S tím sledováním zpráv obrazně řečeno. Osobně mi chybí takové ty ruské zprávy.
1) Naše armáda dnes úspěšně vybombardovala xset zlých a ani jednoho dobrého
2) A na závěr vám ukážeme něco, co bude v současné době to nejmodernější a nejvýkonnější na světě. Ano, je to supertank. Lidé radujte se, na světě je krásně.
Je. V mém případě to platí dvojnásob. S realitou se často těžko ztotožňuji a trvá mi nějáký čas, než se se vším smířím, ale musím přiznat, že je pro mne balzám nesledovat žádné zprávy. S přibývajícím věkem si stále častěji všímám, že se lidé "obklopují" banalitami a chodí zbytečně po světě nasraní. Z "problému" který se jejich osobě vyhýbá stejně, jako mne rostlinný tuk Rama, si postaví další stupínek v žebříčku nasranosti.
K filmu samotnému: není to zase tak špatný seriál. Klára Melíšková, Mirek Krobot, Standa Majer nezklamali, zahráli svůj part znamenitě.O Tereze nemůžu říct nic špatného. Myslím, že je zde řada jiných herců, kteří ji nasahají po kotníky. Seriál má svou dějovou linku, svůj vývoj. A já bych ho zase nehaněl. Estebák v podání Mirka Krobota mi zase tak v žaludku neleží pane Žáčku. Nicméně asi jste od toho placen, aby jste psal co píšete. Že Vám to Váš šéf bere a žere, je jen jeho věc. Já stejně jako ostatní si jistě myslíme své...
Jinak s tou protiváhou v podobě ČT samozřejmě souhlasím. Jen si s úsměvem představuji situaci, že by ČT byla opravdu "jiná" a dívalo se na PT program např. 100 tisíc diváků. :-) To bych potom rád viděl v diskusích těch několik set spokojených diváků, co obhajují koncesionářské poplatky. Každopádně, i tak bych společně s tebou rád "naivně" očekával.
NJN...Znáš mě. Ale...nemůžu být i já občas trochu naivní a očekávat, že "Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí", nebo že "Tady je svět ještě v pořádku." :-) Článek o vypínání mozku je trefný a již delší dobu zastávám stejný názor, ale od komerčních stanic očekávám, že diváky budou bavit a sloužit pro odreagování, proto by měla ČT být protiváhou. Na co tedy mají odbory? Aby museli za jednu pr.del v letadle platit dvě letenky díky prostorové rozměrnosti získané sezením v křesílku? Neměli by tlačit právě na odbourávání komerčnosti, která je vzhledem k nahánění spokojenosti (čti sledovanosti) očekávatelná? Zpravodajství ignoruji, protože jejich heslo "Den bez 1. vyléčeného alkoholika na světě Kalouska je promarněný den". Chápu kritiky, ale také chápu, že nějaká vyváženost a objektivnost v této oblastí jsou nedosažitelné. Ale i snaha se cení.
P.S. Jeník Nováků si s obhajobou ČT může dát pohov, jeho nekritický názor rozlišující jen mezi bílou a černou znám.
To ti nevěřím. Jsi chytrý kluk a dobře vím, že tohle neočekáváš. Ovšem, že by sis to takto představoval, tomu rozumím. Věřím, že by spousta lidí uvítala, aby si ČT platil pouze ten, kdo si vybere z jejich stanic adekvátní počet pořadů. Osobně s touto realitou bych se v pohodě souhlasil. Problém je v tom, že většina těch, kteří nejsou ochotni si za TV nepovinně (koncese) zaplatit, chtějí Gotta, Bohdalovou, Donutila & Co. Říká se to těžko, ale ta drtivá většina "staromódních" diváků je se současným stavem české dramatiky v jádru velmi spokojena. Logicky se daří i Primě, která má nejhorší program v historii. Jasně, z mého pohledu. Z pohledu někoho, kdo nesnáší všechny ty poklady českého showbusinessu (výše zmíněné), o současných tuzemských hvězdách se nezmiňuji, poněvadž mne nestojí za pamatováka. Dále z pohledu někoho, kdo i velmi těžko dokáže ocenit i ten nejlepší konkurenceschopný pořad domácí tvorby (Případy 1.OD, Bukowsky atd.). Na té poptávce diváka se odráží i celkový zájem o cokoliv jiného, nedejbože nového, neokoukaného. Časem stále více vyniká (programově), že Nově i Primě jsou nově vzniklé klony pro akvizice, pouhým břemenem. Sledovanost těchto stanic je příznivější, když se televize vyhýbají jakýmkoliv novinkám v programu. Zpět k domácí tvorbě - Tato glosa Martina Svobody asi nejlépe vystihuje i můj názor k drtivé většině dramatické tvorby českých stanic. Ten rozdíl mezi ČT a komerčkou vystihuje autor v úvodu své glosy.
