S timhle serverem jsme ja i znami v minulosti udelali radu spatnych zkusenosti, a dalsich je plny web.
Zhruba se da rict, ze to bylo vic nez polovina pripadu, kdy byl nejaky problem, a ve vetsine z nich jsme muzeli penize odepsat. Ano, byly to roky 2012-2013. Mozna, ze se od te doby chytli za nos, ale uprimne, kdyz Vas nekdo 10x podvede, tak mu proste jedenactou sanci uz nikdy nedate.
Byl jsem zvědavý a proto jsem na základě tothoto článku navštívil web pepa.cz. Otevřel jsem úvodní stránku a okamžitě jsem zjistil že nás pepa.cz nechává sledovat třetíma stranama:
Adform
Adobe TagManager
Google Tag Manager
Facebook Connect
iPerceptions
Optimizely
Sociomatic
Visual Website Optimizer
Zopim
Tak takhle, pane Sýkora, se teda dobrý web nedělá!!! To raši zůstanu pěkně na slevomatu. Nashledanou...
Pan Sýkora tvrdí: "Zároveň chceme pokračovat v tom, co jsme započali již zhruba před 2 lety, tedy věnovat se každé uživatelské recenzi a pracovat na stále se zvyšující zákaznické spokojenosti.".
Jak se věnují každé uživatelské recenzi a jak pracují na zvyšování se naštěstí může každý přesvědčit. Jeden příklad z mnoha, tři dny starý:
http://www.pepa.cz/diskuze/?id=15567
Petr Krejčí přidal 31.03.2015 v 14:04 negativní zkušenost. Namísto toho, aby se mu někdo věnoval, tak mu tam akorát flákli pomocí cut&paste šablonovitou odpověď, kterou najdete v dané diskuzi v totožném znění pod různými příspěvky ještě několikrát:
"Dobrý den, děkujeme za Váš příspěvek. Velmi nás mrzí, že jste nebyli s nabídkou plně spokojeni. Řešili jste Vaši nespokojenost přímo s restaurací? V případě komplikací se na nás neváhejte obrátit na e-mailu podpora@pepa.cz, celou věc prověříme. Jedná se o našeho prověřeného partnera, zákazníci zakoupili již mnoho voucherů a byli spokojeni. Hezký zbytek dne Vám přeje Pepa.cz"
Pan Krejčí se nedal a na zprávu od automatu velice konkrétně zareagoval:
Tyhle šablony odpovědí jsou fakt k ničemu. ANO,ŘEŠIL JSEM TO, resp. jsem se o to snažil.Pánové jsou totiž značně přetíženi a přes jejich veškerou snahu,kterou jim neupírám !, se s nimi nedá normálně komunikovat. Takže jen ještě dodám, že kdybych si vždy po provedené objednávce nezavolal ( poprvé jsem tak neučinil a čekal jsem 20 minut, protože jídlo nebylo na uvedený čas osobního odběru připravené), tak jsem už ve třech případech nic nedostal - objednávka provedená přes web se vždy někam ztratila. aby se našla při mém telefonátu. Závěr : pánům fandím, ale už nebudu riskovat.Krejčí
A co myslíte, že se stalo? Nikomu od Pepy nestálo za to, aby na to nějak reagoval, aby se s panem Krejčím spojil a nabídl kompenzaci či něco takového, a vyflákli se na to další předpřipravenou automatickou odpovědí:
Dobrý den, skutečně nás velice mrzí, že jste nebyli s voucherem spokojeni. V případě, že se naše nabídka neshodovala s realitou, tak nás kontaktujte na emailu podpora@pepa.cz, budeme se snažit celou situaci vyřešit k Vaší spokojenosti. Hezký zbytek dne Vám přeje Pepa.cz
Takže by bylo fajn, kdyby pan Sýkora nedělal z lidí blbce. Bylo by fér spíš přiznat: na naše zákazníky jebeme, jejich recenze nikdo nečte. Máme připraveno pár typů šablon s automatickou odpovědí a pravidelně náš automat tyto šablony pod negativní zkušenosti přidává a to tak, aby se zas tak moc neopakoval.
