Diky za nazor. Jak jsem rekl. K tomuto tematu jsme se jiz vyjadrili a byl rozmazavan dokola a dokola a dokonce i na PPC konferenci od Dobreho webu jsem na toto tema odpovidal.
Je to jiz ohrane tema a nikoho to jiz dale nezajima.
Tím nikoho myslíte pravděpodobně pouze vás. Jak jste si všiml, lidé to zde řeší, čili stále je to zajímá. Přesto, že pro vás je to již uzavřené a nezajímavé (a hlavně nepříjemné, že se to rozmázlo, že).
Tak rychle se zase nezapomíná, i když věřím, že byste byl rád, kdyby to nikoho nezajímalo... Jaké jste, pane Staňku, vyvodil z celé záležitosti důsledky? Proč jste podepisovali maily jmény osob, které u vás nejsou zaměstnány? Proč jste hráli tu habaďůru s "Mrkni na tenhle web"? Jak mám věřit, že je NetTravel solidní cestovka, když používá takovéhle špína metody?
Nenašel bych jediný web, který spravuji, u kterého bych nedostal nabídku na výměnu linků. Stejně tak, jak jsem nabídky ze začátku odmítal a posléze i jen ignoroval, chodily mě neustále dokola. Dokonce na jeden konkrétní web mi přišla nabídka na výměnu odkazů celkem 6x. A to fakt už nakrkne...
Z hlediska velmi nejasného a měkkého českého zákona je to naprosto jasné, spam to nebyl. Přesnou definicí spamu a výkladu ministerstva obchodu se v patičce svých e-mailů ohánějí všichni čeští spameři, když posílají skutečný spam.
Z hlediska osobního považuji za spam jakoukoliv obtěžující poštu, která je nevyžádaná a zcela nesouvisející s našimi obory podnikání.
Když mi tedy např. včera přišla nesmyslná nabídka jakýchsi vín (které zásadně nepiji), které mi prý dodají výhodněji než od výrobce či z velkoobchodu (ha, ha, ha), a to celé s přílohami ve Wordu a Excelu (ve kterém bylo potřeba potvrdit objednávku, uff), považoval jsem to samozřejmě za spam, navíc od primitiva a naprostého amatéra. Kdyby mail posílal milovníkům vína a jen odkázal do eShopu s víny, ještě bych ho docela chápal ...
Když mi ale přijde pro mne jinak vcelku nezajímavá nabídka ponožkových obalů na mobily, bez příloh a pouze s odkazem na web výrobce, neřeknu ani slovo, protože v našem magazínu píšeme o mobilech i příslušenství k nim a v našem shopu obojí prodáváme. Nezaujalo mne to, tak jsem jen neodpověděl. Kdybych se však takovýmto "nevyžádaným" mailům z oboru bránil, nikdy bych se nemohl dozvědět o novinkách, že?
Když mi přijde jakákoliv rozumná (tedy od webu se stejným či vyšším GPR než máme my) nabídka na výměnu odkazů, jsem za ni velmi rád, jako předpokládám téměř každý webmaster, řešící SEO. Tato kritizovaná mne dokonce zaujala, tak jsem na ni i odpověděl. Možná že někdo si myslí že odkazy měnit nepotřebuje, jiný to už nemá zapotřebí a podobně, ale rozhodně je to dle mého názoru běžná obchodní nabídka zasílaná v oboru, která by nikdy neměla být považována za spam.
Každá nevyžádaná nabídka z oboru by však měla obsahovat upozornění, že nebudu-li na ni reagovat, již nikdy od nich podobný mail neobdržím a nikoliv to co dělají spameři, že nechci-li už být oslovován, musím jim odepsat (čímž si oveří, že můj mail je funkční a mohou ho prodat o to dráž).
Pakliže jsem po zaslání několikáté nabídky na stejnou adresu zaslal odmítavou odpověď s tím, že jsem tyto nabídky již odmítl a že o ně nejevím zájem a přišla mi i odpověď, že se tak již tedy nestane. A přesto další nabídka na sebe nenechala dlouho čekat. Já to za spam považuji a je mi úplně jedno, jak se k tomu staví zákon.
Ano, samozřejmě souhlasím, že jakákoliv opakovaně zaslaná či dokonce jasně odmítnutá a opět zopakovaná nabídka je jasný spam a zaslouží si nahlásit přes příslušný formulář ministerstvu, které s tím snad někdy i něco málo udělá (jde-li o český subjekt, na který "dosáhne").
My se staráme o více než 50 domén a od NetTravel mi nikdy nabídka na žádnou doménu nepřišla více než 1x, proto jsem ji za spam nepovažoval.
Shrňme si to: Maily jste posílali na adresy získané pravděpodobně z databáze CZ.NIC, což nic.cz zakazuje, a problém nebyl ten, že "některé stránky třeba zmizely", problém byl v tom, že jste dělali z adresátů hlupáčky ("Ahoj Stando, Toto je take dobrz web. Prosim kontaktuj je pro vymenu odkazu. Diky Pepa"). Pro připomenutí: http://ihned.cz/c4-10041240-23172605-000000_d-o-delani-volu