Líbí se mi, jak nedostatek argumentů nahrazujete osobními útoky nebo spekulacemi o tom, kde pracuju :-)
V tržní ekonomice se každý snaží nejen maximalizovat svůj příjem, ale také minimalizovat vydání (což věčně popíráte), protože jen tak lze maximalizovat zisk. To nevede k tomu, co tvrdíte, tedy škudlení za každou cenu, ale k tomu, že toho za vydělané peníze můžu pořídit maximum.
Když jdou posluchači na koncert ZSO, tak asi také nejsou příliš nadšeni tím, že si musí koupit vstupenku, ale logicky chápou, že to zadarmo prostě nejde. A u TV je ta situace naprosto stejná, nejsme v komunismu, aby někdo něco dával jen tak gratis.
A jiný opravdu nebudu, protože kapitalismus zde bude i nadále, takže i já budu stejný :-)
Problém v USA má prosté pojmenování: KODI. A doplňky, otevírající placené nabídky.
http://www.internetphenomena.com/2017/05/global-internet-phenomena-spotlight-the-fully-loaded-kodi-ecosystem/
Zajisté ty reklamy nezmizí, i když si divák zaplatí koukání ... Takže je to každopádně pěkně nefér. U ostatních kamarádíčků konkurentů to samé.
Inu je to na divákovi jak se rozhodne .... Já nic dál radši neříkám Adolfe abys tu zase neprskal. Mé stanovisko ostatně už dávno znáš - já NE!
Jinak nemáš pravdu že ZSO nehraje zadarmo ... Naopak hraje pro diváky často a dost zadarmo, jenže ty o tom samozřejmě nevíš kdy a kde? Tak tu laskavě aspoň nežvaň a nešiř hlouposti.
Znám synonyma slova "Zeměkoule" , proto mě udivilo, že ji lze řídit.
Bohužel nelze, zeměkoule jako taková se bude stále točit stejně, dokud ji za 4 miliardy let nepohltí rozpínající se slunce.
Pokud jsi měl na mysli nadnárodní společnosti a systém řízení života na zemi, tak nepoužívej výraz zeměkoule, který je primárně určen pro planetu Zemi.
Vem si večer raději ten zelený prášek, ty oranžové ti nedělají moc dobře....
Samozřejmě, že Nova (nebo jiná komerční stanice, aby tady nevznikal nějaký mylný dojem, že je řeč pouze o Nově) má příjem z reklamy. Ale to vůbec nevylučuje, že může mít další příjem z jiných věcí, např. od abonentů nebo třeba pronájmu moderátorů a techniky na nějaké netelevizní akce apod. Ostatně ČT má také peníze z více zdrojů, od koncesionářů a ještě z reklamy. A vadí to někomu? Nevadí.
Podívej se kolik platíš ČT a kolik se platí za všechny komerční TV v rámci servisního poplatku u Skylinku dohromady (a to si ještě část peněz nechává přímo Skylink) - 135Kč/měsíc vs. 79Kč/měsíc. Za ty peníze by ČT neměla mít reklamu vůbec a ne dávat k dobru, že tedy nepřerušuje reklamou pořady (ona tuším ostatně ani nemůže, protože ji to nedovoluje zákon).
Ono "to" placené není jiným způsobem, to pouze ty pořád odmítáš akceptovat model vícezdrojového financování, kdy má TV stanice příjem z reklamy, od diváka a samozřejmě i dalších aktivit (jak ti ostatně už bylo opakovaně sděleno více lidmi).
Pokud jde o ZSO, tak se jedná o příspěvkovou organizaci zřízenou a dotovanou městem Mariánské Lázně, takže dle tvoji "logiky" by posluchač přece nic platit neměl, když je to placené tím tvým "jiným způsobem" - samozřejmě to tak není a i zde je model vícezdrojového financování, kdy ZSO získává prostředky od města, ze vstupného a dalších aktivit.
O tržní ekonomice nevíš naprosto nic, protože právě v tržní ekonomice platí, že se každý co nejvíc snaží si vydělat na to, aby měl na svoje potřeby (zboží, služby) a nikoliv, že se snaží ušetřit na všem a za každou cenu. To je idea tak akorát nějakých postkomunistických jedinců, kteří místo aby šli vydělávat peníze, tak skuhrají na netu, jak je všude draho.
A že to nechápe jedinec, který se za peníze koncesionářů poflakuje na KH, to ani moc nepřekvapuje.
Omyl, tržní ekonomika není založená na minimálních výdajích, ale naopak na tom, že se peníze točí co nejvíc neboli na tom, že každý hodně vydělává a může si taky dovolit hodně utrácet. Tebou popisované je právě ono pseudosocialistické myšlení nějakých neschopných flákačů, kteří žijí ještě napůl v socialismu a napůl v kapitalismu, přičemž jediným výsledkem jejich smýšlení je prázdná peněženka a nadávky na sociálce, jak mají málo.
Zase seš vedle jak ta jedle, protože to není tlak zákazníka na cenu, ale vzájemná konkurence mezi výrobci, která tu cenu přirozeně snižuje. Tlak zákazníka na cenu je typický projev postkomunismu, kde je pak výsledkem podřadné zboží a mizerná kvalita. Tvoje vědomosti jsou tak na úrovni propadnutí už na střední škole, natož abys to dotáhnul někam výš :D
Z lidí neušetří nikdo nic, protože všichni operátoři mají plus/minus stejnou programovou nabídku, takže i stejné ceny. A že zrovna Telekom je chvíli levnější, na to může skočit akorát úplný trouba, protože dřív nebo později půjde s cenou nahoru tak jako tak i on. A pak ti "šetřílci" zase začnou migrovat jinam a pořád jenom spekulovat, co je kde za míň (přičemž obvykle vyhazují prachy za mobilní volání, cigarety, alkohol, auta atd. a vůbec jim nevadí, kolik € takto protočí de facto do kanálu).
Základním principem není ušetřit, ale vydělat na to. Zřejmě ti tržní ekonomika příliš neříká, čemuž se ani nelze divit, když žiješ v příspěvkové organizaci, která má příjem zaručený zákonem a nemusí se nijak tržně chovat.
Srovnávání je zcela na místě, o čemž vypovídá i spotřeba alkoholu a tabákových výrobků v ČR. Tady opět nejsi vůbec v obraze, doplň si vědomosti.
Pojem "kolenovrt" je zcela trefný (byť není autorsky můj) a právě u této sorty jedinců obvykle platí, že čím víc se snaží ušetřit, tím víc je to nakonec všechno stojí :-)
A v Německu zase přibylo půl miliónu zákazníků po zakódování platformy Freenet TV (https://www.televizniweb.cz/2017/07/komercni-televize-v-nemecku-zakodovaly-signal-dvb-t2-v-prvni-vlne-si-je-predplatilo-500-tisic-domacnosti/). Běž radši do lesa na vzduch a nečti pořád pitomosti, které ti pak dělají v hlavě akorát guláš :D