Vlákno názorů k článku Pět největších chyb a omylů dětského kanálu České televize od Ivan z Kolína - Možná to bude tím, že pokud se vůbec...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 9. 2013 15:01

    Ivan z Kolína

    Možná to bude tím, že pokud se vůbec někdy dostal do vedení BBC ldiot, byl obdobou naší Rady okamžitě odvolán.

  • 30. 9. 2013 14:48

    Pechy P.

    Třeba na BBC vysílali souběžně obsah CBBC (6-12) a CBeebies (0-6) na hlavních kanálech BBC One a BBC Two jedenáct let! Na BBC One to souběžné vysílání skončilo loni v prosinci a na BBC Two začátkem ledna.

  • 30. 9. 2013 2:20

    Ivan z Kolína

    Já osobně za největší chybu managementu ČT považuju naprosto bezohledný odsun pravidelných dětských pořadů z multiplexu 1. Že se ty nejsledovanější z nich na celoplošný multiplex po kritice vrátily je sice pěkné, ale tohle prostě odpovědný management jakékoli (natož veřejnoprávní!) televize udělat nesmí a měl by za to letět. I kdyby byla ČT zvolila pro šíření multiplex 3, neměly být programové změny tak zásadní a okamžité (bez předchozí analýzy reálné dostupnosti programu), aby desetitisíce dětí ze dne na den přišly o pravidelné pořady.

    Další věc jsou problémy čistě technického rázu. Nevím co myslel Pavel Hanuš výrokem, že ČT si obsah celého multiplexu vyrábí sama a má ho plně pod kontrolou, ale pokud to tak je, dělá to úplně bIbě! Pokud si totiž zanalyzujete záznam z Déčka, luxusní (a pro SD skoro až zbytečně velký) datový tok kolem 6 Mb/s v těch nejdynamičtějších scénách klesá a ve statických se zase vrací. U normálních programů je to přesně opačně. Zkuste prosím zjistit vyjádření pánů Hanuše a Ferkla na tento konkrétní problém. Jsem dost zvědav na koho to zase hodí.

    Suma sumárum, na Déčku je v podstatě dobrý jen ten záměr. Realizace je ale spatlaná jak manažersky, tak technicky a v neposlední řadě i programově. Ze všeho nejvic je vidět snaha odsunout komerčně neefektivní dětské pořady z celoplošného multiplexu kamkoli jinam, ale hlavně levně.

    Tou komerční efektivitou myslím nejen protizákonné (leč dosud netrestané) vysílání reklamy alibisticky převlečené za sponzoring nebo product placement (co je proboha sponzorský vstup, když ne reklamní vysáílání?), ale i finanční přilepšení managementu ČT, který bere odměny za udržení sledovanosti (už to samo o sobě je u veřejnoprávního média zvrácenost), ovšem na cílové skupině 15+. Prostě to děti Dvořákovi "kazily", tak je odšoupl z celoplošného muxu pryč a ještě dělá ze sebe dobrodince. Fakt hnus.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).