Osobně platím kartou hlavně za software. Ostatně jinak (nebo lépe) to ani nejde. Ovšem jen, když je ke stažení. Tento týden jsem kupoval krabicovou verzi, kterou mně dodavatel poslal přes PPL. Nechtělo se mně platit předem, tak jsem to nechal na dobírce. Nehledě k tomu, že mě to vyšlo stejně draho a obchodík dostal víc.
Obecně už vůbec nechápu, jak někdo může koupit knihu třeba na Vltavě. I když vynechám osobní negativní zkušenosti, tak zaplatit za knihu o 20 Kč méně a pak dát 70 Kč za poštovné... no snad jen v případě, kdy se ta kniha jinak blbě shání a zákazník bydlí někde na venkově.
Nijak se platbě kartou nebráním, když to má smysl. Ovšem pokud chci jednat v záumu obchodníka (ano, jsou obchodníci, které mám opravdu rád z ajejich přístup), platím hotově - mají to jednodužší a zbude jim víc peněz.
Obecně už vůbec nechápu, jak někdo může koupit knihu třeba na Vltavě. I když vynechám osobní negativní zkušenosti, tak zaplatit za knihu o 20 Kč méně a pak dát 70 Kč za poštovné...
Za knihu jsem zaplatil o 20 Kc mene, postovne stalo 45 Kc. Reknete, 25 Kc ztrata? No dobra, ale objednal jsem si to v nedeli vecer a bez toho, ze bych musel zvednout zadek ze zidle. Nemluve uz o tom, co by me stala doprava (listek nebo benzin) a cas, ktery bych cestou po meste stravil. To mi za tech 25 Kc stoji (pripadne jsem mohl koupit knihy dve a stalo by me to navic uz jen petikorunu...). Ale fakt je, ze tohle byla spis vyjimka, normalne bych si knihu koupil rovnou na eBayi...
Na Vltave bych si neobjednal nic ani zadarmo. Dvakrat jsem to zkusil, mnohokrat urgoval, abych se nakonec dozvedel, ze dane zbozi je vyprodano. Na webu vsak bylo nabizeno dal jeste hodne dlouho.
Autor zapomíná ještě na jeden fakt (minulý týden jsem tady o tom psal článek): nespolehlivost českých e-shopů. Já jsem platíval vždycky předem, přes eBanku, když to šlo, nebo aspoň kartou. Po mnoha špatných zkušenostech, kdy jsem objednávku dostal nekompletní, po několika měsících nebo dokonce vůbec ne, už předem prakticky neplatím a vrátil jsem se zpátky k archaické dobírce. Děsně mě to štvě, protože si musím vybírat peníze v hotovosti předem a mít je připravené, když dorazí pošta nebo PPL/DHL (což se mi ne vždy daří, musím letět na poslední chvíli do bankomatu a nechat stepovat nervózní pošťačku před barákem). Je to strašná otrava.
Kartou platím přesto nadále klidně a prakticky vždy: v zahraničních obchodech. Tam jsem ještě nikdy žádnou podobnou negativní zkušenost neměl.
Spolehlivost a důvěryhodnost je to, co čeští online obchodníci potřebují především. Jistě, nějaký zabezpečený a seriozní platební kanál tomu taky hodně napomůže, ale není samospásný.
Přesně tak. Doma dobírka nebo u vyzkoušených obchodníků platba předem (takto kupuji především nové verze své oblíbené linuxové distribuce; přes eBanku je to otázka minut), v zahraničí karta.
A ke spolehlivosti a serióznosti českých obchodníků, to by se dalo vyprávět. Hlavně Vltava má u mě několik vroubků (a tím pádem přeneseně všechny shopy z té skupiny...) za opakované problémy s dodáním předem zaplaceného zboží.
Já zase nemám rád dobírku. Pokud je jiná možnost, vždy se ji vyhnu. Nutnost navštívit bankomat, protože tolik peněz většinou doma nemívám, je pro mě velká nevýhoda.
S platbou předem není problém, pokud si člověk nevybere nějaký pochybný obchod jako Vltava, tak je všechno v pohodě. Zatím jsem byl jen dvakrát nucen zrušit objednávku a vždy mi peníze bez problémů vrátili.
