Když bratři Wrightové začali vyrábět první letadlo, tak by ho nikdy neudělali, kdyby se první ptali lidí jestli chtějí létat letadlem. Naopak jim lidi tvrdili, jaká je to šílenost!
A není to tak dávno, co mi všichni okolo říkali: "Ty máš mobil? Na co? To mají jen debilové!" nebo "Internet? To je úplná zbytečnost a nic užitečného se na něm nedá dělat..."
Ano a jsou to ti samí lidé, kteří by dnes bez mobilu a Internetu nemohli vůbec pracovat.
Takže ptát se zákazníků na nějaký název produktu nebo "co chtějí" je naprostá blbost. Zákazník neví co chce, neumí si to představit. Teprve až to bude používat i Franta od vedle, tak se zákazník zamyslí nad tím, že by mu to možná taky usnadnilo život :-).
Připomnělo mi to soutěž o návrh designu tampónu na stránce www.periodanenitabu.cz - když se do věci vložili OLOListé (a klikači) z Okoun.cz, rázem se na první příčku dostal tampón alá Adolf Hitler se slušivou patkou. :) Škoda, byl vyřazen, ale pár dnů jej tam tolerovali...
Však já to s tím srovnávám... Ono je jedno o co se jedná, ale zákazník vždy na dotaz řekne, že to nepotřebuje.
Už můj praděda mi vyprávěl o tom, když přišlo rádio a každý říkal, že je to "k ničemu", "nepotřebuje to" atd. a koupil si to až to teprve slyšel a viděl fungovat.
Uvědomte si, že průměrný člověk nemá představivost, nevidí dál než do dalšího víkendu a má IQ 90-110, takže je vlastně i lékařsky téměř TUPÝ :-D
Tak konkrétně tohle srovnání mi taky připadá minimálně trochu zvláštní:
Když bratři Wrightové začali vyrábět první letadlo, tak by ho nikdy neudělali, kdyby se první ptali lidí jestli chtějí létat letadlem.
Pepsi se ale nikoho neptalo, jestli tu novou pro lidstvo nepostradatelnou cukrovou vodu vůbec mají vyrábět. To je jistá věc. Chtěli jenom zjistit co nejvíc kchůl název a pár lidí je při tom vytrollovalo. Tak zvolí vlastní název, ještě o 105% víc kchůl.
Jestli v tom ty a JKL hledáte spojitosti, tak na těch řečech o dlouhým kabelu asi něco bude.