Dělám. A zjistil jsem, že LP, které si zdigitalizuji sám, je mnohem poslouchatelnější, než když když koupím remasterované CD v obchodě. Proč tomu tak je už se tu kdysi probíralo, každopádně je ale kvalitní digitalizace LPček otázkou jednak použité techniky, jak digitální, tak analogové a také otázkou vkusu toho, kdo se tím zabývá. Takže: Kvalitní HW, jak analogový, tak digitální, kvalitní SW, aspoň minimální hudební sluch a povědomí o tom, jak původní analogová nahrávka zní. Kvalitní remastering se udělat dá, ale je potřeba si s tím dost vyhrát.
"V čem je problém použít mobil? Já doma muziku pouštím přes hifi věž připojenou přes cinche (je to stará věž) a sluchátkový výstup mobilu. V autě to jede přes A2DP profil bluetooth, který má i rádio za cca 2 tis nedávno koupené do fábie."
To máte tak: někomu stačí si na klacek nad oheň napíchnout točák v akci z Kauflandu za 8,- Kč za 10 deka, někdo holt požaduje špekáček s alespoň nějakým obsahem masa. No a v hudbě je to podobné. Někomu stačí sluchátkový výstup z mobilu, někdo holt chce alespoň nějaku kvalitu.
V čem je problém použít mobil?
Třeba v tom, že můj mobil (Nokia 2323 Classic) pro tento účel zcela určitě použít nepůjde a o takový, který by šel, nestojím.
Já doma muziku pouštím přes hifi věž připojenou přes cinche (je to stará věž) a sluchátkový výstup mobilu.
Mám tu smůlu, že nejsem schopen přistoupit na hru, že mobil dělá pěkné fotky a produkuje kvalitní zvuk. I když nemám ani orlí zrak ani hudební sluch, ten rozdíl je tak propastný, že ho vidím a slyším i já. Jak už jsem napsal, v autě nebo někde v čekárně s tím problém nemám, ale když si chci něco v klidu poslechnout doma v obýváku, očekávám trochu víc.
Když potřebujete muziku stáhnout a poslouchat offline, tak si jí prostě v aplikaci stáhnete a uložíte
Jen pokud mi to bude v rámci DRM povoleno, což není zdaleka automatické.
ano, nedá se přehrát jinak než přes tu aplikaci, ale proč bych to dělal?
Třeba proto, že to chci přehrát i na zařízení, kde příslušná aplikace neběží. Nebo mi ta aplikace připadá nepraktická a preferuji jiný přehrávač. Nebo se aplikace přestane vyvíjet a na nových systémech už nepoběží.
A obava z toho, že nějaký provider zkrachuje? U Googlu bych to za prvé nečekal
On Google ještě nikdy žádnou službu nezrušil, že? Nemluvě o tom, že Yahoo, Altavista nebo Lycos se svého času zdály stejně neotřesitelné jako dnes Google a kde je jim dnes konec.
Největší překážky tady zaznívají od lidí, kteří to ani nevyzkoušeli, zato je jim hned jasné, že je to špatné.
Spíš od lidí, kteří nežijí jen přítomností a aktuální módní technologií a službou dneška, ale pamatují si i něco z minulosti a myslí i na budoucnost.
V čem je problém použít mobil? Já doma muziku pouštím přes hifi věž připojenou přes cinche (je to stará věž) a sluchátkový výstup mobilu. V autě to jede přes A2DP profil bluetooth, který má i rádio za cca 2 tis nedávno koupené do fábie.
Když potřebujete muziku stáhnout a poslouchat offline, tak si jí prostě v aplikaci stáhnete a uložíte přímo do telefonu (ano, nedá se přehrát jinak než přes tu aplikaci, ale proč bych to dělal?). To samé lze u notebooku, tabletu nebo jiného zařízení.
A obava z toho, že nějaký provider zkrachuje? U Googlu bych to za prvé nečekal a i kdyby, tak bude určitě existovat jiná služba, tak přejdu tam. V čem je problém?