Kartou bych platil rád, ale zatím je jen málo obchodů, které to umožňují :-(
Vždy záleží na serióznosti obchodníka, bohužel v čechách, ale i jinde ve světě se najdou lidé, kterým jde jen o výši zisku a na zákazníka se moc neohlíží, a tak kvalita poskytovaných služeb je místy více než žalostná, ale to je to co právě odlišuje dobré eshopy od těch špatných. U nás na www.meteoshop.cz naopak preferujeme na nejvyšším místě spokojenost zákazníka. Platit kartou bych se u českých obchodů nebál, pokud používají 3D-secure i bez nutnosti autorizace. Sám jsem se stal obětí podvodu, kdy mi někdo zcizil údaje o platební kartě, kterou jsem platil do zahraničí, takže bát se platit u nás kartou a v zahraničí je blbost. Nicméně musím na druhou stranu říci, že banka mi vše ve spolupráci s karetní asociací vratila (sice to trvalo skoro dva měsíce, ale přece).
V článku se píše: "nepohodlná platba na dobírku". Co je na dobírce nepohodlného? Zboží vám stejně vždy musí nějak doručit. To je tak obtěžující předat pár potištěných papírků řidičovi?.
IMHO: eShopy by měly raději tlačit na DHL, aby v každém voze byl terminál na kartu.
přesně tak - každá návštěva pošty je pro mě trauma. Plus nutnost mít hotovost, nejlépe přesně. Rád bych zaplatil předem kartou, ale zase u neuvěřeného obchodu si to nerisknu.
Nedá, pošta se rozhodla, že zatím bankovním asociacím nic ze svého obratu dávat nebude. Proč by to taky dělala?
Jestli někdo chcete napsat, že pro zákazníkovo pohodlí, tak to ani nepište. To je to poslední, co poštu zajímá... :-)
ono je to složitější, pošta je totiž jen prostředník a není přeci možné aby jeden člově poslal druhému zboží za 100 tisíc a pošta za to ještě zaplatila 3%
ten poplatek za platbu kartou by musel hradit buď odesílatel, nebo příjemce - což by poštu nic nestálo a všichni by mohli být spokojení
3D secure ale v okamžiku platby nepošle peníze obchodníkovi, jen je REZERVUJE na vaší kartě. Obchodníkovi se uvolní až když je transakce dokončena (zboží dodáno).
Lamentování nad tím, že někdy (většinou:) obchodník nemá objednané zboží na skladě a po objednávce ho teprve začne shánět (což se mu nemusí povést), mě připadá mimo mísu. Vy jste pane Staníčku asi pořád nepochopil, že kdyby měl eshop všechno stále na skladě, tak by to nikdy z hubených marží neufinancoval. A to platí i v zahraničí. Já jsem několikrát nakupoval na amerických e-shopech, načež jsem se dozvěděl (PO! objednávce), že neposílají do Evropy, že poštovné bude dražší, že zboží už není.
To že nemá zboží na skladě je mi šumák, když nepospíchám, problém je pokud PÍŠE NA WEBU že ho na skladě má a není to pravda. Pak ať si v tom bordelu ala sklad a db udělá laskavě pořádek (a nebo to zkusím příště jinde, kde nemaj neschopný adminy).
> 3D secure ale v okamžiku platby nepošle peníze obchodníkovi,
> jen je REZERVUJE na vaší kartě. Obchodníkovi se uvolní až
> když je transakce dokončena (zboží dodáno).
No to si trochu špatně vykládáte. Obchodnímk má v systému dvě možnosti :
1) Buď nastaví aby se platba rovnou strhla - okamžitě po ověření
2) Má možnost platbu pouze rezervovat a potom jí (například po skutečné expedici) nechat převést na svůj účet.
Nijak to není zajištěno. Je jen na vůli obchodníka zda si platbu strhne hned nebo až po expedici. Ta volba "po expedici" (nebo tedy kdykoliv jindy) je tam z toho důvodu, aby v případě, že z nějakého důvodu k dodávce nedojde, mohl obchodník transakci stornovat a aby nemusel vracet peníze zase zpětným převodem. V tom případě by byl totiž o poplatek za transakci jaksi "lehčí".
Ale vždyť to není ani jedno pravda.
Peníze se strhnou automaticky, obchodník nemá možnost to ovlivnit. Alespoň v našem případě.
Zpětný převod (refund) provedený pomocí 3D systému nestojí vůbec nic. Dokonce se zpět přičte i provize banky. A to vše se odečte od ostatních transakcí a na účet dostanete rozdíl.
Takže třeba pro vrácení peněz do zahraničí je to ideální.
Třeba eBanka si za převod 1800 stovek z ciziny normálním bankovním převodem vezme 150,- Kč. Ostatní banky to samé...
Tak to já šikovně kombinuju platbu na dobírku kartou.
