Názory k článku Pavel Vopařil: Jak velkého Černého Petra drží Centrum.cz

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 11. 2012 9:20

    Ondřej Kučera (neregistrovaný)

    Je to už taková tradiční česká cesta. Malé pískoviště, na kterém se děti hašteří, šlapou si po bábovičkách a chlubí se hrady z písku.

    Jenže kvůli tomu přehlédnou, že všude kolem se staví mrakodrapy a výkonné buldozery se pomalu blíží k jejich malému pískovišti.

    Ovšem můžete si za to sami. Tak dlouho jste masturbovali nad Excelovými tabulkami a přesýpali "visitors" z jedné hromádky na druhou, až jste zapomněli na to hlavní, co se za těmi čísly skrývá - uživatele!

    Pořád se spoléháte na to, že jsou blbí a budou se vás držet až do hořkého konce. Kdepak! Tak dlouho jste si s nimi vytírali zadky, až se uživatelé rozkoukali a zmizeli k nějaké lepší zahraniční službě.

    Proč například spoluzaci nebo xchat není "český Facebook"? A takových příkladů by se dalo najít mnoho.

  • 27. 11. 2012 9:30

    Tomicek (neregistrovaný)

    Ty duvody poklesu Centra jsou naprosto jasne - je to totalne spatne, chaoticky a amatersky delany project managment ve vsech segmentech kde se Centrum vyskytuje, nebo chce vyskytovat. Uvedu nekolik pripadu:

    PRIPAD XCHAT
    Prvni priklad vam uvedu koncepci Centra na poli seznamovani. Centrum ziskalo kdysi dominantni komunitni server Xchat (o okolnostech akvizice psat nebudu). Dnes je tento server prakticky mrtvy, jak se to Centru povedlo? Velmi jednoduse - prvne chtelo doplnit Xchat o sluzby jako seznamovani a fotoalba. Misto aby udelali homogenni celek tak uzivatel pokud klikne na jakoukoli fotku tak se dostava na naprosto jiny server: http://fotoalba.centrum.cz ktery ma jiny design, jine rozlozeni poli atd atd... Pokud klikl na profil dostal se na 3 server s naprosto jinym designem (tusim ze se to jmenovalo mojerande.cz, ale tezko rict uz je to vypnute). Vysledek je naprosto neprehledny server ktery je prakticky neovladatelny.Proc to delali? Jak uzivatel surfoval po xchatu tak zapocitaval centru navstevniky i do jinych segmentu ve kterych prodavalo reklamu. Za obet ale padnul cely xchat ktery se pro normalniho uzivatele stal nepouzitelny a jeho navstevnost zacala rapidne klesat. A jak na to reaguji panove z Centra? Normalni smrtelnik by si rekl ze to opravi tim ze udelaji homogenni komunitni server s durazem na chatovani a daji mu maximalni podporu s 3 nejvetsi homepage v CR. Problem je ze Centrum opakuje porad dokolecka ty same chyby.Manageri se opet nepochopili o co jde a misto toho udelali DALSI server - seznamku: jiskreni.cz . Tim vyrobili sami sobe kanibala ktery konkuruje primo xchatu + dali mu max. propagaci. Navic jde o obycejnou seznamku obslehnutou z toho co momentalni trh se seznamkami v CR dal. Vysledek je vyroba nove seznamky o 7000 unikatech a logicky dalsi pokles xchat.cz na nove minimalni hodnoty. Ve finale ma Centrum dve naprosto identicke, nekonkurencni a stagnujici sluzby.

    AKTUALNE
    Puvodne velmi dobry napad s profi novinarskym serverem. Asi byl drahy provoz tohoto uspesneho dila, proto v ramci uspor zde najdete uz jen prakticky vyjezdy z agentur, vse dulezite vyvedenou na placeny insider.cz kteremu aktualne dela prakticky jen reklamu - clanky typu: politik udelal to a to, pokud chcete vedet co udelal kupte si insider. K tomu pridejte kyble reklamy ktere Centrum nacpe az neuveritelne mnozstvi na stranku a vysledkem je opet totalni necitelny brak. Idnes.cz slo jinym smerem, navic ma z tistenych medii daleko kvalitnejsi clanky (tim nerikam kvalitni, ale proti Aktualne kvalitnejsi) a vysledek je rust idnes.cz a stagnace Aktualne

    Tech prikladu by byly desitky ale uz me boli ruka. Jinak homepage Centrum.cz ? Podivejte se ve archive.org jak puvodne vypadala - jednoducha. Na tom centrum rostlo. Pokud na ni prijdu ted tak musim rict ze neprehlednejsi stranku abych dlouho hledal. Vetsina segmentu kam se centrum vyda je ve vysledku uniformni nesexi sed vypadajici vsude stejne a opet velke kyble reklam aby mohli zatopit minusovy rozpocet. Centrum momentalne dela produkty jen proto aby meli obchodnici ve vsech segmentech co prodavat.

