moje osobni zkusenost z cca 5 platbami kartou je takova, ze pokud neplatim na dobirku, trva zbozi cca o tyden dele, nez se ke mne dostane :-(. Obchodnik ma penize, ale do expedovani zbozi se nehrne...
Proc? No protoze s vasi objednavkou uz nemusi pospichatm, protoze penizky ma jiste.
Jestli mate 1ks vyrobku a dva zajemce o nej. Jeden zaplatil predem a druhy to chce na dobirku. Kteremu ten vyrobek poslete? Samozrejme, ze tomu na dobirku.
Omyl, obchodník dostabne peníze na účet cca za 14 dní.
Ovšem po autorizaci má jistotu, že je dostane.
Spíš je to ale tak, že pošta s balíky, které nejsou na dobírku, tak nepospíchá.
Problém vidím opravdu hlavně u pošty. V neděli si vyhlédnu knížku a zaplatím eBankou, v pondělí dopoledne mi přijde mail s podacím číslem a oznámením, že zásilka je předaná poště a příští pondělí (při dobré konstelaci hvězd, tj. tak 2x do roka výjimečně ještě týž pátek) mám ve schránce (pošťáci zásadně nezvoní) oznámení o uložení balíku. No a pak se ještě zbývá trefit do otevírací doby pošty (čtvrtek a velikonoce 9:30-9:45) a je to. Zpravidla do 14 dnů, kdy mi zmizely peníze z účtu mám zboží doma (nehledě k tomu, že se mezitím knížka, kterou jsem usilovně sháněl válí v hromadách ve všech knihkupectvích). ZHYŇ, POŠTO!
Ja jak nemam firmy typu Ceska posta (Cesky telecom apod.) rad, tak musim priznat ze Ceska posta funguje celkem spolehlive. Jejich heslo dnes podate, zitra dodame aspon u me plati v 90%, tech 10% ma zdrzeni den.
musis si uvedomit, ze kurzy z post odjizdej jen 1 x za den (asi to nejde realizovat tak, ze jak se zavre Horni/Dolni, tak teprve odjede kurz), i u CP existuje neco jako jizdni rad
Ano, stát se to může, ale srovnáváme srovnatelné, ne?
Znám taky případy kdy balíky přepravní službou doručeny druhý den nebyly. (Zatoulaly se na jiné depo.)
ale je . ja kupuju hodne casto z jednoho nejmenovaneho el obchodu a kdyz ted rano objednam a maj to na sklade zitra to tu mam . a u nas mame postaky vychovane zvoni a minule me nezastihl , ale ja to nutne potreboval tak stacilo na postu zavolat ta mi na nej dala cislo a ja se s nim hned domluvil kde zrovna ve meste je a balik si vyzvedl. pohoda jazz ale plati to pro profi balik
To jen u nás jsou zákazníci druhý den zaskočeni zvonícím pošťákem :-). Když to stihnou do 16:00, tak dobírka je obchodním balíkem 2 den u nich.
Platby e-Bankou nebo převodem se ale posílají normálně doporučeným balíkem a tam to někdy České poště trvá dýl.
Balík opravdu na poštu přijde tak do tří dnů. Problémem ale zůstává, že já se to dozvím až za několik dalších dnů (když je to jen jeden den, je to zázrak). S balíky se u nás (asi automaticky) nezvoní. Dostanu oznámení o uložení zásilky, zpravidla druhý den, a někdy i ve vícero provedení. Ale už to jednou trvalo i týden než jsem se o zásilce, která na poštu přišla, dozvěděl.
Viz poslední případ:
Balík doručen na poštu již druhý den. Následující den jsem měl ve schránce 'oznámení o uložení zásilky' a to dvakrát. Datum stejné, ale čas se lišil o hodinu (Že by to zkoušeli doručit dvakrát v jeden den?). To asi těžko. Celou dobu jsem byl doma.
Na poště je to ale nezajímá.
Vetsina post bezne baliky vubec nedorucuje, posila jen to oznameni o ulozeni.
U obchodnich a profi baliku je vozi vzdy a u nas skutecne dvakrat denne, jednou kdyz jedou jednim smerem a podruhe kdyz se vraci zpet na postu, odstup je asi hodina a pul, ale nevim jestli je to specifikum naseho ridice a nebo obecny pokyn.
Zpozdenych baliku jsme zazil spoustu, ale vzdycky mely datum na samolepce z predchoziho dne, takze spise nez posta kecal o jejich odeslani odesilatel.