Vzhledem k příhodným podmínkám, kdy poštu míjím cestou domů a mám poštovní spořitelnu, objednám na dobírku a balík si vyzvednu cestou na poště, kde za ni zaplatím kartou.
Nemusím čekat doma na dopravce, nemusím vybírat hotovost a nemusím platit předem (což jsem zkusil jednou a spálil jsem se).
Jediná nevýhoda, někdy musím vystát frontu. Ale i to zabere míň času, než čekat na balík doma.
ano, výhoda pošty v případě, kdy nemáte možnost trčet půl dne na jednom místě, je zřejmá. Ovšem, pokud tu možnost máte, je lepší PPL. Já si nechávám věci posílat do práce a je to v pohodě.
Na Internetu nakupuji casto, ale vzdy volim dobirku nebo hotovost pri prevzeti. Kartou nikdy a prevodem take ne. Moje neduvera ve spolehlivost a dochvilnost e-shopu je jeste vetsi nez v placeni kartou pres Inernet.
Platba kartou znamená pro obchodníka u zboží za 10.000,- náklady řádově +/- 500,- Kč. Opravdu chcete platit kartou a tím platit o těch 500,- víc? Já osobně bych s tím tak nespěchal.
Měly by se rozšiřovat ty možnosti placení, které jsou pohodlné a výhodné. Proto kartou platím (do zahraničí), když je to optimální nebo jediná varianta. Kromě toho u dobírky máte jakž-takž jistotu, že platíte až po dodání zboží. U platby kartou se mi stalo, že si peníze strhli a zboží (z USA) jsem kvůli jejich logistické chybě nikdy nedostal. Neumíte si představit ten problém získat peníze zpátky, a to jsem ještě stejně o část přišel.
Proto nakonec nefunguje i jiná zdánlivě lacinější varianta - platba převodem. Kolikrát si u tuzemského e-shopu něco objednáte s určitou dodací lhůtou a pak to musíte zrušit, protože se dodací lhůta stále odkládá. Kdyby to bylo zaplacené předem, jste úplně v háji.
A dokud se nezmeni podminky ani nabizet nebudou. Jsme provozovatel jednoho e-obchodu z TOP 10 v CR a platba kartou pro nas znamena cca toto:
V segmentu spotrebniho zbozi ji vyzaduje maximalne 1% zakazniku (dle pruzkumu a obecnych statistik)
Tzn pri obratu napr 500 milionu Kc, cca 5 milionu Kc na karte. Pri tomto obratu bude provize pro banku (kart. spol.) cca 1,3-1,5% . Zaplati se bance min 65.000 Kc + 13.000 poplatky + 150 Kc/mesicne.
Zaverem jen nutne uvazit, kolik lidi si v pripade absence platby katrou zvoli jiny zpusob platby (dobirka, bank. prevod). Odahuduji cca 80-90% klientu. Tzn bavime se o 0,15% klientu.
Situace se nezmeni do doby, kdy z notebooku obchodnik zaplati 350 Kc bance za platbu kartou. Naopak vyber z bankomatu stoji 6,90 (ebanka). Tento nepomer je neuveritelny byt si to banky oduvodnuji jakkoliv!! Do te doby karty nabizet nebudeme.
To jste na tom ještě dobře (1,3-1,5%), zřejmě vzhledem k obratu. Po nás banka chce 5% (Mail order) a byly jsme velice rádi, že po zavedení 3D Secure (od jiné banky) je to "jen" 2,3%.
Takhle už to vypadá hezky, ale když si uvědomíte, že u internetového obchodu je to 1/4 až 1/2 zisku tak už to tak veselé není...
A na to procento lidi co chteji karu jste prisli jak, nejsou to jen ti co se opravdu ozvou zatimco ostatni (cca 20%) se proste seberou a jdou rovnou jinam.
Ja jinak nez kartou na netu neplatim a pokud vidim ze dany obchod kartu neakceptuje tak jdu rovnou pryc.
Jakykoliv jiny zpusob placeni je pro me casove prilis narocny, navic naklady na platbu (pokud by slo o zalohovou fakturu) ci vyber z bankomatu pak nesu ja, tzn ze mi to prodrazuje zbozi o nejake 3 resp 5 korun primo plus cas (a cas jsou penize, uz jen pro to ze kdyz firma posila dobriku pres Ceskou postu musim odejit driv z prace abych si to mohl vyzvednout)
Pokud umite cist, tak pokud zaplatite kartou obchodnikovi, tak zaplatite daleko vic - on si ty naklady taky musi do ceny zapocitat, a protoze nemuze mit ruzne ceny, tak musi prislusne zdrazit globalne (nebo je tu varianta - nabizet slevu pri platbe v hotovosti ...)
