Jisteze existuje skupina, ktera za vsech okolnosti bude reagovat priznive pouze na cenu (a mate pravdu, hotelieri jsou jedni z nejvetsich skrtu).
Zaroven krome teto kategorie existuji jeste takovi zakaznici, kteri proste nevedi, co by s tou kapacitou delali. A tam je pouceny obchodnik proti cerstvemu absolventovi ve VELKE vyhode. "Pan nevi, proc by mel kupovat cely dvoumegabit? Pan ma pobocky po republice, a nechtel by pan propojit ty pobocky datove i hlasove? No a kdo by pouzival dneska jenom hlas, to dela kazdej smudla, nechtel by pan do kazde pobocky videokoferenci na H.323? Nedela pan skoleni, panovi by se mozna hodily nejake aplikace na distance learning ..."
Samozrejme, ze vsichni v te ci one podobe ty hamburgery za dvacku prodavaji a prodavat budou. Nicmene ten, kdo dokaze prodat francouzsky obed za deset koliku, ten bude delat ten byznys.
Klidne dam clovekovi 50K zakladni plat + auto + tel + notebook + hezkou sekretarku, paklize mi to prinese ZISK. A o tom je podnikani. Nikoliv o tom, ze najmu za 15K absolventa, ktery umi kulovy a dokaze konkurovat akorat cenou.
Podotykam, ze oba pristupy jsou zname a popsane v ruznych chytrych knizkach. Zatimco pohled pres ZISK je obvykly u MAJITELU, pohled pres NIZKE NAKLADY je obvykly u MANAZERU.
Pokud prestane byt trh pestry, skutecne bude pred nami to, o cem pisete. A nakonec preziji tri ctyri nejvetsi, kteri budou vsichni delat hamburgery - a clovek si "francouzskou restauraci" udela doma.
Pokud nevidite moznosti rustu v telekomunikacich, nemusi to byt na prekazku. Existuje spousta lidi, kteri tyto moznosti vidi.
Ale pokud si myslite, ze by ISP meli dodavat pouze konektivitu a vse ostatni nechavat "zbytku sveta", je hezke, ze se zbavujete revenue streamu. Mimochodem, reditel jedne takove firmy, ktera chtela dodavat jen pripojeni a vse ostatni chtela nechat ostatnim, byl nedavno vyhozen za neuspokojive financni vysledky (nesplnene vynosy). Tak pozor
Clanek je o tom, ze prezije jen ten, kdo nabidne jine sluzby nez hamburgery.
To, co by si managementy mely podle meho nazoru uvedomit je spise to, ze jejich zisky pochazeji od zakazniku - ne od perfektne zpracovanych internich postupu ani armady obchodniku a dokonce ani nepochazeji z tech krasnych barevnych grafu nebo bussines planu na pet let dopredu, ktere si nechavaji vytvorit marketingovymi oddelenimi. A (a to uz je povzdech spise k vlastnikum nez k managenentu) jak se v posledni dobe poucily nektere vetsi firmy v americe - skutecny zisk firmy se zdaleka ne vzdycky rovna zisku ucetne vykazovanemu ...