http://magazin.aktualne.cz/televize/glosa-pristav-nabizi-maraton-nezamerne-surrealne-spatnosti/r~acffb2ae4c8c11e5974b0025900fea04/
pan Žáček pobavil. Hned se mně vybavila některá rána, kdy vstanu levou nohou, lednička prázdná, na silnici sám b1bec a v práci peklo. Mít ten den za úkol napsat recenzi na standardní emerickej seriál, nenechám na něm také ani nit suchou. Takže Pět mrtvých psů má smůlu, na CZ produkci to je sice průměr, na produkci na komerčních stanicích nadprůměr, ale v encyklopedii české dramatické tvorby to už navždy zůstane pokleslý seriál, který pokořil i majora Zemana. Na opakování zapomeňme, Hřebejk s Jarchovským už budou točit jen pro Stream a my diváci? Naštěstí máme epické díla plná mořských bitev jako je Přístav, požárnický seriál Ohnivé kuře nebo hvězdně obsazené skvosty s emerickými hvězdami jako jsou Drazí sousedé. Hip hip hurá!
A čemu se divíš? Každá dramatika, kde bude Tereza obsazena do (alespoň) jedné z hlavních rolí pravidelně vykáže mega. Pro mne to není též žádná velká herečka, pouze pěkný xicht, ale nemá cenu si nalhávat, že v současném selectu umělých umělců je z čeho vybírat. Za další) Nevím do jaké míry má ve výběru herců "slovo" sám režisér.
Ještě si půjčím jednu tvou větu
"Nedovedu si představit, že by na jejím "výkonu" měl stát nějaký seriál."
To si děláš legraci? Ty si někdy neviděl jediný díl seriálu na Nově nebo Primě, kde mají vůdčí evropské postavení ve výrobě nikdy nekončícího hnoje.
Nemusím sahat opakovaně na rozpálenou plotýnku abych věděl, že se spálím. Proto ignoruji většinu českých "detektivek". Mě spíše zajímá časté obsazování Terezy Voříškové. Naučila se konečně hrát a nebo patří stále do kategorie pouhých odříkávačů textů? Nedovedu si představit, že by na jejím "výkonu" měl stát nějaký seriál. Jo, taková Viola Davis perfektně utáhla 2. sérii Vražedných práv, která jsem zhlédl na tři zátahy, byť poslední třetina stála hlavně na jejím výkonu. Ta baba je neskutečná. Ale možná si v ČT hrají na Hollywood a podepisují s "oblíbenými herci" smlouvy zaručující natočení určitého počtu filmů (seriálu).
Asi není pan Žáček tuctový občan, když výhled z jeho okna je dramatičtější, lépe režírovaný, není z něho vidět na bývalé estébáky,... , ve srovnání s "malou českou kriminálkou". Předpokládám, že pro zvýšení efektu, jsou v této seriálové zkratce dramatizace detektivky poněkud přehnány poměry na venkovské policejní služebně, zbohatlíkovo ovládání života celé oblasti, i manýry těch nahoře. Pokud je pan Žáček tak citlivý na postavu bývalého estébáka, nebyla ve skutečnosti značná část těch jeho charakterních a hodných podnikatelů členy KSČ? Ale o tom se v detektivce nemluví, čili to asi panu Žáčkovi nevadí.