Z pohledu nakupujiciho vidim ve vasi uvaze jeden dost podstatny problem:
Mate tu tvrzeni A = "platbu kartou vyzaduje 1% zakazniku". Nevim, jestli je pravdive, ale momentalne nemam duvod myslet si neco jineho, takze ho beru jako fakt.
Problem je, ze z tohoto tvrzeni naprosto chybne vyvozujete tvrzeni "Tzn. pri 500M obratu je to 5M kartou" - kde berete jistotu, ze prumerny obrat zakaznika s kartou bude stejny jako prumerny obrat zakaznika bez karty? Ja bych naopak rekl, ze kartovi zakaznici mohou mit i dost podstatne vetsi obraty - i kdyz zamitnu intuitivni [=dost mozna chybnou] hypotezu, ze kartu pouzivaji spis bohatsi zakaznici nez chudsi, porad je tu ta skutecnost, ze kdyz clovek ty penize nevidi, tak nema takove zabrany je utratit.
Vychazim z praktickych zkusenosti obchodu, ktere tuto moznost platby nabizeji. Jeste pripominam, ze mluvim jen o spotrebni elektronice. Napr u softwaru a jinych komodit to muze byt diametralne jinak.
Platby kartou pokulhávají také z toho důvodu, že je valná většina českých e-shopů vůbec nenabízí.
A to je ten problem.....podla mojho nazoru, keby zacala stupat moznost platby 3d kartami za sluzby a produkty v e-shopoch, myslim si, ze casom aj ludia by viac a viac nakupovali touto formou....jednoducho by to viac a viac komercnelo...na komerciu treba reklamu....a tou reklamou je, ze samotny predajcovia by mali mat v ponuke takuto moznost.
A ze sa to moc neoplati? Je to len docasne. Zoberme si fakt, ze doba a pokrok technologii a procesov su schopne v dnesnej dobe ist hore neuveritelnym tempom...to znamena ze je to otazka asi max. 5 rokov(aj to prehanam), kym sa platby kartov dostanu na uroven beznych platieb....vsetko nove je najprv odsudzovane(v nasich koncinach je to nove)...ale casom sa ludia otrepu a zistia, ze je takato platba-nakup ovela rychlejsi, pohodlnejsi....
Podla mna ten boom takychto platieb do nasich koncin prave len prichadza. Doba prudko komercnie aj u nas.
Kto zacne ponukat platby kartov uz v tychto casoch, bude to mat do buducna kladny vplyv na jeho podnikanie.
Ja napriklad inak ako kartou neplatim..u mna je to nenahraditelna vec :-)
Zkuste oslovit některou z bank, že chcete na svých stránkách provozovat platby kartou.... Já to zkusil, podmínkou jsou stotisícové obraty, hmotné zboží (ne software jen ledničky) a marže banky je taková, že jste vlastně bez zisku. Už mě napadá jen založit si účet v zahraničí...
K poplatkům: Banky z toho moc nemají, MasterCardu odvádějí z každé platby 0,9 %, u Visy je to podobně. I kdyby banky nakrásně chtěly, asociace mají hlavní slovo. Dnes je v mnoha zemích šetří Evropská komise, uvidíme, zda dokážou s nimi pohnout.
Můžu vědět kterou jste oslovil? Já jsem v současné době v jednání s ČS, provize s transakce je 3.1%, jinak bez poplatků a bez dalších podmínek, není žádný požadavek ani na velikost obratu ani na sortiment - prodávám ekonomický software, ne ledničky :)
Uznávám že provize není nejmenší, ale jako obchod s nevelkým obratem si těžko můžu vyskakovat, myslím že by se po určité době dalo jít s provizí níž.
Z pohledu obchodníka jsou Moneybookers.com dobrá volba, ovšem počet obchodů kde lze z jejich účtu platit je naprosto minimální (všude typicky jen amex, jcb, visa, mc), takže pro zákazníka nezajímavé.
Platba bývá někdy ověřována přes zprostředkovatelskou firmu či banku, jež provede autorizaci. Obchodník může provést rovněž hlasovou autorizaci, kdy zavolá zprostředkovateli, který mu transakci odmítne nebo přijme. Pokud disponuje elektronickým terminálem, může údaje zadat ručně. V takovém případě byste měli očekávat stvrzenku.
Pokud se nepletu, tak v tomto pripade se uz nejedna o on-line platbu a neni k tomu potreba mit kartu odemcenou pro platby na internetu. Toto je stejne jako platba zehlickou...
