Souhlasím s autorem, že brandy mohou dělat lepší práci v engagementu uživatelů. U nás je ale podstatnější jiná metrika a to jsou prokliky na web. Zatímco "people talking about this" máme pod 2 tisíce (tj. 2 000 lidí za týden podle FB) , tak počet lidí, kteří k nám z FB page příjdou je za týden cca. 30x - 40x vyšší... Takže vlastně nevím, co je dobře :-) Mě je teda příjemnější když jdou lidi na web a nakupují než když jen mluví...
Ano, dostal jste mě - z nutnosti mám i já na FB účet, jsou tam zákazníci. Velkou radost mi to ale nedělá. FB je příliš silný partner a zdaleka ne tak čestný jako Google. FB je jako kasino - všichni tam chodíme hrát o zákazníky, někdo vyhrává, někdo prohrává, ale nakonec ten jediný, kdo trvale profituje, je kasino samotné. FB je problémem i pro svobodu Internetu. Teď už není doba jásat nad různými vylepšeními, jejichž konečným cílem je udržet veškeré dění na FB místo u mě v krámu, ale spíše ptát se, jak z této závislosti ven. Já na Lupu chodím jednak zabíjet čas když se mi nechce pracovat, jednak v naději, že se dovím něco, co bych se jinak nedověděl. Jak píše Andrew Brown v sedmém odstavci svého článku (http://www.guardian.co.uk/commentisfree/andrewbrown/2010/may/14/facebook-not-your-friend), možná právě teď někde někdo vytváří službu, která se chová etičtěji než FB. O té bych si třeba rád početl.