Největší překážky tady zaznívají od lidí, kteří to ani nevyzkoušeli, zato je jim hned jasné, že je to špatné. BTW z tohoto článku dovozovat, že streaming hudby/videí je slepá ulička je nesmysl. Je to spíš tím, že posluchači se spokojí s neplacenou verzí, kde jsou jim přehrávány reklamy. Více třeba tady:
http://www.businessinsider.com/streaming-music-companies-have-had-uneven-success-shifting-ad-supported-listeners-to-paid-accounts-2015-3
Naprostý souhlas. Hudební archiv mám na SP a LP, částečně na magnetofonových páscích a Grundig TS 1000 a Dual s Made in Home předzesilovačem to jistí. Takže si můžu sestavit libovolný blok skladeb, (Adobe Audition 3) a dostanu sadu jedniček a nul, kterou můžu vypálit na CD, nebo nahrát na flešku a kdykoli kdekoli bez problémů pustit. Za ty vinyly jsem jednou zaplatil a tím pádem je jen a jen moje věc, co s nimi udělám, nebo neudělám. Ošmírovat to nejde, SW i HW, který k digitalizaci používám nemá možnost se připojit na net. Takže jakýkoli přehrávač není schopen mnou vytvořené nahrávky identifikovat (autor neznámý, skladba neznámá) a tudíž nelze kontrolovat kdy, kde a jak vznikly.
Především je tu zásadní rozdíl v tom, že z CD za pár minut vyrobím 256Kb/s ogg Vorbis, který mi bohatě stačí pro poslech v autě, při čekání na úřadě nebo třeba při práci u počítače. Ale ze streamu si nahrávku, která by se vyrovnala CD, pro chvíli, kdy jsem doma, mám klid a chci si poslech užít, prostě nevytvořím. Pokud si tedy vůbec budu schopen vytvořit vůbec nějakou nahrávku pro chvíle, kdy nejsem online - provozovatelé dělají, co je v jejich silách, abych nemohl.
Za druhé jsou tu různá umělá omezení daná DRM a/nebo obyčejnou hloupostí. Nedávno jsem se třeba chtěl podívat na weby dvou velkých (video) streamovacích služeb. Jedna mne vůbec nepustila na web s hláškou, že služba není zatím v mé zemi dostupná, druhá mne odpálkovala s tím, že mám nepodporovaný OS a prohlížeč. Takže tolik k té hudbě (nebo videu) "vždy a všude" a k údajnému pohodlí. Nemám nic proti placení, koneckonců za CD a BD utratím tolik, že z toho mám lehké výčitky svědomí; ale platit za něco, co si s velkými obtížemi pustím aspoň na počítači, ale v obýváku jen za předpokladu, že si k receiveru připojím notebook a provedu potřebná zaříkání? To opravdu ne.
Za třetí je tu volatilita samotných služeb. Fyzické nosiče mají také omezenou životnost, ale CD, která jsem si koupil před 20 lety, a 15 let stará DVD si pořád bez problémů přehraju. Na druhou stranu, mnozí z dnešních neotřesitelných gigantů online světa před deseti lety ještě neexistovali a dnes naopak dávno upadli v zapomnění "neotřesitelní" giganti tehdejší doby. A i když existovat budou, pořád je tu riziko, že se zítra někdo rozhodne, že té či oné skladby už z nějakého důvodu nejsem hoden.
Takže to vidím spíš opačně: streaming je splněný sen vydavatelů a držitelů práv, kterým naskakují pupínky z představy, že si jednou koupím film nebo album a dalších 20 a více let si ho budu pouštět, kdy budu chtít, kde budu chtít, na čem budu chtít a jak budu chtít. Streaming jim dává plnou kontrolu a pravidelné příjmy, příjemci naopak svobodu a kontrolu bere. Proto je o streaming zájem především ze strany vydavatelů a (samozřejmě) provozovatelů, ale zákazník, který se nenechá oblbnout zdánlivým pohodlím, o něj až tak moc nestojí.
škoda, teď možná nechuť velkých vydavatelství jít do online dává smysl, pokud si udělali analýzy s podobným výsledkem.
Je ale otázka jestli vysoká cena není záměr, přeci jen je opravdu vyšší než je průměrná roční útrata za hudbu na nosičích.
Buď hudba bude online nebo umře v současné podobě. Jak tady pán píše výše, pohodlnost, kterou streaming přináší je obrovská, všude na každém zařízením mít dostupnou všechnu hudbu je návykové.
Mně ale chybí lepší kvalita, slyším rozdíl mezi streamem a LP a vadí mi to.