Nezlobte se, ale stat "Bezpecnostni rizika" ma jen o malo vyssi uroven nez zpravy na Nove...
o 3D Secure slysim poprve, ale ma velkou sanci online platby definitivne pohrbit. Je to slozite a dela to z online platby zase jen offline platbu. Pevne doufam, ze tento nesmysl rychle vysumi.
Hlavnim problemem clanku je ale fakt, ze pojednava o e-shopech. Problem eshopu neni v platbe kartou, ale v tom, ze jen malokdo bude platit dopredu neco, co muze zaplatit az po dodani a jeste ve stejne vysi. Spolehlivost eshopu je bohuzel pomerne mala. Kdyz zaplatim predem kartou, a zbozi nedodaji do treba avizovanych 7 dnu, objednavku proste zrusim a at si s tim delaji co chteji. Jakmile zaplatim predem, uz tuto svobodu nemam. Logicky be eshopy meli platbu predem nejak zvyhodovat, coz ale nedelaji - u CC je to zpusobene poplatky, proc to nedelaji u prevodu nevim - asi se pouzivaji jeste mene nez CC.
Bezpecnost karet je nizka obecne, ta technologie je spatna uplne od zacatku. Vasi kartou muze predevsim kdykoliv online nakupovat jakakoliv prodavacka, kterou jste dali kartu pri placeni v obchode. Zapamatovat si datum expirace a CVV2 neni zadny problem, cislo karty uz ma. Uz z tohoto duvodu je jakakoliv snaha o zvyseni bezpecnosti online plateb stejna, jako zvysovat bezpecnost stareho auta tim, ze budete ridit v brneni...
Dovolím si nesouhlasit. 3D Secure je pro nás (www.dvdr.cz) obrovské plus. Zvláště u plateb z ciziny je to nezastupitelné.
A hlavně lidi se tolik nebojí (nedívím se jim, že ano), jako když museli pro Mail order poslat kompletní údaje o kartě někam "na východ"
A jeste neco: Vasi kartou muze predevsim kdykoliv online nakupovat jakakoliv prodavacka, kterou jste dali kartu pri placeni v obchode. To může, ale během pár sekund po zjištění je odhalená. Zboží si přece musí někam nechat poslat ...
Muj znamy si vsimnul, ze obcas mu z uctu odejdou 2-3 tisice. Ze zacatku myslel, ze si manzelka obcas koupila nejakou drobnost, ale kdyz toho bylo vic, tak si troufl zeptat se.
Ukazalo se, ze nejaky sprymar v Americe nahodou vygeneroval jeho cisla a sem-tam nekomu poslal kytku a podobne. Celkem to bylo asi 30 tisic a banka tvrdi, ze zbozi bylo regulerne dodane, ke vraceni penez neni zadny duvod, at dokazou, ze svoje cislo nenadiktovali do telefonu nejakemu znamemu v Americe s tim, aby mel na kytky. Akorat posledni mesic se podarilo pozdrzet, otazka je, jestli nakonec taky neodejdou.
To je dost divné. Z pohledu obchodníka mám opačné zkušenosti.
Přesto, že jsme doložili doklady o odeslání zboží, naše banka prý spor prohrála. Zákazník tvrdil, že on si nic ze svého mailu neobjednal a údaje o kartě mu musel někdo sebrat... (Anglie)
Rozdil mezi "dalnym vychodem" a zapadem - u nas nese vsechno vlastnik karty, na zapade obchodnik, zridka banka. U nas toho u karty moc nevyreklamujete...
Staci vyplnit adresu milence, ktery ji prave opustil - par hodin u vyslechu na policii bude pro nej jiste dobry zazitek....
Jinak i to vyzcednuti bych nevydel zas tak uplne nemozne - poslat to do nejakeho domu, kde na praznou schranku nalepim jmeno neexistujici osoby - zde mi postatcka necha listek (prece ji nevyvede z miry, ze neni cedulka na dverich - treba bydli u nekoho v pronajmu a ten mu to nedovolil) a na falesny obcansky prukaz zmejici na falesne jmeno si zbozi vyzvednu).
Mily Lukasi Nevosade,
pokud nevis, jak se pisou cizi "termiti", tak je nepouzivej. Zabranis tak stavu, kdy budes vypadat "kosmicky".
Nebo aspon pouzivej fonetickej zapis. "Fó pa" vypada sice stejne blbe, ale nekdo si treba pomysli, ze je to umyslne :-)
mohl byste problém lépe specifikovat? Právě Vám odpovídám z prohlížeče Opera 9.0.
