Platba bývá někdy ověřována přes zprostředkovatelskou firmu či banku, jež provede autorizaci. Obchodník může provést rovněž hlasovou autorizaci, kdy zavolá zprostředkovateli, který mu transakci odmítne nebo přijme. Pokud disponuje elektronickým terminálem, může údaje zadat ručně. V takovém případě byste měli očekávat stvrzenku.
Pokud se nepletu, tak v tomto pripade se uz nejedna o on-line platbu a neni k tomu potreba mit kartu odemcenou pro platby na internetu. Toto je stejne jako platba zehlickou...
Nezlobte se, ale stat "Bezpecnostni rizika" ma jen o malo vyssi uroven nez zpravy na Nove...
o 3D Secure slysim poprve, ale ma velkou sanci online platby definitivne pohrbit. Je to slozite a dela to z online platby zase jen offline platbu. Pevne doufam, ze tento nesmysl rychle vysumi.
Hlavnim problemem clanku je ale fakt, ze pojednava o e-shopech. Problem eshopu neni v platbe kartou, ale v tom, ze jen malokdo bude platit dopredu neco, co muze zaplatit az po dodani a jeste ve stejne vysi. Spolehlivost eshopu je bohuzel pomerne mala. Kdyz zaplatim predem kartou, a zbozi nedodaji do treba avizovanych 7 dnu, objednavku proste zrusim a at si s tim delaji co chteji. Jakmile zaplatim predem, uz tuto svobodu nemam. Logicky be eshopy meli platbu predem nejak zvyhodovat, coz ale nedelaji - u CC je to zpusobene poplatky, proc to nedelaji u prevodu nevim - asi se pouzivaji jeste mene nez CC.
Bezpecnost karet je nizka obecne, ta technologie je spatna uplne od zacatku. Vasi kartou muze predevsim kdykoliv online nakupovat jakakoliv prodavacka, kterou jste dali kartu pri placeni v obchode. Zapamatovat si datum expirace a CVV2 neni zadny problem, cislo karty uz ma. Uz z tohoto duvodu je jakakoliv snaha o zvyseni bezpecnosti online plateb stejna, jako zvysovat bezpecnost stareho auta tim, ze budete ridit v brneni...
Dovolím si nesouhlasit. 3D Secure je pro nás (www.dvdr.cz) obrovské plus. Zvláště u plateb z ciziny je to nezastupitelné.
A hlavně lidi se tolik nebojí (nedívím se jim, že ano), jako když museli pro Mail order poslat kompletní údaje o kartě někam "na východ"
A jeste neco: Vasi kartou muze predevsim kdykoliv online nakupovat jakakoliv prodavacka, kterou jste dali kartu pri placeni v obchode. To může, ale během pár sekund po zjištění je odhalená. Zboží si přece musí někam nechat poslat ...
Muj znamy si vsimnul, ze obcas mu z uctu odejdou 2-3 tisice. Ze zacatku myslel, ze si manzelka obcas koupila nejakou drobnost, ale kdyz toho bylo vic, tak si troufl zeptat se.
Ukazalo se, ze nejaky sprymar v Americe nahodou vygeneroval jeho cisla a sem-tam nekomu poslal kytku a podobne. Celkem to bylo asi 30 tisic a banka tvrdi, ze zbozi bylo regulerne dodane, ke vraceni penez neni zadny duvod, at dokazou, ze svoje cislo nenadiktovali do telefonu nejakemu znamemu v Americe s tim, aby mel na kytky. Akorat posledni mesic se podarilo pozdrzet, otazka je, jestli nakonec taky neodejdou.
To je dost divné. Z pohledu obchodníka mám opačné zkušenosti.
Přesto, že jsme doložili doklady o odeslání zboží, naše banka prý spor prohrála. Zákazník tvrdil, že on si nic ze svého mailu neobjednal a údaje o kartě mu musel někdo sebrat... (Anglie)
Rozdil mezi "dalnym vychodem" a zapadem - u nas nese vsechno vlastnik karty, na zapade obchodnik, zridka banka. U nas toho u karty moc nevyreklamujete...
Staci vyplnit adresu milence, ktery ji prave opustil - par hodin u vyslechu na policii bude pro nej jiste dobry zazitek....
Jinak i to vyzcednuti bych nevydel zas tak uplne nemozne - poslat to do nejakeho domu, kde na praznou schranku nalepim jmeno neexistujici osoby - zde mi postatcka necha listek (prece ji nevyvede z miry, ze neni cedulka na dverich - treba bydli u nekoho v pronajmu a ten mu to nedovolil) a na falesny obcansky prukaz zmejici na falesne jmeno si zbozi vyzvednu).