A dělá někomu problém jednou za uherskej rok (nebo nikdy) dojít si na pobočku, když je tak hloupej, a naletí na phishing?
Kdyby to bylo jednou tejdně, tak neřeknu, ale v rámci bezpečnosti jednou za 100 let (kdy navíc si pak dá už větší pozor, zvlášť když by tam měl právě chodit častějc - což se taky počítá) je to změna offline naprosto v pořádku a je to dobře.
Ano, chodit na pobočku není moc pohodlné.
V tom ověření starého čísla je problém: Co když ztratíte mobil? Nebo ho zrušíte a až poté si uvědomíte, že na něj máte navázané nějaké konto, které nepoužíváte často?
A mBank mi vrátí peníze když se mi zakoupené zboží (zaplacené z mBank účtu) nebude líbit nebo když nedorazí? Můžete k tomu poskytnout nějaké relevantní údaje? Já o tom nic na jejich stránkách nenašel. A přitom je to taková báječná služba. Se divím, že to víc nepropagujou... :-) Takhle elegantně se zbavit zodpovědnosti za své jednání. To by se mi lííííbilo.
Nevím, jak chceš někomu zaplatit kartou na aukru? Každopádně PaySec placení mezi uživateli výrazně zjednodušil a zrychlil. Pro placení mezi uživateli v čr je to jednoznačně jednička. Poplatky ujdou a je to rychlý a jednoduchý.
"PaySec je rychlý a jednoduchý na ovládání. Nemusí si zřizovat nějakej novej účet u nějaký mbank."
Pokud je problémem zřizování čehokoli (to není myšleno jako obhajoba kterékoli banky), není nejjednodušší ani nic nezřizovat, ani nepoužívat PaySec, ale zaplatit druhé straně přímo převodem? (Ten PaySec přeci taky někdy musíte "nabít".)
Jen drobná připomínka k obrázku s emailem z PaySec o změně telefonního čísla - to je phishing? Nebo jen hloupé nastavení emailového klienta, aby vše co vypadá jako odkaz převáděl na klikatelný odkaz? Nebo PaySec ignoruje pravidla bezpečného (a slušného) chování a sice - "Žádná banka vám nikdy nepošle email s klikatelným odkazem. Všechny operace provádějte tím, že sami zadáte do prohlížeče známou adresu. Pokud je v emailu od banky klikatelný odkaz, jedná se velkou pravděpodobností o podvodný email."
Já osobně bych takový email okamžitě smazal, žádná "moje" banka (CS a eBanka) ani platební služba (PayByCash) by takový email neposlala.
A na té pobočce prokážete, že anonymní konto XY je zrovna vaše jak? U bankovního produktu, který založíte s ověřením totožnosti je to sice pruda, ale jde to. U anonymního konta je to jednoduše nemožné.
Už jenom ta jednoduchost. Chci někomu zaplatit, zadám jméno jeho účtu, částku a kliknu na zaplatit. A je hotovo.
Další výhodou je to, že si na stánky mohu dát "platební tlačítko". Velmi jednoduše mohu naimplementovat i placení v internetovém obchodě.
Myslel jsem, že ironie z toho koukala na kilometry daleko. Jenom jsem chtěl být slušný a nepsat rovnou, že požadavek na to aby banka ručila za něco co se jí netýká je poněkud nerozumný....
Dobrý den,
zdá se mi, že je článek propleten jednou základní domněnkou, kterou pokládám za mylnou.
Pozoruji, že břímě zodpovědnosti je v článku automaticky vkládáno na bedra peněžních společností a to i v situacích, které jsou dle mého názoru jednoznačně břemenem uživatele služeb. Zdá se mi, že ve svém následku se uživatelé snaží zbavit zodpovědnosti za svá rozhodnutí a aby za jejich případné chyby platil někdo jiný.
Není, ale když můžou lidi nakupovat v "shopping centerech" a "outletech", chodit do "Sazka Arény" a mýt auto v "Tygr myčce", a když za polovinou výkladů teď vidím velký nápis "SALE 50%!", tak bych čekal že anglické rozhraní PayPalu bude to poslední co by je mohlo odradit :).
Já účet u PaySec mám, ale spíš jen z nutnosti, kdyby náhodou některý prodávající na aukru chtěl využít tenhle způsob platby. A doufám že tam vždycky zůstane možnost okamžitého nabití z platební karty, když už si neumí peníze strhnout automaticky jako na PayPalu.
Souhlasím s Vámi, ale to je trochu širší téma než jen ochrana internetového bankovnictví. Řada ochranných prvků v IT je nastavena tak, aby zachránila to, co uživatel pokazil. Antivir chrání uživatele před souborem naha-kucharova.exe, který si sám stáhl a spustil.
Banky by jako součást komfortu měly být schopné uchránit klienty i před jejich vlastní neznalostí, důvěřivostí a hloupostí. Samozřejmě, že pro někoho už to může být přílišný luxus - uživatel přece vyzradil heslo, tak ať si nese následky.
Ale to máte jako s některými seniory, kteří si taky do bytu pustí kde koho, ukážou mu celoživotní úspory a pak jsou večer ve zprávách jako oběti krádeže. Některé lidi prostě nenaučíte chovat se bezpečně a zodpovědně.
Tady už je ale i v zájmu banky připravit pro takové případy pojistky. Už třeba jen kvůli medializaci, kdy pak třeba média vypustí informaci "klientům banky XYZ někdo vyluxoval účty". Byť je to díky "spolupráci" klientů s podvodníky, pro banku XYZ to určitě nebude pozitivní medializace.