A světe div se, dělám i odstavec s nastavením formátování "Automatické".
Jak jistě uznáte, ani jeden s popsaných problému se nevyskytl. Čímž nechci zpochybňovat vaše tvrzení, ale pravděpodobně půjde o problém u vás (stará Opera, nestandardní nastavení a pod.). Pokud mi zašlete více informací, budu se snažit Vám pomoci.
To ze u 3D secure jsou loga vsech 4 u nas pouzivanych karet, ze kterych jen 2 jdou pouzit je totiz totalne matouci. V konecnem dusledku to nastve lidi a ti jsou nastvani na obchodnika a ne na svoji impotentni banku.
Nesouhlasim s autorovym tvrzenim, ze implementace je narocna. Popisu, jak si to predstavuji ja. Jeste jsem to ale nedelal, tak mne opravte, kdyz se mylim:
Na strance eShopu se pod tlacitkem Platit spusti script na serveru banky eShopu, kteremu odevzda castku a cislo transakce. Banka eShopu na strance s vyberem typu karty spusti jiny skript na serveru vydavatele karty, co zobrazi klientovi okno, kde se klient smluvenym zpusobem autentizuje a hned i "provede" (rezervuje penize). Server vydavatele karty odevzda (pres prohlizec kupujiciho) serveru banky eshopu podepsane potvrzeni a ta spusti skript na serveru eshopu, ve kterem odevzda vysledek overeni.
"slozitost" spociva akorat v tom, ze ten vysledek je podepsan bankou eShopu a server eShopu jej musi umet overit. A od bank a vydavatelu karet se pozaduje, aby jejich servery mezi sebou (skrze prohlizec zakaznika a https) umely komunikovat.
Implementace platby je naprosto primitivni. Tragedie je implementace propojeni s ucetnictvim. Na to totiz dostanete akorat windows aplikaci do ktere prepisete rucne informace, ona provede transakci a vysledek si potom zase rucne prepisete do ucetnictvi. Platba pres klasickou platebni branu ebanky je radove jednodussi na zpracovani na strane obchodu.
Nechapu, o cem je rec. Kdyz si delam tu svoji html stranku, neni problem php skriptem odeslat CSV, XML nebo kline i DBF soubor do nejakeho mailboxu, odkud si to i automaticky muzu importovat, kam chci. Tak to delam odjakziva, jen mi tam chybi udaje o zaplaceni a dokud bude CSOB chtit 13 tisic, tak jeste dlouho budou.. :-(
Jenze u 3D Secure dostanete zaplaceno po odeslani zasilky. Takze musite pomoci te aplikace nahlasit bance, ze zasilka byla odeslana, ona vam provede transakci a sdeli vysledek. Tam neni zadne html, mailbox ani nic podobneho. S rozhranim pro uzivatele to nema ani zbla spolecneho.
To hlasim ja jako prodavajici? A bez toho mi zadne penize na ucet neprijdou? Tak to bych si na to udelal robota, ktery to potvrzuje obratem, prinejhorsim i jako makro, ktere klika na predem urcena mista te jejich aplikace. Jeste nez se podivam, jestli to zbozi mam skladem.
Jinak mi ale prijde logictejsi, ze prebrani zbozi potvrdi kupujici, az pak by se transakce mela uzavrit. Jeho banka by mu nekde pi zobrazeni pohybu na jeho uctu mela ukazat checkbox, ktere transakce jeste nejsou ukoncene a on by ty, kde jiz zbozi ma, odfajfknul.
Ano to hlasite jako prodavajici. Pokud to osvindlujete, promptne na to prijdou a zaplatite pokutu. Potvrzeni obratem projde pri prodeji software metodou ke stazeni, ale u balenych veci musite pockat minimalne do vecera a teoreticky si to mohou namatkou i overovat. Vetsinou to ale uda zakaznik, ktery vi, ze se penize nesmi strhavat predem a prijde mu divne, ze ma penize strzene a balik nema uz kolikaty den. Vsak si prectete smlouvu.
To není tak docela pravda. Záleží jak to máte nastaveno.
U nás se peníze stáhnou hned automaticky (v souladu se smlouvou).
Samozřejmě máme možnost je online (a hlavně bezplatně) vrátit (refund) jedním kliknutím. Případně i část peněz, pokud něco není.
Jinak mi ale prijde logictejsi, ze prebrani zbozi potvrdi kupujici, az pak by se transakce mela uzavrit. Tohle by možná fungovalo v ideálnm světě, ale tady bych nechtěl vidět ty tahanice se "šibaly".