Jinak si skutečně nedokážu vysvětlit, jak na konkrétní výtky pana Krejčího může někdo odpovědět tak dementní šablonou, jakou tam Pepa flákl. To musel na 99% být automat, popř. absolvent zvláštní školy. Ať to udělal první či druhý, je to důkaz toho, jak moc Pepovi na zákaznících záleží.
Vy byste mohla jít z fleku dělat do Pepy, také zjevně nejste schopna chápat text.
Pan Krejčí nic nereklamoval. On popsal svou ne příliš dobrou zkušenost s daným podnikem. Konkrétně kritizoval tohle:
"Prostředí, kde se jídlo připravuje, je z pohledu zákazníka děs. Pro ty kdo tam nebyli - jde o zadní trakt smradlavé hospody, k výdeji se jde tmavou páchnoucí chodbičkou s odloženými bednami a kdoví čím ještě a pohled do kuchyně by asi zajímal hygienika. "
Na to se dá buď nereagovat nijak, popř. reakcí mimo diskuzi (třeba s nabídkou refundace). Protože každý diskutér u nich musí být zaregistrován, kontakty na něj mají a mohou se na něj obrátit sami.
Nebo mohou v diskuzi slíbit, že to prověří a dají vědět.
Nebo mohou v diskuzi napsat, že pan Krejčí je lhář, protože podnik není v zadním traktu smradlavé hospody, ale v naleštěném prostředí pražského Paladia.
Ale reagovat na takovéto konkrétní výtky šablonou "pokud se nabídka neshodovala s realitou, kontaktujte nás", je skutečně výsměch.
Musím konstatovat, že současná podoba hlavních pěti mě docela baví. Je poznat, že se trh zprofesionalizoval, sleváče si přestaly lhát do kapsy a neberou trh jako zlatý důl, ze kterého berou, ale nemusí tam vracet.
Pokud p. Sýkora má pravdu v těch nárůstových procentech, považuju Pepu.cz za malý zázrak a držím mu palce.
Ale jo, jsem vcelku spokojen s pepou. Koupil jsem si pobyt na Vltavě a dostal jsem přesně to, co bylo v popisu... To, že bych chtěl víc, tak nějak chyba pepína. Alespoň tam napsali, že za večeři se platí, na slevomatu o něčem podobným nebylo nikde psáno (jednalo se o snídani ve wellnesu), pouze v diskuzi a bohužel jsem si ju nečetl, poučení pro příště :)
no někteří zákazníci jsou hodně "zvláštní" to jsem si jednou takhle koupil za absolutně směšně nízké peníze ubytování včetně polopenze... nečekal jsem žádné zázraky, ale někteří pacienti evidentně ano páč si jich pak v recenzích nemálo stěžovalo na to, že si v rámci polopenze mohli vybrat ze tří jídel když v jídeláku měli na výběr 5 a hrozně jim vadilo, že je předem nikdo neupozornil na to, že ty dvě dražší jídla jsou s příplatkem. Já tedy čekal od polopenze, že dostanu prostě jedno jídlo ne, že si budu ještě vybírat to bylo příjemné překvapení (kór za ty peníze co to vše stálo), ale některým prudičům pacientům se nezavděčíte zřejmě nikdy!!!
S těmi prudiči máte částečně pravdu, ale částečně si za to slevomaty můžou samy. Mně samotnému se jednou stalo, že jsem si pořídil voucher do 4* hotelu. Původní cena na slevoportálu byla asi 4500, čili stejně, jako v hotelu. Voucher byl samozřejmě levnější, tuším o 40%. No a pak se stalo, že v hotelu odmítli poskytnout řadu služeb, které jsou normálně v ceně pokoje (tzn. za cenu, se kterou byl voucher srovnáván), s tím, že "do voucheru se nepočítají" (namátkou parkování, vstup do wellness apod.).
Dokážu si představit, že pokud by v tom vašem ubytování měl "plnohodnotný" host na výběr z všech 5 jídel a voucherovým dali jen na výběr ze 3, že někomu takový přístup bude vadit. Podle toho, co popisujete, to tak ale asi nebylo.
Polopenze neznamená jedno jídlo, ani poloviční výběr, ani poloviční důchod. Je to částečná dávka denní stravy poskytovaná ubytovacím zařízením, obvykle snídaně a večeře.
Oni si koupili nějakou službu za nižší cenu, ale dostali jinou službu, nežli si koupili.
