Nemate to uz trosku prekombinovane? :-) Pristup na facebook neni zadne zakladni lidske pravo. Uzivanim sluzby souhlasite s podminkami uziti, je to normalni soukromopravni smlouva. A pokud se vam nelibi, ze soucasti smlouvy je nejake zobrazovani reklam, pak mate moznost smlouvu vypovedet, staci zrusit registraci. To s GDPR fakt nic spolecneho nema. Ale samozrejme, pokud jste jineho nazoru, zkuste dat podnet na prislusny urad... myslim, ze se z budovy v ul. Pplk.Sochora nejdriv ozve huronsky smich.. a pak vas poslou do pr... temnych mist :-)
Zaměstnavatel: trvá na tom, že zaměstnanci jsou seznámeni s tím, co publikuje na FB, a komunikují tak i s klienty; informace o vnitropodnikových akcích jsou zveřejňovány na FB.
Škola: informace o školních akcích jsou z webu školy odkazovány na FB, komunikace třídních uřitelů s rodiči (mimo Bakaláře, kde jsou jen základní informace) probíhá přes WhatsApp...
Sportovní oddíl: veškerá komunikace pouze přes WhatsApp a Facebook.
SVJ: na nástěnce jen nejnutnější informace, pokud něco domlouvají rychle, tak WhatsApp, aktuality na Facebooku.
Tohle všechno lze ignorovat - ale jsem za ignoranta, zpátečníka, rebela a téměř personu non grata
.
Takže:
Blokuješ reklamy? Budeš diskriminován! (Jednoznačné porušení GDPR)! (Stejně dobře by tvůrci virů mohli ječet, že uživatelé jim používáním antivirových programů znehodnocují jejich práci.)
Nechceš reklamy? Dej nám svoje osobní údaje; musíme je mít, abychom věděli, koho tím sajrajtem nemáme oblažovat, A HLAVNĚ ZAPLAŤ!!! To je to, oč tu běží. Takže letos zaplatíš X peněz, za rok X+Y a to Y bude každý rok vyšší a vyšší. A pokud nezaplatíš, budeš mít smůlu, zaneřádíme ti HW nejen spamem, ale i nějakým tím hezkým malwárkem, protože tím, že jsi nám dal dobrovolně své osobní údaje máme právo si s nimi dělat co chceme. Ano, můžeš nás zažalovat, jenže než se začne něco dít, bude na všechno pozdě a naši právníci nás z toho, díky zfušovaným zákonům, snadno vysekají. Děkuji, ale už jsem zvracel.
A pokud jde o ,,právo na přiměřený zisk" Tak to je také překroucené. Do smluvního vztahu vstupují pouze dva subjekty: Zadavatel reklamy a provozovatel služby, nikoli mimojdoucí, čili já, návštěvník. Takže nikdo nemá právo mi diktovat, jak si mám počínat při návštěvě jeho webu. A pokud to přesto zkusí, musí počítat s tím, že si to nenechám líbit a učiním protiopatření. (Newtonův zákon akce a reakce funguje nejen ve fyzice) A bezplatná a bezreklamní náhrada se při troše snahy dá najít vždy.
Bakaláři by nebyl špatná kanál... - kdyby (mi) to fungovalo. Donedávna to mělo veškeré zobrazování a menu postavené na Google Analytics/TagManager, což se poněkud neslučovalo s naší firemní politikou pro home-office
. Když to bude fungovat samostatně, tak O. K. Ale chápu, že škola nebude řešit tři děti, jejichž rodiče se na Bakaláře nedostanou.
Jenže se jaksi vžilo, že tam jsou jen základní informace a podrobnosti si řeší učitelka s rodiči na WhatsAppu. Stejně tak má škola webovou stránku, ale všechny aktuality jdou přes Facebook.
Tady nejde o cyklostyl
, žákovskou knížku psanou husím brkem na pergamen nebo školní řád tesaný do kamene. Jen tak nějak předpokládají, že všichni přeci tahle sociální média
používají, a buď konzumují kvanta reklamy, nebo si to platí.
Ostatně: na předávání informací ze školy rodičům je e-mail asi nejlepší kanál. Je totiž universální a nemusím mít extra aplikaci pro (každou?) školu.
Bakaláři už taky zobrazují reklamu :-) Otázkou je, co byste vlastně chtěl? Komunikovat jen emailem? Co když se pak ale vynoří ještě větší milovník starých dob a bude si stěžovat, že chce komunikovat jen strojopisy rozmnožovanými cyklostylem? A pak přijde ještě větší konzervativec a bude trvat na ručním papíře a psaní husím brkem? A nakonec se objeví týpek, co bude chtít se školou komunikovat jen kouřovými signály a kreslením opáleným oštěpem na vnitřek jeskyně :-)