Díky slevoportálu naopak můj kdysi oblíbený hotel o zákazníka přišel. Jezdíval jsem do něj s rodinou léta za plnou cenu.
Nějak jsem neřešil, že jejich vstřícnost k pravidelným zákazníkům se omezena na slevu cca 5% a to navíc pouze z ubytování, což při cenách polopenze a nápojů za týdenní pobyt bylo v celkové ceně "o ničem". Hodnotu to pro mne stále mělo.
Pak se vyměnil management a shlédli se ve slevoserverech. Hotel, který byl vždy naplněn tak z 50-70%, býval narván k prasknutí a najednou jsem měl problém si vybrat termín. V restauraci nechali stejně personálu, takže ten stávající byl absolutně přetažený a nestíhal. Zaparkovat před hotelem začal být problém. Pořád jsem netušil, co se to stalo, až jsem zjistil, že hotel začal inzerovat na slevoserverech. Vyplnil si hluchá místa lidmi, co platili polovinu toho, co já. Ne že bych někomu záviděl, ale v situaci, kdy se mi najednou znatelně zhoršily podmínky, tak pro mě ten hotel přestal mít tu hodnotu, kterou měl dřív. Už tam nejezdíme, našli jsme si jiný, který se naštěstí slevománii vyhnul.
protože by o to neměli zákazníci zájem, ale protože se už zřejmě většina poskytovatelů slev poučila, že kromě slevového serveru na tom téměř nikdy nevydělají a získaný zákazník přes slevoserver je většinou jednorázovka, která využije voucher a již zpět nepřijde a tím pádem hlavní argument slevoserverů, že přivádí nové zákazníky, je omylem.
Tak prostě tyhle nabídky nejsou a pokud už jsou, tak se buď jedná o někoho, kdo se nechal ukecat nebo někdo, kdo nenabízí adekvátní hodnotu za tu cenu nebo má původní cenu přestřelenou a prodává pak lidem "v akci" co si neumí najít běžné ceny dané služby / zboží.
Co se týká ubytování, je to podobné, většinou jsou to hotely / penziony, o které za plnou cenu není absolutně zájem resp. se dá sehnat o dvě třídy lepší ubytování za stejnou cenu. Případně doprodej nějaké kapacity, budiž. O serverech (dnes již většinou zkrachovalých), co si založily byznys na prodeji šmejdů z číny "se slevou" ani nemluvě.
Jinak jsem tak přemýšlel, kolik firem, restaurací apod. jsem využil následně bez voucheru za plnou cenu - asi tak 1 z 10 a to hlavně z důvodu, že ty služby byly většinou jen průměrné, čili ta sleva byla tak akorát to maximum, co by za to stálo. Snad s výjimkou ručního mytí auta, ti se fakt snažili a za ty peníze to vypadalo líp než nový ;-)
Osobni zkusenost - pri jednani (resil se doprodej nejakeho zbozi) pozadovali, aby "sleva" byla "alespon" 50%, a aby oni meli marzi min 40%.
Vysledek byl ten, ze se projdeci vyplatilo vic zbozi zlikvidovat, vyslo jej to levneji. Prodej by totiz nepokryl ani naklady na expedici ze skladu.
Já jsem byl jenom jednou za plnou cenu v indické restauraci (jakoze z hospod kde jsem kdy koupil voucher), jinak nikdy nejezdim 2x do jednoho hotelu, to neni muj model "dovolene", kdyz mam platit ubytovani v CZ, tak vzdy jedu nekam jinam. Voucheru jsem vyuzil asi 30, v letech 2010-2012, dokonce opakovane Rakousko (3x jinam).
Nejlepsi pobyt byl jeden z prvnich v podkrkonosi, kde jsme si sedli vecer u ohne s majitelem, ktery se picl a vykladal zazitky s slevovym serverem, udelal to cely proto, ze otevreli sezonu driv a nechteli to mit o prodlouzenem vikendu prazdny a za tyden by to nenaplnili (na slevovym serveru bez problemu).
Zasadni problem hotelieru je ovsem ta skladba hostu, to je proste mentalne socialni skupina, ktera zpusobi ze se nam treba nedari pri polopenzi vymenit u vecere prilohu, protoze se nam nedari vysvetlit, ze za tu jinou prilohu zaplatime plnou cenu(pingl nam neveri, ze si doplatime 25 Kc), bar je zavrenej, recepcni se divi, ze jsem voucherista a chci parkovat na hotelovym parkovisti i kdyz to stoji 50 Kc/den, po veceri pingl 2x upozornuje, ze pivo neni v cene vecere apod, na dverich do kridla s pokoji cerstvy letak s upozornenim, ze na pokoji neni dovoleno pouzivat varne konvice (kdo si proboha bere do hotelu varnou konvici... )
Přesně tak, když jsem ještě dřív prodával i dětský zboží, tak nějaký chytrák ze slevoserveru volal, jak jsou úžasní, kolik toho neprodám a jestli se domluvíme.
První otázka - kolik procent máte zkušenosti, že je potřeba dát slevu, aby to zákazníky oslovilo - prý že minimum je 30 ale ideální by bylo 50. Plus jejich provize.
Tak jsem se slečny zeptal, zda někdy prodávala skutečné zboží a po odpovědi že mi přece pořád zbyde půlka zisku, jsem jí to raději zavěsil.
Jinak na to zboží co se jim tak líbilo, jsme měl v té době 25% marži pokud bych prodával za doporučené ceny (na internetu v dětském zboží a hračkách samozřejmě nereálné).
Myslím že tento příspěvek je krásně výstižný. Mě by jen zajímalo, jestli je to specifikum těch českých (a samozřejmě i slovenských - to jsou ještě větší kolenovrti) zákazníků - voucheristů (resp. drtivá většina z nich co si koupí ubytování), protože při cestách do zahraničí jsem se nikdy nesetkal s ničím podobným, když jsem měl hotel koupený přes booking.com a podobné v podstatě taky "slevoservery". Prostě to vůbec neřešili kdo má odkud rezervaci a služby byly ok, přesně jako ty hotely běžně nabízí na svých webech za "plné" ceny.
Jednou byl problém s cenou, že při přijezdu jim vyběhla na tu rezervaci o pár desítek liber jiná (vyšší) cena, asi po dvou minutách doběhl manažer hotelu nebo někdo takový, s omluvou si převzal kopii rezervace, zadal "naši" cenu a hotovo a ještě jednou se omluvil za nepříjemnosti a vyřešeno. U nás počítám by to bylo na hodinovou hádku, že cena je v "systému" a je to tak správně a že vy máte papír, to jste si mohl vytisknout někde na tiskárně sám... (i to se už stalo v ČR, ale nebylo to přes voucher)