Já zase nemám rád dobírku. Pokud je jiná možnost, vždy se ji vyhnu. Nutnost navštívit bankomat, protože tolik peněz většinou doma nemívám, je pro mě velká nevýhoda.
S platbou předem není problém, pokud si člověk nevybere nějaký pochybný obchod jako Vltava, tak je všechno v pohodě. Zatím jsem byl jen dvakrát nucen zrušit objednávku a vždy mi peníze bez problémů vrátili.
Kartou bych platil rád, ale zatím je jen málo obchodů, které to umožňují :-(
přesně tak - každá návštěva pošty je pro mě trauma. Plus nutnost mít hotovost, nejlépe přesně. Rád bych zaplatil předem kartou, ale zase u neuvěřeného obchodu si to nerisknu.
Nedá, pošta se rozhodla, že zatím bankovním asociacím nic ze svého obratu dávat nebude. Proč by to taky dělala?
Jestli někdo chcete napsat, že pro zákazníkovo pohodlí, tak to ani nepište. To je to poslední, co poštu zajímá... :-)
ono je to složitější, pošta je totiž jen prostředník a není přeci možné aby jeden člově poslal druhému zboží za 100 tisíc a pošta za to ještě zaplatila 3%
ten poplatek za platbu kartou by musel hradit buď odesílatel, nebo příjemce - což by poštu nic nestálo a všichni by mohli být spokojení
ano, výhoda pošty v případě, kdy nemáte možnost trčet půl dne na jednom místě, je zřejmá. Ovšem, pokud tu možnost máte, je lepší PPL. Já si nechávám věci posílat do práce a je to v pohodě.
Autor zapomíná ještě na jeden fakt (minulý týden jsem tady o tom psal článek): nespolehlivost českých e-shopů. Já jsem platíval vždycky předem, přes eBanku, když to šlo, nebo aspoň kartou. Po mnoha špatných zkušenostech, kdy jsem objednávku dostal nekompletní, po několika měsících nebo dokonce vůbec ne, už předem prakticky neplatím a vrátil jsem se zpátky k archaické dobírce. Děsně mě to štvě, protože si musím vybírat peníze v hotovosti předem a mít je připravené, když dorazí pošta nebo PPL/DHL (což se mi ne vždy daří, musím letět na poslední chvíli do bankomatu a nechat stepovat nervózní pošťačku před barákem). Je to strašná otrava.
Kartou platím přesto nadále klidně a prakticky vždy: v zahraničních obchodech. Tam jsem ještě nikdy žádnou podobnou negativní zkušenost neměl.
Spolehlivost a důvěryhodnost je to, co čeští online obchodníci potřebují především. Jistě, nějaký zabezpečený a seriozní platební kanál tomu taky hodně napomůže, ale není samospásný.
Přesně tak. Doma dobírka nebo u vyzkoušených obchodníků platba předem (takto kupuji především nové verze své oblíbené linuxové distribuce; přes eBanku je to otázka minut), v zahraničí karta.
A ke spolehlivosti a serióznosti českých obchodníků, to by se dalo vyprávět. Hlavně Vltava má u mě několik vroubků (a tím pádem přeneseně všechny shopy z té skupiny...) za opakované problémy s dodáním předem zaplaceného zboží.
V článku se píše: "nepohodlná platba na dobírku". Co je na dobírce nepohodlného? Zboží vám stejně vždy musí nějak doručit. To je tak obtěžující předat pár potištěných papírků řidičovi?.
IMHO: eShopy by měly raději tlačit na DHL, aby v každém voze byl terminál na kartu.
3D secure ale v okamžiku platby nepošle peníze obchodníkovi, jen je REZERVUJE na vaší kartě. Obchodníkovi se uvolní až když je transakce dokončena (zboží dodáno).
Lamentování nad tím, že někdy (většinou:) obchodník nemá objednané zboží na skladě a po objednávce ho teprve začne shánět (což se mu nemusí povést), mě připadá mimo mísu. Vy jste pane Staníčku asi pořád nepochopil, že kdyby měl eshop všechno stále na skladě, tak by to nikdy z hubených marží neufinancoval. A to platí i v zahraničí. Já jsem několikrát nakupoval na amerických e-shopech, načež jsem se dozvěděl (PO! objednávce), že neposílají do Evropy, že poštovné bude dražší, že zboží už není.
Tak to já šikovně kombinuju platbu na dobírku kartou.
Vzhledem k příhodným podmínkám, kdy poštu míjím cestou domů a mám poštovní spořitelnu, objednám na dobírku a balík si vyzvednu cestou na poště, kde za ni zaplatím kartou.
Nemusím čekat doma na dopravce, nemusím vybírat hotovost a nemusím platit předem (což jsem zkusil jednou a spálil jsem se).
Jediná nevýhoda, někdy musím vystát frontu. Ale i to zabere míň času, než čekat na balík doma.
To že nemá zboží na skladě je mi šumák, když nepospíchám, problém je pokud PÍŠE NA WEBU že ho na skladě má a není to pravda. Pak ať si v tom bordelu ala sklad a db udělá laskavě pořádek (a nebo to zkusím příště jinde, kde nemaj neschopný adminy).
> 3D secure ale v okamžiku platby nepošle peníze obchodníkovi,
> jen je REZERVUJE na vaší kartě. Obchodníkovi se uvolní až
> když je transakce dokončena (zboží dodáno).
No to si trochu špatně vykládáte. Obchodnímk má v systému dvě možnosti :
1) Buď nastaví aby se platba rovnou strhla - okamžitě po ověření
2) Má možnost platbu pouze rezervovat a potom jí (například po skutečné expedici) nechat převést na svůj účet.
Nijak to není zajištěno. Je jen na vůli obchodníka zda si platbu strhne hned nebo až po expedici. Ta volba "po expedici" (nebo tedy kdykoliv jindy) je tam z toho důvodu, aby v případě, že z nějakého důvodu k dodávce nedojde, mohl obchodník transakci stornovat a aby nemusel vracet peníze zase zpětným převodem. V tom případě by byl totiž o poplatek za transakci jaksi "lehčí".
Ale vždyť to není ani jedno pravda.
Peníze se strhnou automaticky, obchodník nemá možnost to ovlivnit. Alespoň v našem případě.
Zpětný převod (refund) provedený pomocí 3D systému nestojí vůbec nic. Dokonce se zpět přičte i provize banky. A to vše se odečte od ostatních transakcí a na účet dostanete rozdíl.
Takže třeba pro vrácení peněz do zahraničí je to ideální.
Třeba eBanka si za převod 1800 stovek z ciziny normálním bankovním převodem vezme 150,- Kč. Ostatní banky to samé...
Vždy záleží na serióznosti obchodníka, bohužel v čechách, ale i jinde ve světě se najdou lidé, kterým jde jen o výši zisku a na zákazníka se moc neohlíží, a tak kvalita poskytovaných služeb je místy více než žalostná, ale to je to co právě odlišuje dobré eshopy od těch špatných. U nás na www.meteoshop.cz naopak preferujeme na nejvyšším místě spokojenost zákazníka. Platit kartou bych se u českých obchodů nebál, pokud používají 3D-secure i bez nutnosti autorizace. Sám jsem se stal obětí podvodu, kdy mi někdo zcizil údaje o platební kartě, kterou jsem platil do zahraničí, takže bát se platit u nás kartou a v zahraničí je blbost. Nicméně musím na druhou stranu říci, že banka mi vše ve spolupráci s karetní asociací vratila (sice to trvalo skoro dva měsíce, ale přece).