Vlákno názorů k článku Petr Kasa: Nokia je firma, která má obrovský potenciál. Jen ho vytěžit! od Michal Breškovec - Nokia má potenciál, ale ten ustavičně promrhává. U...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 9. 2010 10:15

    Michal Breškovec
    Nokia má potenciál, ale ten ustavičně promrhává. U Nokia totiž není problém technologické zaostávání (to je schopna svoji silou dohnat), ale celkový přístup. Nokia dlouho byla a stále ještě je lídrem trhu ze Smartphony, a to je její problém. Absolutně totiž nepochopili směřování trhu. Jejich strategií je chrlit co pul roku nový model, který se liší jen v drobnostech a očekávají, že lidé zahodí svoje zánovní telefony a poběží si hned koupit ty nové. To podporují také jejich strategií, kdy neopravují a nedoplňují funkce ve starších verzích OS, ale musíte si kvůli tomu koupit nový telefon. Viz např. Symbian S60v3 a Feature Packy. Klidně by to mohly být upgrady i pro starší modely, ale to máte prostě smůlu.

    Oproti tomu se tu objevili kreativní dravci v podobě Apple a Google, kteří zvolili zcela odlišnou strategii, která se ukázala jako správná. Jejich operační systémy podporují a vylepšují i starší modely telefonů a každý nový telefon je opravdu generační skok (např. dvojnásobný výkon), viz iPhone. Oni totiž vědí přesný opak toho, co několikrát zmiňuje i Petr Kasa v tomto článku - na OS záleží a to hodně. Lidé rádi získávají nové funkce a možnosti do svých telefonů. Dávají výrobci vydělat i jinak, než neustálým nakupováním nových telefonů a když se objeví konečně nový model, daleko více jich je motivovaných k nákupu, protože to opravdu stojí za to. Značka si buduje věrné zákazníky, protože se o ně stará, zatímco Nokia je svým přístupem ztrácí.

    Navíc mě Nokia zklamala potopením N900 a Maemo a nebylo to zdaleka poprvé, kdy udělali takový veletoč v názorech. Nokii prostě už nevěřím, že moje nemalá investice do nového zařízení nepřijde naprosto vniveč.

    A to je asi hlavní problém Nokia, naprostá ztráta důvěry a naštvání svých zákazníků.
  • 15. 9. 2010 10:30

    bez přezdívky
    Přesně tak, strategie "něco nejde? kupte si nový telefon" nefunguje.

    Dnes je něco super novinka a směr vývoje a zítra to zahodíme? Ne, tomu nelze dlouhodobě věřit.
  • 15. 9. 2010 11:38

    anonymní
    Soucasna Nokia je porad jeste jeden velky Augiasuv chliv a bez novych lidi se dal nehne, nedavno jsem na to celt zajimavy clanek jinde: "Nokia: řítí se někdejší zářivá hvězda mezi výrobci telefonů do spirály smrti?" (http://tinyurl.com/344wbh7)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).