Tomu se říká PODVOD, či ZLODĚJNA.
A clovek s polopenzi na tomtez miste jen za plnou cenu dostane take na vyber jen ze tri z peti jidel? Nebo jde o zcela klasicky podvod a zlodejinu jak bylo zmineno? Vyber jidla neni zadna nadstandardni sluzba, to je vec zcela bezna. Kupodivu si v jidelne mohu vybrat v zavislosti na tom jak brzo dorazim z peti jidel, za totoznou cenu a vazne se neplati zadny priplatek. Zvlastni ze.
Nehlede na to, ze podobne stiznosti jsou zcela vzdy zpusobeny tim, ze zakaznik nebyl radne informovan o tom, co si kupuje - tedy v rozporu se zakonem.
Tady si nekdo hraje na chytreho. Polopenze se specifikuje tim ze se uvede ktera jidla to obsahuje. Napr snidane ci vecere nebo jina varianta. Pokud se bkize nespecifikuje tak to znamena ze dostane tato jidla. Zda dostane neco bez vyberu, s vyberem apod je na vuli provozovatele. Ten se zavazal ze vam doda jidlo ne jake, ne vyber. Takze klidne to muze byt sucha vanocka s vodou a splni co ma.
Ale chapu ze nekdo bude tvorit radoby chytre prispevky v diskuzich.
Mate-li takove standarni chovani za podvidne muzete zacit hlasit tisice cestovek, hotelu apod ktere jen uvedou typ stravovani bez blizsi specifikace. Dozirove organy jiz rozhodnou.
..ale opravdu vám připadají ty "data" o slevovém trhu relevantní?
Chcete určovat velikost trhu na základě dat ze Skrz, kde se trvale zobrazuje (rozuměj, má ppc zaplaceno) cca deset slevových serverů ze zmíněných 40? Navíc často jen "vybrané akce", na kterých je spočítané, že vydělají víc, než když je budou promovat sami?
Jak se z toho dá určovat celkové rozdělení slevového trhu, natož pořadí jednotlivých slevových serverů? Stejně jako uvedený podíl Slevomatu na slevovém trhu, který je možný opravdu pouze na Skrz, který je "vlastněn a poháněn" stejnou skupinou, kde díky mega self-promu zcela jistě může mít 53% podíl na obratech, ale pokud jde o celkový trh, je to spíš zbožné přání.
Protože jinak než zkreslenými daty si nedovedu vysvětlit, proč mají některé slevové servery trvale až 30x větší obrat něž zmíněný Pepa a spol..
To je ale špatně položená otázka. Protože násobíte čísla ze článku, který uvádí čísla od někoho, kdo čísla v povinné účetní závěrce nemá. Proč?
Pokud byl loni, podle Skrz 3,5 miliardový slevový trh, je zvláštní, že v roce 2013 byl obrat, opět dle Skrz, prakticky totožných 3,2 miliardy a přitom tak krásně všichni rostou, viz http://www.lupa.cz/clanky/cesko-stale-miluje-slevy-slevomat-hlasi-obrat-nad-miliardu-jine-sluzby-konci/
A to měl navíc ještě v tomto mezidobí Slevomat vyrůst na 53%. No není to prima matika? :) Pokud se podíváme na tabulku z odkazovaného článku, už by rozhodně nemohl růst nikdo další. Myslím, že jde vidět, jak vykonstruovaná jsou čísla, tahaná z cecíků ppc systému těchto agregátorů.
Ale abych vám odpověděla na tu hloupou otázku. Co se týká mnou zmíněného porovnání výkonu jednotlivých serverů, vycházím z dat cca 20 menších agregátorů, které jsem oslovila v rámci své připravované seminární práce o slevovém trhu, dle kterých rozhodně není Pepa dvojkou ani trojkou, ale možná tak 5kou trhu. Ostatně hrubý nástřel výkonu jednotlivých slevových serverů uvidíte i v přehledu CJ viz: http://www.vivnetworks.com/rating-cz-inzerentu-viv-networks-listopad-2014/ který toto agregátory využívají k měření.
