Pane Peterko,
Vaše články se čtou dobře, ale tentokrát by bylo vhodné zabrousit do trochu vzdálenější historie - propojovací poplatky nebyly prvotně určovány mobilními operátory, ale operátory fixních sítí v čele s SPT Telecomem a byly ve výši (pokud se dobře pamatuji) 12-15 Kč za minutu. Tento marketingový omyl fixních operátorů, jejichž management podcenil reakci českého trhu na mobilní nabídku, měl za cíl odradit běžného zákazníka od mobilních sítí. V okamžiku, kdy mobil přestal být telefonem pouze pro podnikatele a "k mobilu" obrátila české rodina - zejména "náctiletí", zbyl pro fixní operátory tak leda pláč nad rozlitým mlékem. POčet uživatelů mobilů překročil počet fixních linek a SPT a spol tahaly za kratší konec provázku.
Dnes máme skoro 10 miliónů mobilů - s docela dobrým ARPU - a počet zákazníků pevných linek odhaduju na 2,5 miliónu, kdysi ČTC uváděl 2,8 miliónu zákazníku, nyní p.Berdár demagogicky hovoří o 3,6 mil. zákazníků, což je samozřejmě nesmysl - alá každé ISDN = 2 resp. 30 linek. Propočtete-li si ARPU na telefon, jsou na tom hůře než ARPU na SIM - a to nehovořím o faktu, že na jednu linku je obvykle více než jedna osoba.
Prostě "pevné linky" se snaží obhájit hlasové minuty, což je ztracený boj - správnější by bylo nabídnout něco, co nelze "zkopírovat" na mobilu - tedy širokopásmové služby, mám na mysli broadband a nikoli agregaci 1:50, pokud k tomu nedojde, tak jim žádný ČTÚ stejně nepomůže, ať se pan Rubeck rozčiluje jak chce.