Podle této reportáže to zase tak dobře nedělají:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/216452801080315/
to se nedá takhle brát. Při těch tržbách toho musí prodat kvanta a je jasné, že bude statisticky k nalezení hodně problémů a nespokojených. Drobní prodejci mají ze 100 prodejů 1problém, velcí prodejci mají za tu samou dobu z 10000 prodejů logicky problémů 100 ... a je to pak vidět.
to jakoze obchod, ktery umyslne a zamerne odmita prijmout zbozi do reklamace nehlede na to, ze v pripade velkeho zbozi by mel dle zakona zajistit nejen prijem, ale i jeho demontaz a zpetnou montaz, je nejaky 1% problem? To asi ne, panacek odpovedny za reklamaci v uvedenem odkazu na Cerne Ovce moc dobre vedel co dela a jeho vymluvy jsou k popukani.
Tezko soudit, jestli to byl exces a zkrat jednoho zamestnance a nebo systemove pochybeni. Kazdopadne na obchod jako takovy to haze velmi negativni svetlo. Mnozstvi prodanych produktu jenom rikaji, ze dokazi prodat treba i za nizsi cenu, ale az pri reklamaci zakaznik pozna s jak kvalitnim obchodem ma tu cest.
Pravnik rekne to, co si od nej clovek objedna. Takze znovu jaky zakon, paragraf, odstavec apod. dava povinnost neco prodejci demontovat a odvazet. Pokud zbozi jen dodam a je to kupni smlouva, pak zadna takova povinnost neni. Pokud bych zajistoval i montaz, je situace jina a tam by toto mohlo pripadat v uvahu.
Jinak pri opravnene reklamaci pak musim spotrebiteli nahradit naklady na ty demontaze. Ale ze by musel prodejce jezdit neco vyndavat z linky apod. to vazne ne.
Nicmene toto je ten priklad, kdy lidi se nechaji necim opit a pak si mysli, ze to je jejich pravo a narok a nejsou schopni pochopit, ze nic takoveho neexistuje.