Článek a jemu podobné mají opravdu naprosto bulvární charakter, ostatně vystihnul to v jednom z rozhovorů nejlíp sám Tomáš Čupr: "Orientace je v době, kdy chybí kvalitní a nezávislá analýza čehokoliv, velmi těžká. Pamatuji si například palcový titulek o miliónových ziscích Zapakatele v předním českém médiu. Článek pak avizoval zisk dokonce desítek miliónů. Takovéto a jim podobné zprávy (lži?) jsou spoluzodpovědné za všechny zákazníky, kteří přišli o peníze.." viz http://www.penize.cz/slevy/288814-ocima-expertu-treti-nejvetsi-slevovy-web-na-lopatkach-padnou-dalsi Co k tomu dodat?
Jak padlo v jednom filmu "pro hlupaka kazdy hloupy" to k tem vasim uzitym vyrazum. Uprimne nevim jake rusty maji jednotlivi clenove tohoto oboru a verim ze si cisla upravuji, interpretuji jak se jim hodi.
Na druhou stranu jsou i jine moznosti jak ziskat prehled o obratu, nez tiskove zpravy nebo data agregatoru nebo justice. Na justici byste navic nezjistila obrat z danne cinnosti ale jen obrat cele firmy, coz muze byt rozdil. ostatne sami je pouzivame pro zjisteni informaci o trhu a soutezitelich a jsou velmi presne.
Nicmene az budete mit seminarni praci hotovou zkuste ji nabienout lupe mebo jinemu mediiy muze to byt jiste zajimave.
Není třeba být vztahovačný :) O ty jiné možnosti se nepodělíte? Protože jinak je to takové tajemné prohlášení, alá slevové servery v zajetí miliónů.
Díky, zajímat to jistě bude mnohá média, Lupe nabídnu tak akorát radu, aby slepě přestala opisovat tiskové zprávy, protože pak nesedí ani ty nejjednoduší počty, viz předchozí řádky.
Dobrý den, ono by stačilo si přečíst, z čeho vychází Vámi zmiňovaný CJ index a pokud máte všech pět pohromadě, tak byste zjistila, že říkáte nesmysl :-) A vycházet vůbec z dat CJ, který každému portálu dělá maximálně 10 % celkového obratu je také pro Vaší seminární práci "skvělé". Věřím ale, že dostanete dobrou známku, jelikož vycházet ze špatných dat a dávat dobré známky za velice špatné práce, je v našem školství dobrým zvykem.
Zamyslela jste se nad tím, kolik % obratu dělá jednotlivým slevovým portálům skrz a kolik nějaký agregátor z horní dolní? Uvažovala jste vůbec návštěvnost jednotlivých agregátorů, které jste poptávala?
A k růstu podílu Slevomatu. 53 % realitou být klidně může. Počet slevových portálů se totiž každý rok zmenšuje a jejich obraty musí přejít k někomu jinému a nejčastěji je to ten největší.
Prosím, přístě než začnete psát do diskuze o něčem, v čem jste nikdy nepracovala a usuzujete podle dat, které Vám někdo dal a podle dat, která nemají žádný význam pro celkový obrat jednotlivých firem, tak se raději dvakrát zamyslete, jelikož to, co jste tu předvedla, je opravdu ostuda.
Pokud máte všech 5 pohromadě vy a umíte číst, tak vídíte, že z Cj přehledu nevycházím, ani z něj práci netvořím, pouze poukazuji, že existují i jiné metriky o velikosti trhu než vám pravidelně dodává váš agregátor. Kapišto?
Zmíněný CJ index ukazuje na přibližný konverzní poměr jednotlivých slevových serverů, protože agregátory v něm zapojené, nepoužívají ppc systémy a povětšinou zobrazují všechny nabídky jednotlivých serverů, nejsou tak ovlivněny placeným pořadím a také ukazují zcela jiná čísla, než zmíněný Skrz, čímž defacto mohou ukazovat, že trh je mnohem větší..Je to dáno tím, jak jsem již psala, že ani ty obří slevoservery všechny akce takto nezobrazují, protože mají dobře spočítané, že když se něco „prodává samo“ tak v těchto systémech propálí víc, čímž ale i v absolutním měřítku ovlivňují celkové výsledky – proto o tom píšu! Může pak být úplně jedno, kdo je tu největší, když se ty nejprodávanější akce v řádech tisíců prodávají mimo tato měřitelná data. A může to být úplně jedno, když nevíte, kolik ve finálě tento váš obrat stojí..Že.