Zda se ze uz si konecne u nas zacinaji zainteresovani uvedomovat, ze platba kartou na internetu je uplne bezna zalezitost. Jsem rad ze si konecne muzu precist normalni clanek popisujici aktualni stav a ne jen o paranoidnich uskalich a hrozbach, ktere z platby na internetu plynou. Podle me ten obraz nebezpecnosti plateb na internetu rozsirili samotni "odbornici" z bank, aby nemuseli nest naklady a rizika s tim spojena.
Dlouho jsem netusil proc platby kartami v CR vaznou. Diky clanku a komentarum je mi mnohe mnohem jasnejsi. Pri pohledu na tuto problematiku z Anglie vidim mimo jine prekazky u ceskych bank, v bankovnim systemu a s tim spojenou legislativu.
Jako klient anglicke banky se nebojim karty pouzivat protoze kdyz se stane ze je nekdo zneuzije tak to bance oznamim a banka transakci bud zastavi a penize mi nestrhne nebo pripadne mi penize vrati.
Z toho duvodu neni v Anglii problem kupovat pomoci karty jak na Internetu tak i pres telefon. Klienti nam bezne pres telefon sdeluji cisla jejich karet abychom je mohli zadat do AdWords.
Ovsem jako klient Komercni banky zadnou zaruku a ochranu nemam. Navic mam blokovanou Mastercard, virtualni kartu s nizkym limitem a zadnou zaruku bezpeci mych penez. Pri dotazu na odblokovani mi sdelili ze to trva, k virtualni karte jsem se dozvedel ze si limit muzu zvysit jen na pobocce a navic bych ji nemel pouzivat na nakup letenek pres Internet. Vubec mi v KB radili se platbam na Internetu vyhybat.
Jeden komentar zminil zalozeni uctu v zahranici. Ja mam u HSBC pod svym jmenem 3 ucty, 1 kreditni kartu, 2 debetni a vite kolik platim na mesicnich poplatcich vcetne online bankovnictvi ktere funguje ve vsech prohlizecich? Nic. Zato v CR se nestacim divit co vsechno mi strhavaj.
j a toto je presne ten problem, banky v zahranici vydelava ji na pujcovani penez, banky v CR na poplatcich. Respektive, ceske banky jous snad jedine legalne podnikajici subjekty, ktere si nechaji platit za to, ze si pujcuji penize od ostatnich.
Poplatky za vedeni uctu jsou bezne v radu stokorun/mesic, urok v radu korun az desetikorun. Tomu rikam vysmech.
Mýlíte se, banky jako soukromé subjekty se snaží maximalizovat svůj zisk všude na světě. V ČR na rozdíl od Velké Británie existuje na trhu oligopol ČSOB, ČS a KB ovládající 80% trhu, který určuje pravidla. V zemích s podobným monopolním postavením bank mají také vysoké poplatky. Je také pravda, že v zahraničí banky klientům dokáží prodat 3x víc produktů. Kdyby tohle např. dokázala ČS má zisky dvojnásobné.
Problem vidim predevsim v kladeni vekych prekazek ke vstupu na bankovni trh. Kdyby mohl jako banka zacit za ruzumnych podminek fungovat kdokoli, tak by do 1/2 roku byl problem vyresen.
Nevidim trebas vubec problem v tom, aby existovala banka u ktere nebudou vklady pojisteny. Je kazdeho vec, zda ji sveri sve $. Predpokladam samozrejme ze by na to byl kazdy klient upozornen.
To u nas z politickych duvodu proste nejde...
Ta banka jiste nasadi nesmyslne vysoke uroky na vklady a az zkrachuje tak budou jejic klienti kricet, ze to mel stat ohlidat (treab jen zivnostensky urad jako vseved vedet) a budou to vymahat - kampelicky taky meli zaruku statu za vklay a nakonec si ji klienti vymohli.
Klienti zakladji obcanska zdruzeni, sepisuji petice a demonstruji pred sidlem vlady i kdyz dostanou jen 90% vkladu a maximalne snad (nevim ted presne) milion ci tri miliony - presto, ze to zakon jasne rika - ze nedostanou plny vklad!!!!
Me vic trapi ze nevysi Paroubek, Špidla a Grebenicek ... ale je pravda, ze pri zavedeni osobni zodpovednosti politiku by nestacili lampy na Praze 1 a slo by to napric politickymi stranami ...
tak nejak tam chybi nejdulezitejsi rizika. a to, kdyz si nekdo na vasem poci odposlechne, co zadavate. (ani se nikdo nemusi zkouset dostat k cislum karet u obchodniku nebo bank nebo desifrovat komunikaci)
to ale tento reklamni clanek asi nechce vedet.