    Pominu naproste lety mimo ktere nezminil autor clanku - napr. akvizice Atlasu kdy Centrum koupilo naprosto identicky portal a presmerovalo ho na svoje sluzby. Drazsi a zbytecnejsi financni operaci jsem na ceskem internetu jeste nevidel...

    Co bych delal ja?
    1) opet komplet vyhazet managment amateru
    2) vyrazne snizeni provoznich nakladu velkym zestihlenim firmy ktera ma neadekvatni velikost k tomu co produkuje
    3) naprosto radikalni rezy v produktech - zjednoduseni produktu, dodelani jasnych tvari a jasnych smeru produktu
    4) zruseni duplicitnich produktu a zruseni vynuceneho a nesmyslneho presypavani navstevnosti a navstevniku mezi produkty

    Myslim ze s tim jde jeste porad neco delat, cas se ale krati velmi rychle prave kvuli zahranicni konkurenci. Nastup teto konkurence prestal odpoustet chyby ktere se doposteji byvali velci hraci na CR trhu. Prestante si hrat na neco co nejste a zamerte se na to cim muzete byt....

  • 26. 11. 2012 9:40

    Appel na konci (neregistrovaný)

    Proc třeba Centrum spolupracuje v reklamně s partnerem Google a dělí se o příjmy?

  • 26. 11. 2012 9:58

    Martin P.

    V něčem souhlas ale ....

    Naprostá většina zahraničních služeb nemůže nahradit xchat ani spolužáky atd... Protože xchat a spolužáci jsou úzkoprofilové a regionální. Zahraniční služby nerespektují zvyklosti a nemají regionální personalizaci. Ono opravdu nestačí to jen přeložit do jiného jazyka.

  • 26. 11. 2012 10:21

    Martin P.

    Výsledky naznačují segmentaci trhu . Nikoliv přímo jak moc daná služba byla nahrazena, nebo je nahraditelná.

    Rozdělení zákazníků bude úměrné, věkové skupině a třeba dosaženému vzdělaní. FB byl původně cílen do studentského prostředí. Tedy relativně homogenní prostředí co se týká názorů, vzdělání, zázemím atd... ...proto tím že byl vypuštěn do širého světa naráží na omezení, že všichni nejsou friends.

    Stejně tématické okruhy xchatu a zahraničního chatovacího serveru asi nebudou vždy stejné.

    Myslím že malé regionální servery mají stále co nabídnout. Globalizace v mezilidských vztazích a různorodost sociálních a ekonomických podmínek tomu nahrává.

  • 26. 11. 2012 15:28

    Martin P.

    Nerozumímě si. Já jsem upozorňoval na zástupnost služeb. Centrum bez debat ztrácí.
    Někdo tu naťukl Seznam, Spolužáky, xchat a Facebook. Jsou snad to zástupné služby? Nebo mají vždy všechny zástupné služby? Podle mně nemají.

    Ztráta Seznamu a Centra na FB možná je právě tím jak se snaží pokrýt všechny služby, nebo skoro všechny. Místo toho aby aktivita a prostředky byly cílené na to co zahraniční a globální hráč nemůže postihnout. Mužou to být dobří regionální hráči. Je spousta oblastí, která jsou relativně nepokrytá nějakou službou.

  • 26. 11. 2012 15:59

    Kybernet (neregistrovaný)

    Napsal jste "Naprostá většina zahraničních služeb nemůže nahradit xchat ani spolužáky atd". Daniel Docekal a ja vas pouze upozornujeme, ze co se tyce spoluzaku a FB, tak jsou podle cisel pro ceske uzivatele zastupne vice nez dobre. A to same plati i pro ostatni ceske "socialni site".

  • 26. 11. 2012 19:34

    Martin P.

    Ano tak by to mohlo nějak být. Takže je otázka než to úplně zabalit jestli té skupiny, která chce multichat s možností pokročilé moderace nevyužít a nespojit to s OpenID,FB id , Google id atd....

