Co neuměj jsou předobjevnávky
To mohu potvrdit. Asi tak pětkrát jsem zkusil nastavit si upozornění, až bude zboží dostupné, a ve všech případech jsem si ho sám všimnul v nabídce a koupil dřív, než mi upozornění stačilo přijít.
minulej rok měli trochu problém s vyřizováním objednávek včas
To měli bohužel prakticky všichni. Rekordmanem byl Nitrokey klíč, který mi z Berlína šel poštou měsíc.
Zato nákup u Mall Group je většinou akorát k nasrání, "dvojku" nevyjímaje.
S Mallem mám poslední dobou stejnou zkušenost. CZc je v pohodě, ale když porovnám sortiment a dodací lhůty (a logistiku celkově), tak je na tom Alza prostě lépe.
Myslíte ty fake recenze, které tam vygeneroval Mall, poté co ALZA z Heuréky odešla, když Rockaway, který vlastnil Mall, koupil i Heuréku? :D
ALZA funguje výborně a to jak ve vztahu se zákazníkem, tak s obchodním partnerem nebo alespoň v mezích, jak výborně může fungovat takový kolos, samozřejmě o Vás nebudou pečovat jako malá firmička, která se pere o každého jednoho zákazníka.
Rozhovor se mi číst nechtělo, ale vážený pane Bena, nebudete. Nebudete, protože poslední tak dva roky nemám z nakupování u vás dobrý pocit. Řeknu proč. Vyšší ceny, než veškerá konkurence (sice o pár korun, ale je v tom vidět jasná strategie a děláte to jen proto, že zatím můžete). Žádná doprava zdarma, chcete peníze i za osobní vyzvednutí a když už člověk zaplatí za dopravu a chce si objednat něco co berete od partnera, tak musí zaplatit poštovné dvakrát, neumíte to sloučit. A vaše slevové akce jsou spíš ostuda.
Víte co? Většinu mých letošních Vánoc pokryl Mall. Ne, že bych to tak plánoval, ale když jsem něco hledal, tak mi že všech obchodů, kde jsem dané zboží našel (a vždy mezi nimi byla i Alza) vyšel prostě nejlépe. Cenově podobné jako jinde, ale vždy o 9 Kč levněji než Alza, ale hlavně doručení až domů zdarma. Podobné doplňkové služby, podobně rychle a bez problémů nakoupeno.
No tak se nad sebou zamyslete, možná jste aktuálně jednička na českém trhu, ale příští rok už to tak být nemusí, protože jste zpychli a přestali jste se snažit. Ostatní naopak šlapou do pedálů.
Přijde mi úsměvné, když někdo napíše
když už člověk zaplatí za dopravu a chce si objednat něco co berete od partnera, tak musí zaplatit poštovné dvakrát, neumíte to sloučit
a pak začne vychvalovat Mall, který má úplně stejný problém - jen s tím rozdílem, že zatímco na Alze jsem na nešvar jménem "partnerský prodej" ještě v praxi nenarazil, na Mallu to bylo pokaždé, kdy jsem za poslední dva roky zkusil nějakou objednávku.
No a rozdíly cen o procento nebo dvě... to pro mne opravdu není kritérium pro výběr e-shopu.U Alzy jsme nakupovali pro firmu, obrat ne nijak velký, třeba 2-4 miliony, ale kvůli jejich naprosto strašné zákaznické podpoře při nějakých drobných komplikacích jsme odešli k Czc, která se k nám chová naprosto neporovnatelně. Naivně jsem si říkal, že když můj účet u Alzy spadne z relativně hezkých čísel na nulu, tak se třeba někdo ozve (jsem sám majitel obchodu, u nás to tak děláme), ale jsme pro ně mimo rozlišovací schopnost. Každopádně od té doby tam nakupuji jen v absolutně nejnutnějších případech a co šlo přesměrovat na Czc (nebo Mall), to jsme (k naší plné spokojenosti) udělali.
Na Alza se mi při objednávce procesoru stalo, že po zaplacení došlo k poškození CPU a zrušila se objednávka. Mezitím zdražili o 500kč a ještě další zboží už nebylo skladem a další kusy jen na objednávku.
Na jednu stranu jsem rád, že mi neposlali nějaký zmetek a refundace proběhla v pořádku, ale celkově takové zvláštní aby se poškodil zrovna procesor, který je v několika obalech.
Alza mě bavila na začátku, když zavedla platební automaty, výdejový systém a prodej přes víkend v Holešovické tržnici. O Vánocích dávali poukázky na občerstvení (párek a nápoj, podle výšky útraty) - takový milý úplatek.
Pak jsem si začal všímat, že zboží, které jsem u nich chtěl koupit lze mnohem levněji koupit jinde. Jednou jsem si všiml, že se mi v košíku objevila nějaká položka, kterou jsem tam nedal, naštěstí ještě před pokladnou. Jindy jsem chtěl koupit zboží, které měli skladem a levnější než v jiných obchodech a při finalizaci nákupu se objevily nějaké příplatky (už nevím přesně za co) zkrátka zboží pak vycházelo dráž než jinde. Viděl jsem, že člověk u nich musí být pořád ve střehu a uznal jsem, že v takovém obchodě už nakupovat nechci.
Ta jejich agresivní zelená reklamní kampaň tomu také nepřidává. Ty miliony či snad dokonce miliardy za marketing někdo musí zaplatit a to může být jedině zákazník.
24. 11. 2021, 16:05 editováno autorem komentáře
Díky, ale za ty nesmyslné poplatky nejen za doručení na vlastní prodejnu, ale dokonce za to, že člověk vleze na prodejnu pro zboží, které tam mají skladem, sem Alzu v podstatě odepsal.
Pro menší objednávky se nevyplatí vůbec a v kategoriích jako hračky, sport apod. mají mizerný category management a sortiment. O jejich kolikrát nesmyslnému uváděné "původních" cen ani nemluvě.
Jako jo, většinou jsou rychlí, ale už se to nevyplatí, zvláště když většina jiných poboček eshopů je líp dostupných.
Alza v ČR už v roce 2020 rostla pomaleji než český trh e-commerce. Podle informací z Alza bude i Black Friday 2021 spíše velkým zklamáním. Je to bohužel právě díky lidem jako Petr Bena. Alzu brzdí její nezvládnuté vztahy se zákazníky které je i přes obrovské investice do komunikace možné vidět na negativních reakcích klientů v každé diskuzi na internetu.
Je pravdou že je Alza pořád tím nejlépe fungujícím hráčem na českém trhu e-commerce. Je to ale spíše díky její dlouhodobé historii na českém trhu a díky neschopnosti ostatních hráčů na trhu.
Slibovat úspěchy pro vzdálený rok 2030 mi spíše připomíná klasickou snahu neschopných manažerů zalepit oči akcionářům a snahu obhajovat aktuální neúspěchy.
Na čísla jsem se nedíval, ale řekl bych, že velká část mé sociální bubliny nakupuje v Alze. Ne proto, že by s ní byli nějak spokojeni nebo že by se jim líbil Alzák, ale protože všude kolem sebe vidí reklamy na Alzu, takže si v mozku vytvořili spojení, že elektronika = Alza. Nevím, co by se muselo stát, aby tam přestali nakupovat. Nejspíš by se musel objevit jiný obchod s ještě agresivnější reklamou. A ty jejich Alzaboxy považuji za dobrý nápad, který lidem pomůže v rozhodování. Minimálně je to další způsob, jak dát lidem značku více před oči.