Vlákno názorů k článku Petr Staněk: bublina splaskla, trh s online zájezdy tolik neroste od Beholder - Jak dospěl Staněk k takové sumě? 50% společnosti...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 6. 2007 11:44

    Beholder (neregistrovaný)
    Jak dospěl Staněk k takové sumě? 50% společnosti bylo prodáno podle rejstříku za 15 mega, od té doby se Nettravel nijak zvlášť nezhodnotil, víceméně stagnuje a výrazně neexpanduje. Kde se tedy bere těch dalších třicet nebo čtyřicet milionů? Nettravel nemá moc dobrou pozici, je pokládán za spammera, neprofesionálního hráče a ve světě personalistů je to nejhorší firma v republice, její pověst jako zaměstnavatele je strašná. Navíc proběhly v managementu změny, které dokazují vnitřní bouři a tedy neúspěch Jana Staňka v pozici CEO, je dnes jen partner. Co se tu snaží firma předvádět? Chce prodat i zbytek? Investor není hloupý, je to silný hráč, vypadá to, že investici pokládá za nevýhodnou a chce se jí zbavit.
  • 30. 6. 2007 17:28

    Jarek
    No, když budete chtít prodat podíl ve firmě či firmu, nebudete asi psát někam do časopisu přesný rozbor toho, jak jste k požadované sumě dospěl, že.
    Prostě naznačíte svou představu a narazí-li na tuto informaci potenciální zájemce, spojí se s vámi, požádá o všehny podklady (byznys plán, hospodářské výsledky) a pak bude bude jen na vás, aby zájemce přesvědčil o tom, že cena je reálná, případně přesvědčí on vás, že reálná cena (jeho představa) je jinde a pokud se nakonec shodnete na kompromisu, může obchod proběhnout.

    Interní problémy či horší image firmy na veřejnosti samozřejmě mohou mít vliv na konečnou cenu, ale má-li poptávaná cena své papírové opodstatnění, není důvod ji pro zájemce o podnikání v cestovním ruchu nezaplatit.
    Už jsem prodal podíl ve firmě, kde mi společník nepředkládal finanční výkazy, stejně jako jsem koupil podíl jiného společníka, se kterým jsme si nerozuměli, jen abych se ho zbavil. Je na investorovi, aby si řádně prověřil, zda je firma do níž chce vstoupit v pořádku nejen papírově v pořádku, ale i lidsky.
    Za menšími projekty nemusí dle mého názoru rizikoví investoři ani tak vidět čísla, jako spíš přesvědčivý byznys plán a hlavně člověka, kterému uvěří, že ten byznys plán dokáže zrealizovat.

    Otázkou také je, zda image firmy v očích stotisíců zákazníků mohlo zhoršit pár set (?) e-mailů rozeslaných webmasterům? To, že se pár desítke jedinců naštvalo a bralo zcela běžnou obchodní nabídku (kvůli její pravda nešťastné formulaci a hromadnému rozeslání) za spam však cenu firmy dle mého názoru nezmění ani o deset tisíc Kč ...
  • 30. 6. 2007 19:16

    Beholder (neregistrovaný)
    jistě. Pokud uvedu v novinách nějakou sumu, musím ji umět obhájit. Uvádím ji proto, aby se nějaký investor o firmě dozvěděl a nechci, abych byl hned ze začátku obviněn z fabulace. Nemusíte mi dělat školení, nemá žádnou souvislost se slovy pana Staňka. Dokonce nemusíte ani firmě dělat advokáta, nebudu ji kupovat a nevěřím, že by o ni někdo měl za 60 nebo 70 mega zájem.
  • 30. 6. 2007 20:39

    Jarek
    Není mi vůbec jasné, proč obecnou diskusi převádíte do osobní roviny?
    Nemám nic společného s prodávajícím ani potenciálním kupujícím, takže pro své narážky nemáte jediný důvod.
    Také jsem nezačal tím, že se asi za anonymem "Beholder" skrývá pouze nepřející konkurent, jak by se z vaší vyloženě negativní argumentace dalo usuzovat ...

    Rozhodně nikomu nedávám školení, jen v obecném a věřím i konstruktivním duchu přispívám do diskuze, zkuste se toho také držet.

    Na svůj názor ohledně ceny máte právo, já její oprávněnost nedokáži posoudit, neb k tomu nemám žádné hodnověrné podklady. Každopádně lze očekávat, že pokud nemá nabízející pro tuto cenu hodně dobré argumenty, myslí to pouze jako začátek vyjednávání, konečná cena pak může být klidně i na polovině a obě strany to mohou považovat za úspěch. To však oba jen spekulujeme ...
  • 30. 6. 2007 22:25

    Beholder (neregistrovaný)
    žádná konkurence, tohle není můj obor. Firma se neprojevuje důvěryhodně a velkohubá prohlášení jejich marketingového ředitele se vrací jako bumerang na jejich hlavu. Více skromnosti a systematické práce by jim jen prospělo.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).