  • 27. 11. 2012 11:22

    Martin P.

    Jasně že to rozdrobí komunitu uživatelů. Xchat není seznamka, stejně jako seznamka Jiskření není chatem. Xchat je v základu zadarmo a Jiskreni je pouze placená služba.

    Tenhle sektor služeb pokud za sebou nemáte opravdu silného investora se ukazuje jako prodělečný. Lidé tu stále nejsou zvyklí za něco platit, takže obsah bude cenově nenáročný a bude to muset přetékat reklamou která bude dost out. Protože personalizovaná stále je jen sci-fi . Takže zase budou utíkat uživatelé a tak dokola.

    To je furt začarovaný kruh, ale jak zněj ven .

  • 27. 11. 2012 18:44

    Mixxos (neregistrovaný)

    Hezke - co takhle ale prestat resit losery a zkusit vymyslet neco noveho? Pri pohledu do zpetneho zrcatka je vzdy vsechno jasne. Co teto zemi chybi jsou Zuckbergove, ne chytrolini s nazorem a nedostatkem inovativnosti, imho.

  • 27. 11. 2012 19:18

    Martin P.

    Jo tak Vy jste to rozsekl :-D

    Zuckberg a spol. mě krapet jiné podmínky. Tím nemyslím na své straně, ale nestraně zákazníků. Ono na normálních Češích by si asi taky vylámal zuby.

  • 28. 11. 2012 10:11

    Michal Kára (neregistrovaný)

    > Možná tohle je chyba spousty projektů, že je snaha vyhovět všem
    > požadavkům ze strany uživatelů.

    Přesně tak, tesat do kamene...

  • 27. 11. 2012 12:26

    Martin P.

    Ano s těmi čísly to známe. Už jen v tom jaká je neochota mazat fake a spamové účty. Čísla a čísla a zase čísla. Takže i nějakých xx% falešných účtů se hrozně hodí. Často různé servery blokonou účet jen pod pohrůžkou, že budete informovat vlastníka autorských práv. Protože ten Excel si nechtějí pošpatnit.

    Běžní uživatelé se rozutekli mezi jiné sítě a služby. Můj odhad je, že jednotlivé sítě nevyužívají plnohodnotně. Ale jednoúčelově. Množina prvků z jedné množiny se nám nepřesunula úplně, ale došlo k průniku množin.
    Běžný uživatel v ČR vytváří jakýsi guláš mnoha služeb. Který se z pohledu zahraniční pozorovatele, nebo geeka může se zdát nelogický. Má opět ekonomické a společenské základy. Tedy opět tam nějaká šance je.

    V čem jsem pesimista je ekonomická síla uživatelů. Nemám představu, jak by šlo některé služby při zachování jisté kvality, provozovat levně. Ale mám dost jasnou představu, že z uživatelů dostat Korunu je problém.

    Ohledně redesignů marně vzpomínám, který se opravdu povedl. Naopak mě napadají ty kde došlo ke třeba i ke ztrátě dat. Taková ta inovace za každou cenu. Hrozně by mě zajímalo kolik lidí, kteří se puštění do nějakého redesignu. Mají nějaké podklady nebo studie jak se budou chovat jejich zákazníci jaké mají potřeby atd...

    Pokud by pod redesingem byla opravdu snaha o zeštíhlení, funkční optimalizaci tak to ještě šanci má. Tedy ještě to bude chtít propagaci a života schopným obchodním modelem.

  • 27. 11. 2012 13:27

    tomicek (neregistrovaný)

    tak konkretne v tomto segmentu mam cca 13 letou praxi - puvodne jsem mel stavet i lide.cz pro seznam.cz takze snad o tom neco vim. Ze svoji zkusenosti muzu rict nasledujici:

    1) to ze xchat neni seznamka muze deklarovat tvurce - uzivatelum samozrejme prijde jako seznamka a dulezite je jak tu sluzbu vnimaji uzivatele - ti to vnimaji tak jak to postavi majitel webu

    2) vyrobit si kanibalka naprosto tristi sily firmy. Jiskreni neni jen placena i kdyz platit muzete. Mate tu dva identicke servery - lisi se pouze tim ze u jednoho to seznamovani mate vystavene primarne okolo chatovani a jiskreni se prekryva s tou omackou okolo coz je samozrejme seznamovani. Porad propagujete jeden na ukor druheho a obracene. Lidi si mezi servery prehazujete lopatou tam a zpet.

