Hudebni vydavatele dneska produkuji naprosty smejd, tim nemam na mysli hudbu jako takovou, ale jeji technicke zprzneni
http://www.diit.cz/clanek/road-to-hell-aneb-jak-vydavatele-poskozuji-technickou-kvalitu-hudby/36091/
Takze neni divu, ze za tohle nechce nikdo platit. Zlatej vinyl nebo pasek.
Opatření jdou naopak proti běžným uživatelům. kriminální sdíleči tenhle nesmysl lehce obejdou. A stále platí, že: 1/ co se dá přehrát, dá se i zkopírovat, a 2/ pokud vývoj techniky lidem umožní jakoukoli činnost, bude se tato činnost realizovat bez ohledu na zákony. Takže to dopadne stejně, jako s prohibicí v USA v minulém století. Pár bezvýznamných troubů na to doplatí a ,,velké ryby" se jen vesele chechtají.
"bude se tato činnost realizovat bez ohledu na zákony"
Tato veta svedci o plochosti Vaseho uvazovani. Zaprve cinnosti "se nerealizuji" nybrz cinnosti realizuje vzdy nekdo konkretni. Zadruhe ten nekdo konkretni ma (obcas) v hlave mozek a pokud zjisti ze cinnost obnasi take nejaka rizika a ze rizika prevysuji zisk, obvykle od ni zahy upusti.
Do teto teorie zapada i to, ze jelikoz kriminalni sdileni je temer netrestano (cinnost neobnasi temer zadna rizika) deje se masove. Pokud padne par exemplarnich trestu, ktere budou zaroven radne medializovany razem si vetsina soudnych lidi rekne: Tak za tohle mi tech par pisnicek/filmu nestoji. A o to jde. Ze v cinnosti bude nekolik technicky zdatnych rebelu pokracovat neni rozhodujici, protoze jich nebude mnoho a bude vice casu se na jejich odhalovani/stihani zamerit.
Já si myslím, že tato opatření jdou opravdu hlavně proti obyčejným uživatelům – tedy těm, kteří si sem tam stáhnou nějakou tu MP3 či film. Nepředpokládám, že tito uživatelé jsou zběhlí v používání proxy serverů a podobných metod anonymizace.
"Velcí stahovači" by teoreticky na gilotině mohli vydělat, pokud těmto obyčejným uživatelům poskytnou nasbíraný obsah v trochu jiné podobě, díky níž obejdou monitorovací systémy. A pokud jsou tyto systémy založeny na otiskách (hash hodnotách), tak si myslím, že to nebude tak obtížné.
Otázka samozřejmě je, kolik škod způsobují obyčejní uživatelé a kolik velcí stahovači. Přece jen těch prvních je mnohem více než těch druhých.
Sedíš si na vedení? Argumentem je ta prohibice. Podle tvého názoru by to mělo fungovat ne? Jéje tam padalo exemplárních trestů. A nefungovalo to viď. Stejně tak to je se sdílením informací. Jsou technické možnosti jak bezpečně a hlavně jednoduše zajistit plnou anonymitu sdílejících a zvyšující se represe, tyto zatím okrajové prostředky, dostane do mainstreamu.
Nesouměřitelné?!? A to proč? Prohibice jako prohibice. Pokud někdo nelegálně převáží chlast tak je to stejné, jako když někdo nelegálně stahuje hudbu. Princip je v tom, že to nepomohlo ani tehdy ani to nepomůže nyní. Jsou sice omezenci, kteří si myslí že sankce pomůžou, ale stejně jako stovky popravených v Číně a desítky popravených v USA nijak nezabránily páchání těžkých zločinů, tak praxe ukáže že ani zákaz stahování či sdílení ničemu nezabrání. Skutečně na to doplatí pár průměrných lidí, ale velcí lumpové na tom budou dokonce lépe.
Umělce do toho netahejme. Většina z nich (kromě těch opravdu prominentních - Eva a Vašek, Kája Gottů a spol.) z toho nic moc nemá a starosti a náklady s tím spojené mnohdy převyšují finanční zisk. Ony rádoby autorské svazy totiž okrádají obě strany uživatele u umělce.
Proto je nejlepší prodávat své dílo (písnička, film, mapa, fotka, příběh...) přímým prodejem a to ONLINE.
Stát by udělal lépe, kdyby místo osy zafinancoval něco jako státní iTunes, kde by mohl každý zdarma (nebo za např. 1% ze zisku) nahrát své dílo, nastavit cenu za zhlédnutí a rázem by nastaly ony rovné šance pro všechny (fuj, jak tu frázi nesnáším brrr..).