Číst asi neumíte minimálně mezi řádky, protože by jste věděl, že jinou možnost, jak se na tomto trhu dobrat také jiných dat než z menších agregátorů prakticky nemáte. Z těch větších totiž žádný nefunguje na provizní bázi, ale pouze na placeném topování, takže pokud takové agregátory někdy udávají pořadí slevových serverů, činí tak maximálně na základě dobitého kreditu ve svých systémech, což asi chápete i vy, že jaksi neudává vůbec nic, protože na konečnou konverzi nevidí a tím pádem nevidí ani konverzní poměr jednotlivých serverů. Ač se vám to nemusí líbit, tak právě ty oslovené menší agregátory, které jedou čistě přes affiliate jako jediné tyto přehledy mají, to asi tolik k vašemu údivu.
Proč je to důležité? Protože mají konzistentní data, protože je mají většinou za 2 až 3 roky a protože z nich můžete číst. Číst, že například Zapakatel, Mydeal, Hypersleva a další bývalé dvojky - trojky trhu, atd. které zkrachovaly ze dne na den, ač ještě předevčírem hýřily milióny, byly ve skutečnosti zkrachovalé už dávno předtím. Proč? Přečtěte si znovu předchozí příspěvek. Protože trh je mnohem větší a protože v něm ty finance tečou trochu jinak, než si myslíte ve svém posměšném příspěvku..
Ad Slevomat, počet serverů se za roky 13/14 zase tak moc nezměnil a pokud se podíváte na tu odkazovanou tabulku o pořadí jednotlivých serverů a nyní se zde uvádí, že při stejném obratu je pepa.cz a nakupvakci.cz dvojka a trojka trhu a jsou oba pod 10% a slevomat má 53% trhu, tak..Stále nic? Tak smůla :)
protože by o to neměli zákazníci zájem, ale protože se už zřejmě většina poskytovatelů slev poučila, že kromě slevového serveru na tom téměř nikdy nevydělají a získaný zákazník přes slevoserver je většinou jednorázovka, která využije voucher a již zpět nepřijde a tím pádem hlavní argument slevoserverů, že přivádí nové zákazníky, je omylem.
Tak prostě tyhle nabídky nejsou a pokud už jsou, tak se buď jedná o někoho, kdo se nechal ukecat nebo někdo, kdo nenabízí adekvátní hodnotu za tu cenu nebo má původní cenu přestřelenou a prodává pak lidem "v akci" co si neumí najít běžné ceny dané služby / zboží.
Co se týká ubytování, je to podobné, většinou jsou to hotely / penziony, o které za plnou cenu není absolutně zájem resp. se dá sehnat o dvě třídy lepší ubytování za stejnou cenu. Případně doprodej nějaké kapacity, budiž. O serverech (dnes již většinou zkrachovalých), co si založily byznys na prodeji šmejdů z číny "se slevou" ani nemluvě.
Jinak jsem tak přemýšlel, kolik firem, restaurací apod. jsem využil následně bez voucheru za plnou cenu - asi tak 1 z 10 a to hlavně z důvodu, že ty služby byly většinou jen průměrné, čili ta sleva byla tak akorát to maximum, co by za to stálo. Snad s výjimkou ručního mytí auta, ti se fakt snažili a za ty peníze to vypadalo líp než nový ;-)
Osobni zkusenost - pri jednani (resil se doprodej nejakeho zbozi) pozadovali, aby "sleva" byla "alespon" 50%, a aby oni meli marzi min 40%.
Vysledek byl ten, ze se projdeci vyplatilo vic zbozi zlikvidovat, vyslo jej to levneji. Prodej by totiz nepokryl ani naklady na expedici ze skladu.
Přesně tak, když jsem ještě dřív prodával i dětský zboží, tak nějaký chytrák ze slevoserveru volal, jak jsou úžasní, kolik toho neprodám a jestli se domluvíme.
První otázka - kolik procent máte zkušenosti, že je potřeba dát slevu, aby to zákazníky oslovilo - prý že minimum je 30 ale ideální by bylo 50. Plus jejich provize.
Tak jsem se slečny zeptal, zda někdy prodávala skutečné zboží a po odpovědi že mi přece pořád zbyde půlka zisku, jsem jí to raději zavěsil.
