Názory k článku Po ORF prolomili piráti další satelitní službu - AustriaSat

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 1. 2011 17:41

    bez přezdívky
    Nechci vyvolávat nějakou paniku, a proto bych nerad napsal něco o tom, že hrozí tento krok CS Linku a Skylinku, ale pokud není autorem vynesených klíčů nějaký technik, kterého vykopli a on se chtěl společnosti pomstít (tohle berte trošku s rezervou), pak je možné, že se v dohledné době, a může to být opravdu velice brzo, dočkáme i otevření CS Linku a Skylinku. Pro druhou službu by to byla docela rána, ale vzhledem k tomu, že se již podařilo systém Irdeto úspěšně implementovat, nebyl by to takový problém, i když peněz by to stálo dost. Ale pro CS Link? Panečku, tam si raději netroufám hádat.

    Každopádně vše, co jsem napsal, berte s rezervou. Může to být úplně jinak. Každopádně to není vyloučené.
  • 2. 1. 2011 17:58

    romannitra
    Zrejme v tom má prsty sám prevádzkovateľ kódovacieho systému, ktorý sa snaží týmto dosiahnuť rýchlu výmenu kariet. To ORF asi nechcelo z toho dôvodu, že vlastník kód.systému pýta veľa.A to by som dal aj ruku do ohňa, že je to tak.
    Alebo že by v tom mala prsty konkurencia?
  • 2. 1. 2011 18:31

    bez přezdívky
    Ani pro CS Link by to nebyla žádná tragédie, protože v pohodě stačí měnit klíče 2x za hodinu a normální user si to radši zaplatí, než aby pořád cosi sháněl na netu a ťukal do receiveru. Ostatně i u DIGI to bylo totéž, protože kdo měl např. zařízení někde v hospodě, tak mu nestálo za to, aby chlapi čučeli na fotbal a při změně klíčů byla tma min. na celý poločas, takže si to radši platil ofiko.
  • 2. 1. 2011 19:30

    bez přezdívky
    Ani toto nefungovalo spolehlivě a navíc byl nutný přijímač s LAN a net, což rozhodně neměl každý (skoro bych řekl, že kromě pár fandů s DM nikdo) a hlavně ty klíče nejsou hned, takže i kdyby se samy přepsaly, tak to bude za nějakou dobu, což při uvedené změně cca 2x za hodinu činí z tohoto způsobu příjmu prakticky nepoužitelnou věc. Kromě toho všichni "nelegálně uvažující" mají dávno sdílení, kde jim může každý vlézt na hrb a nějaké EMU jakbysmet :-)
  • 2. 1. 2011 23:41