    3) Vysledek je naprosta devastace navstevnosti xchatu a pidinavstevnost mohutne protlacovaneho jiskreni ktere centrum inzeruje naprosto vsude. Poptavka po serveru tohoto typu je nulova, navic zde mame primou konkurenci v zavedenych navstevovanych seznamkach: lide.cz,libim­seti.cz,rande­.cz,seznamka.cz,sez­namit.cz,stes­ti.cz a nove i nadnarodni edarling.cz

    3) Centrum opakuje jen v oblasti seznamovani a komunit potreti stejnou chybu - za velke penize vyrobi novy server ktery uz ma, misto aby poradne predelalo koncept stareho serveru - koncept xchatu je ze zacatku devadesatych let. Centrum nejprve vyrobilo kopii facebook (vypnuta pred ostrym startem), vyrobilo mojerande.cz (nebo jak se to jmenovalo) a ted jiskreni.

    Tohle konkretne ukazuje naproste diletanstvi rizeni firmy - neumi postavit koncepci. Vsichni se boji prevzit zodpovednost a udelat proste naprosto radikalni rezy ve smerovani serveru a firmy. Je to bud amaterismus lidi kteri maji projekty na starosti nebo problem nerizeni generalnim reditelem / predstavenstvem nebo co tam ta firma ma.

    Resit se da i zdanlive neresitelne - jen jim to konecne musi zacit delat profici kteri vedi co chteji. Je lepsi kdyz budou mit 50 zamestnancu a 10 uspesnych produktu, nez 500 zamestnancu a takovy pelmel bez ladu, skladu a smeru kam to ma jit. Takhle se z mista vubec nepohnou ani o milimetr...

  • 27. 11. 2012 15:16

    Martin P.

    Když to tak čtu, nemají podíl na úpadku Xchatu tedy i vlastní uživatelé?
    To jak to vnímají uživatelé se potvrdí, až jako zpětná vazba z odstupu času. Protože jedna skupina do toho jde s čekávání seznamovacího severu, druhá s očekávání chat serveru.Další čeká Fjesíček A výsledek je ten, že to nefunguje. Protože ani jedna skupina nedokáže vytvořit životaschopnou? Samozřejmě, že pak negativní zkušenosti šíří dál. A jiní nemají chuť to pak zkoušet. Z několika diskuzních fór vím, že samotní uživatelé také mohou za častý rozklad komunitních serverů a jejich působení je až nečekaně silné.

    Možná bych to nevnímal jako vyrobení kanibala, ale tříštění aktivit. Takové pejsek a kočička vařila dort. Od každého kus, nic pořádně a nakonec je z toho někomu špatně.

    To že se tu snaží zahraniční hráči naznačuje, že pole působnosti tu je. Jenže žádný z nich neuspěl a myslím ani neuspěje. Opakuji Lidé v ČR opakuji tyhle služby očekávají zdarma. Všechny ty placené, nikoliv jen ty prémiové, neuspěli, případně paběrkují. eDarling tu nikoho neohrozí, stejně jako se to nepovedlo Badoo a jiným. Stejnak neuspěje ten start-up The Game týmu uLikeIT. Proto placená aktivace účtu u Jiskreni vede k malé neživotaschopné uživatelské základně.

    V ČR je rozhodně pole působnosti pro univerzální diskuzní server, pro univerzální chatovací server a asi i pro nějakou tu seznamku. To jak se toho která firma chopí, je věc druhá. Příkladů kdy to nevyšlo, tu máme dost.

  • 28. 11. 2012 9:24

    Martin P.

    Z pohledu psychologie a sociologie opravdu není.

    Chat je způsob komunikace, zato seznamování je účel komunikace. Chat i diskuze mohou být i na jinačí téma. Chat může být se servisním technikem, s poradcem přes zdravou výživu, finance. Výměna informací mezi pěstiteli, kuchaři, programátory atd..

    Jaký způsob komunikace použijete pro daný účel, je na každém. Jeho je i pak zodpovědnost za špatně zvolený nástroj komunikace. Pokud někdo se snaží použít pro daný účel nevhodný nástroj, je pak moc hezký, že žehrá jak to nefunguje. Komunikační nástroje jsou nám propůjčovány ať zdarma, nebo za peníze, tak jak jsou. S svýma výhodami a nevýhodami. Obrazně klidně si kupte osobní auto a používejte ho jako traktor. Možná Vám to bude vyhovovat. Pokud ne, není to chyba tvůrce.
    Pokud jste nakousl seznamování tak seznamky jsou „jen“ inzerce. Protože informují o poptávce, nabídce a jsou místem pro představení „zboží“.