Vlastně, ač smýšlím pravicově, tohle je přesně projekt, ony státní iTunes, který by si klidně do vínku mohla dát ČSSD, ač tu stranu nemusím, tímto by se dost vyšvihla - konkrétum, které by konečně zahýbalo vodami show businessu :-)
Kdejaké amatérské video by mohlo svému tvůrci vydělat na slušný příbytek a naopak některým zavedeným umělcům by možná nestačil ani na zahradní domek z OBI :-)
Tak jsem si myslel že to jen pročtu... Vážený šoumene, Eva a Vašek našli obrovskou díru v trhu a dokázali jí využít. Zrovna oni se totiž nějakého přehnaného kopírování bát nemusí. Koncertů mají jako hnoje a CD na nich prodají sdostatek na to aby si zaplatili reklamu a další peníze vydělali telemarketingem. A Kája? Ten svého času generoval pro státní kasu větší příjem než škodovka v Plzni. Co se týče autorských svazů souhlasím. Na druhou stranu, chtít peníze za to co někteří UMĚLCI produkují..... Asi by se fakt meli začít živit koncerty a konečně začít platit daně.
pane Kočandrle alespoň se podepište, v ČR nelze hudbu koupit (mrtvý formát CD a parodii na online obchod i-legalne nepočítám) tak to máme všichni přestat poslouchat hudbu nebo snad jezdit poslouchat desky do Německa (jako v té pohádce)?
navíc tenhle hnus může znamenat precedens, když může svůj mizerný obchodní talent nahradit úplatkem a lobováním ve vládě vydavatel desek, kdo to bude příště? neúspěšný majitel restaurace, který vaří blafy? mizerný pekař? řezník, který okrádá zákazníky?
„v ČR nelze hudbu koupit (mrtvý formát CD a parodii na online obchod i-legalne nepočítám) tak to máme všichni přestat poslouchat hudbu nebo snad jezdit poslouchat desky do Německa (jako v té pohádce)?“
Aha, takže když v ČR nejde koupit třeba TouchBook, tak ho mám někomu ukrást?
Omyl, je to o tomtéž. Názor , že když nějaký idiot něco zakáže, přestanou to lidé dělat, je zcestný. Nepřestanou a sankce je jen donutí k používání konspiračních technologií a využívání děr v zákonech. Jediný způsob, jak ,,ilegální" stahování omezit je, nastavit ceny a přístup tak, aby se stahování nevyplatilo, což by ovšem znamenalo snížit náklady na vytvoření a distribuci těchto děl minimálně o 90%! A přesně o tomhle to je! Protože spousta parazitů by přišla o bezpracný zdroj obživy a ,,celbrity" by si musely odpustit nehorázný luxus.
 
Oddíl 2: Volná užití a zákonné licence
§ 30 Volná užití
(1) Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak.
Pokud se neoženíš se svojí firmou, tak manželce můžeš pouštět filmy až do zblbnutí.
To je pořád dokola. V opatření přitvrdíme, udělíme pár exeplárních trestů a zas bude ráj na zemi. Z USA chodí řádově co měsíc zprávy, jak napařili někomu, kdo nasdílel pár písniček, pokutu ve výši milionů dolarů a efekt to má jaký? Kdepak jsou statistiky dokumentující pozitivní vliv podobných opatření?
Já myslím že dokáže, tak jako dneska každý BFU dokáže vyhledat a stáhnout si torrent (jinak by to nebylo tak rozšířené), tak si dokáže v budoucnu stáhnout nějakého torrent klienta s integrovaným TORem. Samozrejmě, najde se pár (mnoho?) lidí kteři to přehlédnou a budou používat torrent nechráněný, na tyto chudáky holt pak dopadne ona digitální gilotina.
Je to jednoduché, potřebuješ jen plně funkční analogový magnetofon, slušnější zvukovou kartu a patřičný SW. Chráněnou hudbu přehraješ na libovolném přehrávači do magnetofonu, (ideální je páskový stroj s rychlostí 19), z něj do počítače v nejvyšším možném formátu, přidaný šum odfiltruješ, přepíšeš do CD formátu a uložíš. Veškeré nežádoucí přívěsky tímto způsobem spolehlivě a dokonale zmizí, takže nikdo není schopen identifikovat původní zdroj signálu a tím pádem nemůžeš být ani obviněn z prolamování nějakých ,,účinných" ochran.
Nevím, nevím, jak je na tom dnešní steganografie hudebních nakladatelství, jestli si neporadí i s tímhle.
(jinak dva počítače, jeden přehrává a druhý rovnou nahrává, by byly lepší)
A neboj, určitě se už brzo dočkáme šifrovaného přenosu z CD až do sluchátek. A sluchátka se při pokusu o otevření samy zničí.
To už budu dávno prdět do hlíny, nebo bude OSA v konkursu. A vazba mezi počítači také není špatný nápad, bohužel jen do té doby, než ten přehrávací počítač začne do signálu něco přimíchávat. Přes analogový magnetofon to neprojde a to, co projde se kompresí do CD formátu spolehlivě zničí.
Nevadí. I kdyby, což není reálné, taková sluchátka vznikla, nebude problém nasadit je na kus polystyrenu se zadlabanými mikrofony a předzesilovačem. Dalším stupněm budou sluchátka s RFID čipem, která budou funkční pouze tehdy, když se octnou v těsné blízkosti RFID implantátu v ušních boltcích. Jenže na libovolné soukromé klinice implantáty za mírný poplatek vyndají a majitel si je do toho polystyrenového bloku prostě jen přendá. Nakonec to dopadne tak, že veškerý HW a SW, umožňující přehrávání AV děl bude zabaven a zlikvidován, včetně TV a radií a kdo si bude chtít něco pustit, objedná si kurýra, který se dostaví s příslušnou aparaturou, vyinkasuje poplatek a po skončení produkce fidlátka sbalí a odejde. Bude to dokonalé a neprůstřelné, ale těžko se najde někdo, kdo si to nechá líbit.
