A abych to upřesnil, koukal jsem ted do svých statistik u Invie a průmerná provize za zájezd je ted 382,-Kč + 500,-Kč za prokliky = 882,-Kč za zájezd ...
Máte pravdu, že provize z prodaného zájezdu větší není, ale zato v Invii výrazně snížili cenu za proklik, čímž se o dost snížil i celkový výdělek průměrného partnera. Možná jsou i výjimky, ale jsou to jen ti, kteří mají hodně vysokou míru konverze.
My ta čísla samozřejmě pečlivě sledujeme a pravidelně vyhodnocujeme. V našem novém affiliate programu, který spustíme během léta, budou provize vyšší.
Z 2,- na 1,5,- a z 1,50 na 1,- je výrazné snížení prokliku?? No jak pro koho, osobně si myslím že to je pořád dost :-)
Nekteré affilite platí za prokliky, některé platí provize z prodeje, kombinace prokliků a % z prodeje je v čechách spíš unikátní a myslím že tím Invia konkurenci pěkne vypekla rybník :-)
"My ta čísla samozřejmě pečlivě sledujeme a pravidelně vyhodnocujeme." - takže jste zapojeni do jejich affiliate? :-)
"V našem novém affiliate programu, který spustíme během léta, budou provize vyšší." - to že nalákate na vyšší provize ješte neznamená že ten systém bude fungovat, ale držím palce, pro účastníky affil programů je konkurenční válka pouze přínosem.
Snížení z 2Kč na 1Kč = snížení na polovinu. To je dost výrazné (ta volba 1,50 není moc nevyužívaná). Jelikož prokliky tvoří většinu provize, ve výsledku dostanete za prodaný zájezd skoro o polovinu méně, pokud nemáte nějaké výjimečné konverze. Každopádně už to dává z pohledu provozovatele ekonomicky smysl, čili tomu už můžeme konkurovat. Jestli bude náš affiliate program lepší nebo horší, to už necháme na posouzení našim partnerům. Já osobně si myslím, že bude férovější, a především bude motivovat obě strany k vzájemně co nejvýhodnější spolupráci, a o tom by partnerství mělo být především.
Peníze za proklik, které má Invia, bouhžel vedou k situacím, kdy se např. někdo snaží program ošidit tím, že na web pouští levný "spam traffic" apod. Pak se musí zavádět různá omezení kliků na prodaný zájezd a další, což spolupráci jen komplikuje. Náš systém bude jednodušší, transparentnější a doufáme, že i výhodnější pro partnery. Ale nechci předbíhat.
Pletete hrušky s jabkama, snížení jsem vám popsal, koukám že to asi zas tak moc nesledujete ... (nebo se snažíte zmást lidi?)
Tak ješte jednou:
Snížení nebylo z 2Kč na 1Kč ale z 2kč na 1,50 a z 1,50 na 1kč což není snížení o polovinu ...
Podstatné je že se zvýšila provize za prodej zájezdu, to že se snížila cena za proklik je snad uplně jiná věc, myslím že všichni affil můžou být rádi že Invie něco takového vůbec platí!
Výrazné snížení považuji to co udělalo třeba aukro kde se provize za proklik snížila ze 7Kč na 0,70Kč ...
Provize za prodej zájezdu u Invie se nezvýšila, alébrž změnila z fixní na procentuální částku, u řízkových zájezdů se tedy de facto snížila, u hc exotiky a sexturistiky zvýšila.
Jak jsem psal výše, "průmerná provize" se zvýšila ... pravdaže když má nekdo web o chorvatsku patrně se mu provize snížili, ale takových lidí snad mnoho není, kdo by ješte jezdil do chorvatska :-)
Docela by me zajimal nazor nekoho "Zasveceneho"/uzivatele Afilu Invie.
Ano, z toho co vim Invia cenu za klik snizila na 1kc za "odkaz" a 1,50 Kc za "odkaz s reklamou na invii".
Nicmene v "modu" 1,5 Kc/klik musite napr v ramci textlinku povinne odkazovat primo na Invii. Tento "odkaz v odkazu" zabira klidne 50% klikatelne plochy a za klik na nej nedostanete nic. A jelikoz je tento "neplaceny element" vetsinou barevne zvyraznen, domnivam ze ze na nej klikne vetsina lidi kteri by jinak klikli na "placeny" odkaz.
Tim dojde k vyraznemu "naredeni" vaseho trafficu, konverze spadne rekneme na polovinu? Takze sice dostanete 1,50 Kc za klik, ale pouze z 50% kliku ktere by jinak mohly byt vase vsechy za korunu. Tj s prihlednutim ke konverzi jsme tedy celkem na rekneme 0,75Kc/klik?
Mozna z toho duvodu jsem slysel nazory ze primarne je u invie pouzivan klik za 1Kc. Me osobne ta varianta 1,5Kc prijde jako "levny chytak na zacinajiciho afilliate". Brat pouze cenu za klik bez prihlenuti k ostatnim dulezitym faktorum (treba konverze) mi prijde docela kratkozrake.
Jinak my sami zadny afil web u Invie neprovozujeme :)
Jaky je Vas nazor?
Pane Staňku, napište rovnou mě a nemusíte hledat nápady na nastavení vašeho systému na foru mezi našimi uživateli :-) Opravdu žádná bouda tam není, ale hledejte dál a přemýšlejte v čem je tajemství úspěchu našeho affilu :-) Bratr již naznačil, že stačí kopírovat, tak už se těšíme na nápadité konkurenční řešení.
NetTravel.cz spustil svůj affiliate program více než o rok dříve, než Invia. Bylo to mimo jiné dávno před tím, než vy jste začal v Invii pracovat. Čili být vámi bych podobné výroky o kopírování příště lépe zvážil.
:-)
Já jsem v INVII skoro 3 roky, ale to není důležité, nechtěl jsem diskuzi hodit do osobní roviny. Tím spíš je divné, že za 4 roky existence Vašeho affilu máte jenom "6-7 hlavních partnerů". Naše řešení je i po těch letech unikátní a proto máme tisíce partnerů z řad obyčejných provozovatelů webů. Vy porovnáváte náš partnerský program s Vašim řešením pro velké portály (dovolena.centrum.cz) - což je jiná forma spolupráce, kterou INVIA.CZ už nenabízí.
Diky za dobry nazor. Jen bych rad podotkl, ze Net Travel.cz
v roce 2004 nemel vubec nic a zacinal na zelene louce a s
vlastnim kapitalem.
Invia.cz uz mela investora a 10 mil. Kc investici.
Mozna, ze se Vam to zda jako nepodstatny rozdil, ale bohuzel pri "start up" fazi hraje kazda koruna vyznamnou roli a pokud ji jedna firma ma ci nema je obrovsky rozdil.
naprosto Vám rozumím, myslím, že INVIA také začínala na zelené louce, jen prostě dříve.
Já jsem chtěl jen poukázat na to, že pouhým kopírováním se tento roční náskok nesmaže. Možná máte pravdu, že konkurence mezi sebou jen kopírují, ale náskok má vždy ten kdo přijde první.
Víte ono je to vše hezké... ikdyž to zd aje to pravda čtenář nemá šanci posudit... ale to není důležité... důležité je to, že trh ani život ani zákazník se (bohužel?) neptá, kdo měl při startu jaké podmínky... výsledek je to co zákazník, trh a život hodnotí... ne obtížnost cesty k němu... to jsou Vaše problémy, ne zákazníka...