    Nejasný účel toho projektu v očích uživatelů může být právě ta spousta nabalených funkcí navíc. Možná tohle je chyba spousty projektů, že je snaha vyhovět všem požadavkům ze strany uživatelů. Nebo blud o tom jak stvoří další FB.

  • 28. 11. 2012 22:19

    R. (neregistrovaný)

    Ti spoluzaci byl velmi spatny priklad z hlediska prostoru na trhu. Spoluzaci je presne ta skupina, pro kterou byl FB vytvoren. Nicmene pravdu mate s tou specializaci, ale zaroven rikam, ze znam pouze jeden server, ktery stoji za to a to je mimibazar. Zbytek jsou totalni paberky s "187" lidmi on line. FB pokryje neuveritne siroke spektrum zajmu. Bavim se o zajmove socialnich tematech, ne o bazarech a realitnich serverech.
    Nejsem primo z oboru, ale segment lidi, kteri se v roce 2013 budou chtit bavit na necem jako byl Xchat se mi jevi jako znacne nebonitni a jako investor bych do toho nesel, protoze tomu neverim. To uz radeji verim na 45 leté kavky, co chteji seznamit a radi si priplati za nevestu co ma v poradku zuby.

  • 29. 11. 2012 10:38

    Martin P.

    Ono se nám to tady smotalo dohromady víc.
    Už tu padlo FB, není diskuzní forum, není to chat a není to seznamka. Záběr má široký, jen pro konkrétní daný účel je nanic. FB by pro daný účel šel využít jako komponentu. Né jako základ na čem stavět.

    FB nemá možnost řazení témata, vyhledávání témat, řízení práv k tématům, otevřený multi-user chat, vyhledání konkrétního uživatele podle parametrů atd… Postavte na FB forum majitelů vozu Ford Fiesta. Zkuste diskutovat > problémy s motorem > doporučte servis v Severních Čechách > najděte uživatel který má modelovou řadu 2005. Nebylo by to nemožné, bylo by to ale mizerné. To jde převést i na vaření atd… Stejně tam nemůžete na tom postavit seznamku. Nemáte tam ty data, nejsou kam vyplnit a nemáte je jak vyhledat. Ani solidně blog na FB nejde vést.

    On ten sektor v ČR celý není bonitní. Ani na těch kavkách nic nevyděláte, zrovna oni jsou skupinou, která si nechá pro koleno vrtat a je dost technologicky pozadu a jejich zoufale málo.

    Aby se chytalo, potřebujete skupinu která je solventní, zná dostatečně anglický jazyk, používá smartphon s datovým paušálem a cestuje. Takže už asi chápete, proč obsah televizních stanic v ČR vypadá tak jak vypadá. Protože takových lidí tu není dostatek. Internetové stránky cílící na lidi v ČR jsou toho zase jen zrcadlem.

    Pokud budeme pesimisté musíme čekat na generační obměnu. Protože na té skupině, která je teď ekonomicky činná, se to postavit nedá.

  • 23. 5. 2017 12:57

    Naléhavě potřebujete peníze? Můžeme vám pomoci! (neregistrovaný)

    Naléhavě potřebujete peníze? Můžeme vám pomoci!
    Jste v současné situaci v potížích nebo vás hrozí v potížích?
    Tímto způsobem vám dáváme možnost rozvíjet nový vývoj.
    Jako bohatý člověk se cítím povinen pomáhat lidem, kteří se snaží dostat šanci. Všichni si zaslouží druhou šanci a protože vláda selže, bude to muset pocházet od ostatních.
    Žádná částka není pro nás příliš bláznivá a splatnost, kterou určíme vzájemnou dohodou.
    Žádné překvapení, žádné další náklady, ale jen dohodnuté částky a nic jiného.
    Už nečekejte a komentujte tento příspěvek. Uveďte částku, kterou chcete požádat, a my vás budeme kontaktovat všemi možnostmi. Kontaktujte nás dnes na adrese pastorosasben@ou­tlook.com

    Naléhavě potřebujete peníze? Můžeme vám pomoci!

