situace.
    Na fotkách je vidět tlačítko "Tíseň", takže nejspíš půjde navázat hovor s "hlídačem na centrálním pultu". Anebo se ozve sám. A je pravděpodobné, že by vás ven pustil, pokud máte zaplaceno, nebo vrátíte všechno zboží.

  • 12. 10. 2022 21:12

    petrph

    Nezlobte se, ale v tom článku je to snad napsáno naprosto jasně "..V případě, že se tam vyskytne problém, zákazník nedostane správný QR kód pro odchod. Zamknou se dveře. Pult centrální ochrany blokuje dveře a čeká se na příjezd policie. "
    Takže nevím proč teď píšete že se ".. bez problémů vyřeší na dálku přes "hlídače" na centrálním pultu."??
    Pak tedy navíc, pokud mu klikne baterka v mobilu, tak se s centrálním pultem ani nedomluví, ani nedovolá, any se to mohlo vyřešit, že? Tedy, napadlo, mne že by to mohl vyřešit nějaký instalovaný pevný telefon v prodejně pro tyhle případy - ale o tom se nepíše nic, asi by to stalo moc peněz, , a oni už v článku stejně dále bědují, jak je to vlastně drahé, že kvůli tomu budou muset na ty noční prodeje zvedat ceny.. Což už tedy, připomínám už je naprostý nonsens , protože k tomu nedospěly u nás ani hypermarkety se scan&go, aby u zboží neměly umístěné cenovky, ale "jenom ve skeneru"...

    Ale neberte to jako kritiku takového řešení, jenom že to chce opravdu doladit až na place, a zvážit řešení všech eventualit. Protože - a jak už jsem to doporučoval, měli by si zajít do nějakého hypermarketu, kde mají Scan&Go. a zjistí že to vůbec není automatické řešení, že u těch automatických pokladen je obsluha která běhá neustále mezi nimi a řeší se zákazníky jejich vzniklé potíže.. On totiž - a to by snad měli ti z té firmy, vědět, ten systém Scan&Go vůbec není blbuvzdornej, ten je nastavenej právě tak že se při prvním nesouladu zablokne a musí přijít obsluha, odblokovat ho a vyřešit to se zákazníkem..
    Jenže tohle za ně v noci policie dělat nebude, a že o tom mluvíme, ani nikdo z nějaké najaté firmy která bude provozovat ten centrální pult s kamerami, za rozumnou cenu rozhodně ne, aby se dohadoval a řešil s každým zákazníkem který bude mít u té automatické pokladny problém.

  • 12. 10. 2022 17:45

    jkjk

    Nelíbí se, nechoďte. Reálně pokud obchodník zná vaší identitu a ještě vás má na kameře, tak by tam kradl jenom dost nedůvtipný člověk.
    Mrtvá baterka v mobilu se asi bez problémů vyřeší na dálku přes "hlídače" na centrálním pultu.

  • 11. 10. 2022 10:25

    petrph

    Tak tohle je docela malér ".. V případě, že se tam vyskytne problém, zákazník nedostane správný QR kód pro odchod. Zamknou se dveře. Pult centrální ochrany blokuje dveře a čeká se na příjezd policie. ".
    Když už nebudu uvažovat nějaké nekalé živly, tak k tomu úplně stačí když někomu klikne v mobilu baterka, ne? Popřípadě třeba u starších lidí co špatně pochopí jak se ta apka vlastně ovládá.. Možná stačí se jít podívat na zkušenosti do hypermarketu kde mají ten Scan & Go, že u těch automatických pokladen stojí asistentka, která těm lidem pomáhá a rádí když mají nějaké potíže - a že té práce má opravdu dost.
    Tudíž, nahradit tohle automatickým zabouchnutím dveří a přivoláním hlídky policie, která potom bude lustrovat a vyšetřovat (podle čeho?) všechny zákazníky uvnitř? tak to pěkně děkuju.
    Takové prodejně se vyhnout velkým obloukem. A že jsem se podivil i druhé "výhodě",...na noc zvýšit ceny, .".berte to tak, že je to služba navíc a za služby se platí. "...:)). Tak to je opravdu zmíněný "loyalty program",..že brzo o své zákazníky příjdou..:))))

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).