Ono se to odposlouchavat komunikaci a pak ji desifrovat mnohem jednodudeji napise nez udela :-)
Nevim komu by se vyplatilo sedet na lince z meho pocitace a cekat az zaplatim kartou, pak to desifrovat (v rozumne dobe samozrejme, karta ma platnost jenom dva roky), a pri prvni platbe zjistit ze tam mam limit 15 tis (pokud tam dety ty penize zrovna sou) a platba je automaticky oznamena SMSkou na mobil, secteno a podtrzeno - existují jednodušší možnosti jak si vydělat peníze :-D
Naše zkušenost je taková, že po cca roce provozu nám banka (ČS) zrušila možnost přijímat platby z karet vydaných jinde než v ČR. Prý šlo o dočasné pozastavení kvůli bezpečnosti, ale trvá již půl roku. Dále platby mohou chodit pouze na CZK účet a ne na Euro či USD a musíme tedy platit zbytečně převody. Ale to není vše, k euro účtu nám kreditní kartu nevydají a tak na internetu (zahraniční) musíme opět platit českou kartou z účtu v CZK a znovu platit převody.
No jo, oni jim nějací vietmanci (už fakt nevím jaká to bylo národnost) loni platili na českém internetu kartami s ukradené databáze, a to právě v prostředí 3D secure a honosnými částkami. Obchodníci to bezmyšlenkovitě odesílali. S tím se pojí jedna historka:
obchodník: "vy máte u nás objednávku za půl milionu, my ale ty notebooky už nemáme..."
podvodník: "to nevadí, tak pošlete něco jiného"
;-)
Vůbec jim nebylo divné, že někdo najednou objedná 50 drahých věcí, které lze jistě dobře zpeněžit a podobně. Objednávka měla své znaky: malá písmena v adrese, divná jména, adresa obsahovala slova "hotel, motel", a vždy šlo o Prahu (psali "praha" nebo "prague"
Vy píšete, cituji: "Pokud platíte u obchodníka používajícího 3D Secure, přihlásíte se k bance obchodníka a zaplatíte zadáním čísla karty a kódu uvedeného na kartě. Jestliže byste platili 3D Secure kartou, zašle obchodníkova banka žádost o autorizaci do vaší banky."
Ale tak to nefunguje, vysvětlím:
1) Jako majitel karty se přihlašujete vždy k autorizačnímu centru.
Ty jsou u nás dvě, jedno používá ČSOB a to MUZO, a ČS používá vlastní řešení - je autorizačním centrem sama!
2) Obchodník nemusí mít u banky, která 3D-secure zprostředkovává vůbec účet, ale jen smlouvu o vypořádání (mj.)
Protože znám řešení ČS (které je popravdě jediné dostupné), tak ta Vám dá přístup do tzv. back-office, kde spravujete přijaté rezervace/platby.
Problém je především v tom, že pokud kartu někdo odcizí, bez problému s ní zaplatí! U tohoto systému - 3D Secure - totiž ještě měl být PIN speciálně pro tyto platby. Toto právě chybí - jediný problém pro vyšší zabezpečení.
Samozřejmě nepoctivost obchodníka je dalším problémem.
Ten clanek mi prijde jako reklama na platby kartou. Treba ve Svedsku mi posledni dobou vetsi webshopy doporucuji platbu obdobou primeho prevodu nez platbu kartou. Jednak je to bezpecnejsi a jednak je to asi stoji mene.
Z meho pohledu maji internetove platby kartou v soucasne dobe vyznam jen pri objednavkach ze zahranici, protoze v tomto pripade je slozitejsi se dohodnout na bezpecnejsim a levnejsim zpusobu. Osobne si myslim, ze cim drive se platby kartou stanou minulosti, tim lepe.
Sme malá firma, chceme predávať software cez internet, do zahranicia. Aký máme použiť platobný systém na kreditné karty? Prosim o pomoc, ake mate osobne skusenosti, co sami pouzivate, co pouzivaju Vasi znami?
Nasiel som cez Google firmy ako WorldPay.com, PLANETPAYMENT.COM, MUZO.COM, 2checkout.com, www.protx.com a podobne, neviem, co vybrat.
Nexcem pouzit cesky ci slovensky system, bojim sa, ze pre zahranicnych klientov by to bola prekazka.
Mam jedinu vaznu poziadavku - aby sa pri platbe neotvorila stranka do noveho okna, ale zostala integrovana vo web stranke.