Váš příspěvek svědčí o bezbřehé naivitě. Pokud někdo zjistí, že dělá něco, co je riskantní, jsou dvě možnosti: Buď bude riskovat vesele dál a s tím, že za velmi dlouhý čas na to (možná) dojede, nebo se trochu vzdělá a učiní opatření kterými riziko eliminuje. Silně ale pochybuji o tom, že se najde někdo, kdo přestane, i když na první pohled to tak možná bude vypadat. Dojde jen k tomu, že ti, kteří jsou dnes vidět, začnou používat metody, kterými se z hledáčku BSA, IFPI a dalších ztratí.
časem bude. Třeba bude mít každé přehrávadlo a nahrávadlo analyzátor, který pozná, že se jedná o chráněný obsah podle analýzy zvuků. Otázka je ne jestli, ale kdy. Případně jestli se do té doby nějakým zásadním způsobem nezmění přístup autorů/jejich zástupců k distribuci autorských děl.
Pokud mi bude fungovat analogová technika, kterou mám k dispozici a XP a Adobe Audition v počítači, tak jsem ledově klidný. Už jsem se setkal se všemi možnými ochranami a žádná mi nevydržela vzdorovat déle, než byla doba, potřebná k nahrání na klasický mgf. pásek rychlostí 19 cm/s. Ve výsledné nahrávce pak nebylo po ničem, včetně idientifikačních dat ve zvukové stopě, ani potuchy! Běžné CD přehrávače placku bez problémů skously a SW v počítači napsal jen: stopa 1 - stopa X a Neznámé album.
To neni nijak zvlastni.. Vetsine se proste libi brak!
Soucasny mastering novych nahravek v popu, rocku a metalu je priserny, bez jakekoliv dynamiky jsou vsechny zvuky umele vytazene na stejnou, co nejvyssi zvukovou hladinu a vznikne tak pak jenom souvisla hlukova plocha, jenz trha mi usi (napr. Metallica 2008).. Dynamiku skladby muzete snadno merit napriklad pomoci Audacity a je uplne jedno zda budete pracovat ze ztratovym nebo bezztratovym formatem zdrojoveho souboru..
Nastesti se tyto veci deji prevazne v mainstreamovych hudebnich zanrech a tak ja osobne jsem zatim v klidu, neb mne "hudba" z radii a televizi ani trochu nezajima..
Problem je, ze se takto casto przni i reedice veci, ktere cloveku unikly a rad by je mel v puvodni kvalite.
A delat si vlastni datove kopie ze starych vinylu me taky moc nebavi.
Ja ovsem vnimam i druhou rovinu - tim, ze se lidem cpaly veci bez dynamiky horem dolem se jen podporilo setreni rozdilu mezi kvalitni nahravkou a podsamplovanou brutalne komprimovanou kopii z webu. A nikomu uz dneska neprijde, ze to cele zni divne - protoze uz ani nemuze slyset, jak to zni v realu dobre nahravky.
A to mě zase ano! Většinou je to o tom, že při troše šikovnosti získám mnohem kvalitnější materiál, než je ,,profesionální" (a placený), přepis. Specielně nahrávky na deskách ze začátku 60. let, tedy z elektronkových studií, jsou o něčem úplně jiném, než totéž, převedené profesionálně na CD.
Bohužel od jisté doby začaly být nahrávky na deskách ploché a bezbarvé, nejspíš to přišlo s nástupem digitální techniky do studií. A slušně znějící CD jsem neslyšel ani nepamatuji. Ono těch 16 bit a 44 kHz je přece jen trochu málo, když vezmu v úvahu, že pro kvalitní zvuk je potřeba pásmo do 20 kHz a porovnám výsledek vzorkování frekvence 1 kHz a 20 kHz
"porovnám výsledek vzorkování frekvence 1 kHz a 20 kHz"
Co tím myslíte? Jestli se vám nezdá, že na sin na 20kHz vychází o něco málo víc než dva vzorky na periodu, doporučuju si přečíst něco o teorii vzorkování. Ona totiž interpolace mezi vzorky není "cihlovitá", ale funkcí sin (pi*x)/(pi*x)...
Ano, přesně tohle se mi nezdá. Digitalizační SW, který používám zobrazuje obalovou křivku a pokud smíchám signály z generátoru 1 kHz, 10 kHz a 20 kHz, vypadá obalová křivka v CD formátu úplně jinak, než ve formátu 96 kHz/32 bit. A slyšitelný rozdíl je v nahrávce akustické hudby také. Interpolace totiž nedokáže brát v úvahu harmonické knitočty, o které je potom výsledná nahrávka ochuzena, čili se mění, a to silně k horšímu, kvalita nahrávky, což ale neplatí pro ,,syntetické" nástroje, jejichž harmonické spektrum není zdaleka tak bohaté.