  • 26. 11. 2012 10:24

    Pavel Jezek (neregistrovaný)

    Konecne je take nekoho z centra slyset. A ma to hlavu a patu. Co se treba obcas z techto jinych uhlu podivat do konkretnich portfolii? Celek je zamlzen, pohledem na detaily si clovek muze udelat mnohem lepsi nazor...

  • 27. 11. 2012 1:02

    Pavel Voparil (neregistrovaný)

    Ahoj Jirko. Vidim, ze jsem tu cast, na kterou reagujes, napsal asi nestastne. Pokud to tak vyznelo, absolutne to nebylo mineno jako personalni kritika. Spise naopak. Snazil jsem se dat kontext, ze produktaci to proste meli (z ruznych duvodu) hrozne tezky. A ze se tam casto stridali lidi (opet z ruznych duvodu) je proste fakt a je to fakt negativni.
    Tem dalsim vecem moc nerozumim - je pro me prekvapeni, jaky angazma jsem nevital, to by me opravdu zajimalo - klidne mi napis email :-)
    Do firmy jsem privedl celkem asi jen 5 lidi, vsichni tam dosud jsou a myslim, ze vsichni jsou jedni z klicovych lidi ve firme - a mimochodem z McK byl pouze jeden (a jeste delsi dobu mimo)
    Ale asi vis neco, co ja ne...:-)

  • 27. 11. 2012 15:05

    Jiří Vojáček

    V tom pripade jsem tu personalni cast jen spatne pochopil.
    Podle mych informaci jsi nesouhlasil s angazovanim extremne preplacenych lidi zvenci, kterymi chtel Pavel trhu vzkazat "jeste jsme tady", mam namysli zejmena Tomase Burila. Pokud je ta informace spatna, coz se muze stat, jiste ji uvedes na pravou miru, diky za to.
    Ad McK - mmm, skoro bych sazel, ze tech "Voparilovo" lidi bylo vic, nejen z McK, i kdyz i tech tam bylo naberon vic, nez jeden. Ze to ne vzdy byly trefy vedle dokazuje Martin Florek, vyborny produktak, o kterem jeste trh uslysi. Ty "plevy" ale prevladaly, ruku na srdce.

    Kazdopadne gl, at se prace dari!

  • 26. 11. 2012 14:20

    Kybernet (neregistrovaný)

    Segmentace? Leda tak na segment, kde jsou skoro vsichni a segment, kde uz neni skoro nikdo.

  • 27. 11. 2012 10:21

    Insajdr (neregistrovaný)

    Vojacku, ktery angazma Voparil podle tebe sveho casu nevital, bud konkretni?

    Voparil by mel rict konkretne jakych pet lidi privedl a v cem dodali CH na hodnote.

    Vsichni spis vime, ze CH najalo jednoho totalne preplacenyho top manažéra, kteryho se musela zbavit, aby WP nalili vubec nejaky dalsi provozni credit. A dal taky, ze Voparil nejmin pet schopnych lidi ze stredniho managementu opt-outoval ven :)

  • 26. 11. 2012 18:09

    pojke (neregistrovaný)

    podle mého ale došlo ke změně prostředí jako takového ... FB technicky není (nemá funkcionalitu) spoluzaci.cz, ale dostatečnou funkčností je nahradil .... jinak řečeno lidi "spoluzaky" fakticky přesunuli na FB ... a nijak jim nevadí ono omezení ... i když - co konkrétně FB nemá a "spoluzaci" mají?

    kolik lidí ve skutečnosti chce multichat s možností pokročilé moderace? je potřeba si uvědomit, že většina lidí chce to, co nabízí apple - maximálně jednoduché a fungující služby co nejméně otravující s nějakým nastavením, správou .... a klidně ty lidí i oželí funkce - jak ukázal úspěch prvních iOS .....

    nikomu se nechce zakládat další a další profily, když tu je jedna služba, která dostatečně (byť třebas ne ideálně) dostačuje

  • 26. 11. 2012 16:31

    Martin P.

    Třeba protože FB nemá žádnou funkci která by nahradila xchat. Tedy nemá žádnou část pro mutli-chat s možností pokročilé moderace.

    Jak FB může nahradit spolužáky? Opět nijak, protože on tu funkcionalitu nemá. FB je příkladem obecné sociální sítě, spolužáci jsou sociální síť která směřuje a cílí víc na konkrétní uživatele. Nebo funkci, kterou pro ně má vykonávat. to je o funkci jestli ta věc vůbec je nástrojem který požaduji.