Jinak na to zboží co se jim tak líbilo, jsme měl v té době 25% marži pokud bych prodával za doporučené ceny (na internetu v dětském zboží a hračkách samozřejmě nereálné).
Já jsem byl jenom jednou za plnou cenu v indické restauraci (jakoze z hospod kde jsem kdy koupil voucher), jinak nikdy nejezdim 2x do jednoho hotelu, to neni muj model "dovolene", kdyz mam platit ubytovani v CZ, tak vzdy jedu nekam jinam. Voucheru jsem vyuzil asi 30, v letech 2010-2012, dokonce opakovane Rakousko (3x jinam).
Nejlepsi pobyt byl jeden z prvnich v podkrkonosi, kde jsme si sedli vecer u ohne s majitelem, ktery se picl a vykladal zazitky s slevovym serverem, udelal to cely proto, ze otevreli sezonu driv a nechteli to mit o prodlouzenem vikendu prazdny a za tyden by to nenaplnili (na slevovym serveru bez problemu).
Zasadni problem hotelieru je ovsem ta skladba hostu, to je proste mentalne socialni skupina, ktera zpusobi ze se nam treba nedari pri polopenzi vymenit u vecere prilohu, protoze se nam nedari vysvetlit, ze za tu jinou prilohu zaplatime plnou cenu(pingl nam neveri, ze si doplatime 25 Kc), bar je zavrenej, recepcni se divi, ze jsem voucherista a chci parkovat na hotelovym parkovisti i kdyz to stoji 50 Kc/den, po veceri pingl 2x upozornuje, ze pivo neni v cene vecere apod, na dverich do kridla s pokoji cerstvy letak s upozornenim, ze na pokoji neni dovoleno pouzivat varne konvice (kdo si proboha bere do hotelu varnou konvici... )
Myslím že tento příspěvek je krásně výstižný. Mě by jen zajímalo, jestli je to specifikum těch českých (a samozřejmě i slovenských - to jsou ještě větší kolenovrti) zákazníků - voucheristů (resp. drtivá většina z nich co si koupí ubytování), protože při cestách do zahraničí jsem se nikdy nesetkal s ničím podobným, když jsem měl hotel koupený přes booking.com a podobné v podstatě taky "slevoservery". Prostě to vůbec neřešili kdo má odkud rezervaci a služby byly ok, přesně jako ty hotely běžně nabízí na svých webech za "plné" ceny.
Jednou byl problém s cenou, že při přijezdu jim vyběhla na tu rezervaci o pár desítek liber jiná (vyšší) cena, asi po dvou minutách doběhl manažer hotelu nebo někdo takový, s omluvou si převzal kopii rezervace, zadal "naši" cenu a hotovo a ještě jednou se omluvil za nepříjemnosti a vyřešeno. U nás počítám by to bylo na hodinovou hádku, že cena je v "systému" a je to tak správně a že vy máte papír, to jste si mohl vytisknout někde na tiskárně sám... (i to se už stalo v ČR, ale nebylo to přes voucher)
Díky slevoportálu naopak můj kdysi oblíbený hotel o zákazníka přišel. Jezdíval jsem do něj s rodinou léta za plnou cenu.
Nějak jsem neřešil, že jejich vstřícnost k pravidelným zákazníkům se omezena na slevu cca 5% a to navíc pouze z ubytování, což při cenách polopenze a nápojů za týdenní pobyt bylo v celkové ceně "o ničem". Hodnotu to pro mne stále mělo.
Pak se vyměnil management a shlédli se ve slevoserverech. Hotel, který byl vždy naplněn tak z 50-70%, býval narván k prasknutí a najednou jsem měl problém si vybrat termín. V restauraci nechali stejně personálu, takže ten stávající byl absolutně přetažený a nestíhal. Zaparkovat před hotelem začal být problém. Pořád jsem netušil, co se to stalo, až jsem zjistil, že hotel začal inzerovat na slevoserverech. Vyplnil si hluchá místa lidmi, co platili polovinu toho, co já. Ne že bych někomu záviděl, ale v situaci, kdy se mi najednou znatelně zhoršily podmínky, tak pro mě ten hotel přestal mít tu hodnotu, kterou měl dřív. Už tam nejezdíme, našli jsme si jiný, který se naštěstí slevománii vyhnul.