 
Smlouva Novy s jinou agenturou je jejich dvoustranná záležitost. Přistoupí ale na tuto hru i inzerenti? Každopádně musí být výsledkem paralelního měření rozdílné výsledky. Zda o desetiny, jednotky, nebo dokonce desítky procent, o tom se zatím dá jen spekulovat. Ale divil bych se, kdyby byly výsledky sledovanosti z ACNielsen pro Novu nepříznivější.
 
Inzerenti nemají na co přistupovat, protože každý inzerent (neboli ten, který dává svoje vlastní peníze do reklamy) se rozhoduje podle sebe a nepotřebuje k tomu žádnou hlásnou troubu v podobě nějakých pofidérních agentur, jenž si sledovanost cucají z prstu. To je dobré tak pro laiky nebo novináře, aby měli o čem psát...
 
Když nejsem ochoten inzerovat za cenu, kterou požaduje médium, neinzeruju. Co je na tom "složitějšího"? Mluvíte na jednu stranu o volném trhu a na druhou zase o nějakém organizovaném "tlačení" na cenu.
Volný trh samozřejmě nevyřeší případy jako vyžadování "pultovného" hypermarkety po dodavatelích, ale tohle nebude ten případ. Mediální agentury si myslím na volném trhu jsou schopny poradit úplně samy, i bez "tlačení". Tenhle problém fakt vyřeší trh.