Ano, je to tak. Myslím, že s tímto výrokem souhlasí asi všichni. Uvidíme časem, zda to takto cítí i nové vedení ČT. Moc bych si to přál. Je třeba tlustou čarou oddělovat komerci financovanou reklamou a veřejnoprávní sféru financovanou státem potažmo diváky. Přesto by účast vrcholového "komerčního" manažera do státní instituce měla být jen k dobru.
... to Dvořákovi tolik vadí, měli dát fotbal na ČT1 a bylo vystaráno. Podle údajů zde na Digozone měla ČT v úterý svůj obvyklý podíl kolem 27%, takže o čem je řeč? Že by se Dvořák potřeboval zbavit šéfa ČT1?
Televize veřejné služby v obavě, aby neztratila diváky, aby měla takzvanou sledovanost, nesmírně napodobuje komerční televize, velmi se jim podobá. Budoucí cesta České televize je v úplně opačné orientaci. V tom, být jiná než je komerční televize. To je koneckonců také její záchrana ...(Milan Uhde)
To udělování cen EON jsem neviděl, takže nemůžu posoudit, ale pokud to mělo i nějakou vzdělávací formu, tak pak ta sledovanost nebyla zase tak důležitá. Něco jiného je to třeba u talkshow "Pokondr live", tam se jakási sledovanost předpokládá. Jinak ČT1, když teď přijde o reklamu, tak už se za sledovaností nemusí honit ...
V tom případě, když má takovéto zásady měl zabránit Dvořákově zvolení. A pokud k němu došlo, tak měl složit funkci a odejít, protože tam byl zvolen přesně ten nejkomerčnější kandidát jakého snad bylo možné vůbec z kandidátů vybrat, který samozřejmě už ve svém projektu, lezením do zelí dětským komerčním kanálům jasně definoval, kam pod jeho vedením ČT bude směřovat. Tedy ke kopírování komerčních stanic, do té míry, až se zjistí, že vlastně není potřeba, když je s nimi 100% shodná.