O tomhle jsem se již zmiňoval. Česká Pošta v mnohých oblastech zásilky na dobírku nedoručuje, ukládá je rovnou na poště. Nevyhovuje-li Vám to (jste upoután na křeslo u počítače atd, nebo jste prostě přes den doma), stačí jednou zajít na svojí (nebo kteroukoliv jinou) poštu, zpravidla do reklamačního oddělení a požádat tam o výhradu z ukládání dobírkových zásilek, sepíšou tam s Vámi malé lejstro (prakticky jen Vaše jméno [+jména rodinných příslušníků {bydlících na stejné adrese, že}, kterým chcete taky přebírat zásilky]) a adresu a je to... :)
Tohle se týká pouze doporučených a cenných (s cenou do 5kKč) balíků s dobírkou, u ostatních (cenné balíky s cenou nad 5kKč, obchodní balíky, profi balíky, cenná psaní, balíky se službou "pilné") zásilek s dobírkou by měl být učiněn pokus o doručení.
Česká Pošta umí dobře sloužit, jen je jí třeba umět k tomu dokopat, IMHO a AFAIK.
Tak to jsem asi blazen, ale ma posta ma otevreno od 8 do 19 hod. (tj. stihnu to i z prace) a taky v sobotu (tj. taky se to da stihnout). Chapu, ze otviraci doby se u ruznych pobocek post mohou lisit, ale ze by az tak?
No třeba moje pobočka zavírá v 17:30 a v sobotu má otevřeno jen hodinu a v tuto dobu balíky nevydává. Domů dorážím kolem 17:20. Jenže se ještě musím stavit doma pro oznámení a to už nestíhám. A to je prosím na sídlišti s 20.000 obyvateli, což je samo o sobě slušné město.
To ovšem bude nějaká pošta v Horní Dolní, nebo prostě v místě s mizivým počtem dodacích míst, IMHO. Pokud máte to "štěstí", že pod takovou poštu spadáte, lze zažádat o změnu ukládací pošty (stejným stylem, jako o doručování dobírkových zásilek, o kterém jsem se zmiňoval výše). Otázka je, zda se Vám to vyplatí, jezdit si pro uložené balíky o pár kilometrů dál (v tom horším případě, když není nějaké jiná pošta s lidštější otevírací dobou poblíž).
Tuto situlaci lze IMHO efektivně řešit tak, že si tu dobírku necháte poslat na adresu svého zaměstnání. V takovém případě je jen třeba při objednávce do adresy uvést název firmy, kde pracujete, případně se ještě, je-li to firma větší a vykrmuje-li si zaměstnance v podatelně, domluvit s osobou, přebírající poštu, že dobírku čekáte a chcete jí, ať to nepošle zpátky, že...
To "oznámení" zase až tak moc nepotřebujete. Víte-li, že balík na poště máte, stačí tam jen zajít a říct si o něj. Od čeho tam mají ten nAPOST, vždyť si to pohodlně vytáhnou z databáze zásilek v balíkovém skladu, žádný problém...
To oznámení IMHO chtějí jen v případě, že se jim tu zásilku nepodaří najít v databázi (a to jen k tomu účelu, aby se mohly [většinou to bývají ženy, že] dívat střídavě na monitor a na oznámení a říkat něco ve smyslu "tomu nerozumím")...
Já mám asi kliku na nepříjemné pošťačky. Když tam náhodou dojdu bez lístku, tak mě doje*ou jak sirotu. Ondyno jsem si vytiskl ten potvrzovací mail o podání na poště včetně podacího čísla, ale prý je můj papír nezajímá.
A to jsem na ně nikdy neřval nebo je nepeskoval. Asi budu muset začít. Balíková přepážka má navíc 1/4 hodiny pauzu (to jim neberu, musí se najíst nebo skočit na záchod) a i když jsem na poště sám, musím tam stát jak blbec, protože slečna od vedlejší přepážky mi ten balík (zaplacený předem, na dobírku zásadně neobjednávám) prostě vydat nemůže.
Jednou jsem tam zkusil i zavolat, jestli by se nepodívali, jestli už tam balík je - po telefonu nesdělují. To nemůžou hergot posílat oznámení e-mailem?
Takove zkusenosti nemam. Jestli to nebude tim, ze si zasadne volim pouze ten typ doruceni, u ktereho je garantovano dodani do druheho dne. Jestlize obchodnik dodani do druheho dne nenabizi, jako by pro me neexistoval.
Ve skutečnosti pošta (bereme-li v úvahu tu Českou, s.p. :)) pospíchá se zásilkami na dobírku stejně, jako se zásilkami bez dobírky. Jediný rozdíl je v tom, že některé dodávací pošty mají povoleno ukládání balíkových zásilek s dobírkou bez pokusu o doručení (má to svojí logiku, kterou tu nebudeme rozebírat) - jste-li celý den doma a chcete, aby Vám doručovali i zásilky na dobírku, stačí zajít na poštu a vyplnit jim tam jednoduché lejstro [nebo si dobírky nechat posílat do práce, jste-li přes den tam a ne doma]).
Ještě malé upozornění - pošta teď zavedla nový druh zásilky, tzv. AZ balík, který se (lhostejno zda je na dobírku, či bez) rovnou ukládá bez pokusu o doručení. Poštovné je asi levnější, teď záleži pouze na odesílateli, jakou službu si vybere...