Alza v ČR už v roce 2020 rostla pomaleji než český trh e-commerce. Podle informací z Alza bude i Black Friday 2021 spíše velkým zklamáním. Je to bohužel právě díky lidem jako Petr Bena. Alzu brzdí její nezvládnuté vztahy se zákazníky které je i přes obrovské investice do komunikace možné vidět na negativních reakcích klientů v každé diskuzi na internetu.
Je pravdou že je Alza pořád tím nejlépe fungujícím hráčem na českém trhu e-commerce. Je to ale spíše díky její dlouhodobé historii na českém trhu a díky neschopnosti ostatních hráčů na trhu.
Slibovat úspěchy pro vzdálený rok 2030 mi spíše připomíná klasickou snahu neschopných manažerů zalepit oči akcionářům a snahu obhajovat aktuální neúspěchy.
Na čísla jsem se nedíval, ale řekl bych, že velká část mé sociální bubliny nakupuje v Alze. Ne proto, že by s ní byli nějak spokojeni nebo že by se jim líbil Alzák, ale protože všude kolem sebe vidí reklamy na Alzu, takže si v mozku vytvořili spojení, že elektronika = Alza. Nevím, co by se muselo stát, aby tam přestali nakupovat. Nejspíš by se musel objevit jiný obchod s ještě agresivnější reklamou. A ty jejich Alzaboxy považuji za dobrý nápad, který lidem pomůže v rozhodování. Minimálně je to další způsob, jak dát lidem značku více před oči.