    A zamyslel jste se nad tím jak to je obsahově? Proč když máme .xda-developers stránky tak stále vznikají další a další stránky o mobilech na regionální úrovni? A nejen tam, auta,lodě, letadla, vaření atd.... Protože i když ty lidi na první pohled spojuje nějaká věc, ve spoustě jiných věcí si nemají co říci. A než by si dali práci s filtrací takových informací je lepší jak se říká změnit lokál. Tedy půjdou tam kde dostanou lepší nástroj.

    Malé sociální sítě mají rozhodně možnost přežít FB. Ale jen pokud se budou specializovat, zaměřovat na konkrétní podmnožiny uživatelů. Takže očekávám že pokud na straně Sez. nebo Cen. nenastane ještě něco negativního. Tak se odliv zastaví. Pokud vsadí na specializaci může i počet uživatelů růst.
    Ale to je můj názor jen na část která se týká sociální sítě, chatu, diskuze atd... ...na zpravodajské portály, které jsou pod nima nemám názor.

  • 26. 11. 2012 16:03

    Jiří Vojáček

    Zhruba poslední rok kudy chodím, tam trousím myšlenku "centrum chytá druhý dech" a kolegové z Centrum Holdings už ze mě mají prdel, když se o bývalém zaměstnavateli začneme bavit, protože všichni vědí, že ho budu hájit.
    Samozřejmě někdejší mety byly dávno zapomenuty, ale pár nových služeb se povedlo, některé staré úspěšně prošly redesignem, relaunchem nebo refaktoringem a drží své tržní pozice. Namátkou mail, agentura najisto, realitní kluci z daltenu, webfarm a jejich cars. Ženu a Aktuálně záměrně nezmiňuji, na jejich úspěchy mělo samotné CH vždy vliv minimální.

    Nedá mi to ale a musím se pozastavit nad Tvou drobnou personální kritikou směrem dovnitř, Pavle. Jakkoli všichni víme, že některá angažmá v posledních měsících vlády Pavla Muchy jsi vyloženě nevítal, byl jsi to Ty, kdo přivedl na pozice na středním managementu řadu známých a zejména lidé z McKinsey byli jednu dobu v CH opravdu velmi, velmi přebytkovým zbožím, jak co do počtu, tak co do výkonů.
    V této souvislosti kritizovat personální politiku, to je, ehm, chucpe...

    Tolik malé, podepsané, rýpnutí, nenechte se v CH otrávit, ať se produktu daří, myslím, že to máte rozjeté slušně.

  • 27. 11. 2012 2:02

    Libor (neregistrovaný)

    Centrum je ukazka jak lze vykuchat (vytunelovat) privatni spolecnost. Staci aby ji par let vedli konzultatni z nejmenovane firmy a je vybileno.
    Je mi z toho smutno

  • 26. 11. 2012 22:24

    Ondřej Kučera (neregistrovaný)

    Rozvinuli jste pěknou diskusi, ale já to původně myslel trošku jinak. Velcí hráči sice dělali různé akvizice, ale kašlali na uživatele. Jen honili čísla v Excelech.

    Například Seznam převzal spoluzaci.cz a jedinou reálnou úpravu, kterou udělal, bylo, že překopal přihlašování na svůj email. Díky tomu získal další papírové uživatele e-mailu do svého Excelu a mohl se tím chlubit.

    Že si uživatelé stěžovali na desítky problémů a možných vylepšení? Nezájem! Na službu se léta nesáhlo. Služby na českém internetu se totiž kontinuálně nerozvíjí - léta se na ně kašle a pak se po letech udělá nějaký hurá redesign, nakrknou se uživatelé a pak se zase hnije dalších pár let.

    A co udělali uživatelé? Nechali si to líbit? Kdepak. Utekli.

    Já neříkám, že spoluzaci a facebook jsou plně srovnatelné služby. Spoluzaci tu byli daleko před Facebookem. Kdyby na ně Seznam nekašlal a agilně testoval různá vylepšení, mohl tu obrovskou komunitu udržet a kde mohl ten web dnes být?

    Kdo na českém trhu průběžně inovuje své služby, plní uživatelům nevyslovená přání a vyhýbá se hurá redesignům? Kdo naopak jen své portfolio suší v nezměněném stavu a uživatelé jsou pro něj jen anonymní čísla v tabulce?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).