Petr Uchytil: DAB? Potřebujeme vědět, jestli se přechod zaplatí

11. 7. 2017
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

Podle ředitele strategického marketingu společnosti Lagardère Active Petra Uchytila hovoří pro přechod na DAB spíše „marketingové a vizionářské“ důvody.

Obecně trh na problematiku DAB reaguje protiotázkou, jestli se přechod zaplatí a jestli náhodou nebude objem reklamy, který v rádiu aktuálně máme, pořád stejný, myslí si Uchytil. A protože mu jsou bližší konzervativnější odhady růstu, pracuje i s variantou, že se nezaplatí.

Pak je samozřejmě na stole otázka, proč bychom na DAB přecházeli. Ale je i několik důvodů pro DAB, ať už marketingových, nebo vizionářských ohledně dlouhodobého udržení posluchačů, aby nedošlo k poklesu konzumace rádia jako mediatypu, dodává smířlivěji.

Co zajímavého letos připravujete?

Sledujeme, že už i v České republice je na vzestupu mluvené slovo velmi a jen málo posluchačů využívá tzv. podcasty. Proto jsme se na Youradiu rozhodli, že připravíme pro naše uživatele jednoduchou cestu, jak se k záznamům, rozhovorům, ale třeba i zprávám, snadno dostat. Projektu říkáme Youradio News.

Takže mobilní aplikace?

Ano, primárně aplikace a doplňkově webové rozhraní. Ale neměla by spočívat v seznamu podcastů a nějakém složitém manuálním výběru vyžadujícím příliš manuálních a vizuálních vstupů. Nejsilnější stránkou Youradia je schopnost na základě profilů uživatelů na internetu predikovat jejich hudební zaměření. Pomocí algoritmů v chování nebo geolokaci toho člověka v Youradio News poznáme a na základě této identifikace mu dokážeme přehrát na míru zprávy, záznamy částí pořadů, mluvené slovo nebo patřičný mix tohoto všeho. A samozřejmě doplněno hudbou.

CIF25

Kdy to bude?

Do konce letošního roku budeme mít testovací verzi, začátkem roku 2018 pak chceme první verzi představit uživatelům. Při vývoji nás podpořil i Google, i když z valné většiny financuje přípravu Lagardère Active ČR. Ale pro nás jde o přípravu na budoucnost. Digitální rádio tohoto typu bude umět každému vysílat na míru, co bude chtít, a my jako provozovatel získáme data online. Myslím, že to je budoucnost radiového digitálního světa.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).