Obávám se, že to tak není - s PayPalem maj český eshopy od začátku zásadní problém kvůli obchodnickým poplatkům, které jsou ještě vyšší než u karet. Paysec je pro ně ale levnější než karty, takže ho dokážou "skousnout", a budou ho logicky preferovat před kartami. Viz patro, mironet, mall... Paypal s jeho poplatkovým schématem to v místních podmínkách prokaučoval.
No dospelejm mozna ale pak je tady detska a stredoskolska internetova populace. K detskejm uctum co nabizej banky neni internetovy bankovnictvi a karta, kterou banky k uctum nabizej zase neumi internetovy platby. Takze zaplatpanbu za pejsek. A pokud jde o placeni mezi lidma, tak karty jaksi nefungujou a mezibankovni prevody trvaj vecnost. Takze ja za sebe vidim vyuziti pro pejska.
Z obchodních podmínek:
Poplatky a provize
40. Provozovatel je oprávněn za užívání Systému vybírat poplatky podle Sazebníku platného v den provedení Operace. Aktuální znění Sazebníku je k dispozici na Internetových stránkách Systému.
Kde že je ten sazebník?
Platba prostřednictvím Platebního tlačítka 3 % ze zaplacené částky.
Příjemce obdrží částku sníženou o poplatek (sazba neplatí pro majitele Konta pro obchodníky).
No, já bych pejska za zrovna moc anonymní záležitost nepovažoval. Vazba na e-mail, vazba na mobil, vazba na účet... Nepochybně logování a dlouhodobá archivace každé aktivity, řekl bych, že dohledatelnost majitele bude více než slušná.
Zjistil už někdo, jak probíhají reklamace? O tom je pořád jen ticho po pěšině... Jak se reklamuje podvodná platba? Jak se reklamuje platba, když nedošlo k dodání zboží? Na čí straně je důkazní povinnost? Čí jsou peníze do okamžiku vyřízení reklamace?
Koukám, že se tu konečně objevil znalec. To mluvíte o své ženě?
Údajný úspěch u maminek z mimibazaru bych viděl především v tom, že jsou hloupé, neznají žádné alternativy a nechají se snadno strhnout reklamou.
Chlapečku? No toto. To je opravdu jen velmi ubohý pokus o provokaci. Zcela v duchu uvodního "zasvědceného" příspěvku. Skoro jste mě svým zápalem dojal. Osobní invektiva jsou evidentně Váš oblíbený způsob vyjadřování. Bohužel reálných fakt jste uvedl velmi málo.
Tvrzení typu "já vím všechno nejlíp":
Údajný úspěch u maminek z mimibazaru bych viděl především v tom, že jsou hloupé, neznají žádné alternativy a nechají se snadno strhnout reklamou.
jen svedčí o velkém egu a IMHO nejsou vhodnou formou prezentace osobního názoru.
Nicméně v jednom se jednoznačně shodnem. Pořízení JAKÉKOLIV nevýhodné služby je hloupost.
To je právě smrtící nevýhoda tohoto platebního systému.
Je to jen holé posílání peněz. Bez reklamací, bez záruk. Je to stejné, jako předání hotovosti. Platba prostě proběhla, uživatel byl přihlášený, my za nic neručíme.
Pokud platíte za zboží předem přes PaySec a to vám nedojde, není to vůbec jejich věc. Jejich problém by to byl jen v tom případě, kdybyste peníze odeslal a ony druhé straně nedorazily. V ostatních případech je to nezajímá.
PaySec a Aukro není PayPal a eBay. Je to jen taková česká parodie. Proč si zařizovat neúročenou parodii na účet u PaySec, když obě strany mohou mít mBanku? Je to pojištěná banka, je k tomu platební karta, vklady jsou úročené, získáte normální číslo účtu.
A chová se to úplně stejně - převody mezi účty jsou zdarma a hned.
Údajný úspěch u maminek z mimibazaru bych viděl především v tom, že jsou hloupé, neznají žádné alternativy a nechají se snadno strhnout reklamou.
Ne, to mluvím o tvé mamince chlapečku. Stát ti koupil OLPC s internetem na vzdělávávání a ne abys z něj bezcílně plkal na Lupě!
Ale konec srandy. Jakmile se debata od osobních útoků stočí k věcnému vyjmenovávání výhod PaySecu oproti například mBank, hrdinové, jako jste vy, najednou zmlknou!
Logicky, Žádné výhody nejsou, jsou jen samé nevýhody. A kdo by si pořizoval nevýhodnou službu? Jen hlupák!
Nechapu proc sporitelna pri pokusu o zmenu cisla nejprve neposle SMSkou kod na stare cislo a az po jeho overeni, v bankovnictvi na internetu, by se provedla pripadna zmena. To co provedla ted, je opravdu navrat do doby kamenne. Jeste, ze u nich uz nejsem.
jako sociolog se musim predrecnika plne zastat...s trochou nadsazky by se dalo rici, ze dukazem je uz fakt, ze se nechaly dostat do jineho stavu v dnesni ekonomicke situaci a NAVIC s lidmi jako VY
na mimibazaru platí plno mých kamarádek, protože to PaySec je rychlý a jednoduchý na ovládání. Nemusí si zřizovat nějakej novej účet u nějaký mbank.
A ještě malá poznámka k hlouposti. Jediné co řiká mbank je ZADARMO, ZADARMO, ZADARMO, ZADARMO, ZADARMO, ZADARMO, ZADARMO. Jako na trhu. Trochu moc mi to připomíná diskontní prodejny a jeho skvělé a chutné LEVNÉ skoro zaradmo salámy.