    bez přezdívky
    To je samozřejmě naprostá pitomost, to, co jste napsal. AU nemělo nic společného ani s netem ani s LAN ani s něčím podobným, to si pletete se sharingem nebo čím. AU fungovalo čistě na tom, že díky obrovské změně klíčů, tedy čím častější, tím lépe... Se jednoduše vypočítá zcela přesně agloritmus a ten přijímač prostě když došlo ke změně je jednoduše vymění za další které zná. A udělá to kdejaký krám a okamžitě a bez netu... To větší problémy to páchalo legálním platícím zákazníkům, kde s tím měly potíže nežli se to nahrálo do té nebo oné karty, ale emulator to vyměnil zcela bezchybně a nepostřehnutelně. A nejedná se vůbec o nějaké DM a podobné linuxové věci...Samozřejmě oni dokázali čas od času ten agloritmus změnit. Což ovšem už pro ně byla náročnější operace. Takže pak to vypadalo tak, že AU házelo špatné klíče...Což byla samozřejmě děsná sranda. Protože uživatel zapsal správné a přijímač mu je hbitě vyměnil za nesprávné...Takže pak se čekalo, vždycky tak odhadem 1,5 dne nežli se zase na netu objevil správný agloritmus...Zase se to nafrkalo do přijímačů a ty si zase vesele bezchybně x měsíců měnily klíče. Takže klíče ne že nejsou hned, klíče jsou známy měsíce dopředu.... Pokud je to opravdu hacknuté... Tedy rozpytvané až buh ví kam... Samozřejmě pokud jde jen o únik čehosi, což už taky padlo...Tak to stačí změnit RSA tedy ten systém sázení a můžou mít třeba zase 3 roky klid...I tohle známe a nejednou... Takže otázka je, jen ta, co kdo a kolik v této chvíli pustil na veřejnost.
    Jinak samozřejmě jak jsem uvedl v diskusi kousek doleji. TPS udělalo třeba tu srandu, že pak neměnilo to čemu se tady lidově říká klíče, ty zůstaly konstantní, ale měnili RSA klíče, tedy to nad tím, ty aglorytmy samotné, ale i na to bylo AU. Ovšem to bylo horší, takže se musel vždy asi po jednom dni nahrát v podstatě nový soft, dle toho jak s tím točili, tedy jaký ten aglorytmus tam dali. A jinak taky platilo kdysi dávno, že aby nebyly problémy pro platící zákázniky, tak to čemu říkáte klíče, tak to se vysílalo a nahrávalo do karet cca 2 hodiny před tím nežli došlo ke změně... Takže i když nebylo žádné AU, tak všeobecně platilo třeba u Polsatu, že to čemu říkáte klíče bylo na netu vždy před změnou ! Takže se to tam v klidu poslalo z PC přes cokoli třeba com port nebo naťukalo přes DO zatím co jste se v klidu díval... a když došlo ke změně, tak to prostě automaticky přeskočilo na nové a nemám nejmenší tušení na kolik by jste to musel zpomalit aby jste nějakou změnu zaznamenal... to, že pak nějaké DM a podobné německo/čínské vylomeniny začily využívat dálkové správy po netu, tedy uživatelé už byli tak líní si i vyměnit ty klíče a měnil jim to někdo z druhé strany státu přes net, tedy respektive se jich x pak připojovalo na nějakou stránku odkud si to automaticky cucali a na kterou to tedy musel někdo milostivě dát...tak to je úplně druhá a s tímto naprosto nesouvisící věc...protože samozřejmě pokud byl ten den v hospodě, tak jim to tam nedal a mohli cucat tak prd...ale to je něco jiného.
  • 3. 1. 2011 15:49

    bez přezdívky
    Tak to si něco pleteš ty, protože ten tvůj "autoupdate bez netu" fungoval na dvě, možná tři změny klíčů a pak zdechl a bylo to úplně k ničemu. Navíc to používaly vesměs přijímače alá polský shity, který měly co dělat aby se vůbec rozjely, natož si samy něco přepsaly.
    Každopádně i u prolomeného systému to může provider lidem tak znepříjemnit, že černý příjem zůstane jenom pro pár nadšenců. Nic jiného sem tady nechtěl rozebírat :-)
  • 3. 1. 2011 16:20

    bez přezdívky
    HAHAHAHAHAHA ! Více k tomu nemám co dodat. Roky a AU na kde co, od Premiere po Digital+ , Canal Digitaal etc. etc. A na všem, třeba prastaré Humax 5400. V podstatě si teď nejsem jistý jestli první AU nefungovalo už na nějaké FUN kartě u packetů jako Stream apod. Mám dojem, že ano. Čili spojení AU a LAN je prostě kravina, to zase řeším já, když už jsi to vyrobil. AU bylo třeba i pro Philips DSX 6010S atd. atd.
    Jsem ochoten souhlasit pouze a jedině s Tvojí předposlední větou. Jistě to máš pravdu.
    Současné systémy jsou řekněme tak obsáhlé, že jsou tam všelijaké možnosti, jak různé ,,nehody" řešit, to je samozřejmě pravda.
  • 3. 1. 2011 17:37

    Karel Štěpán
    Musím souhlasit s Josém, měl jsem D++I asi rok a půl a třeba i tři měsíce jsem nevěděl, že se mění klíče.Nebylo to k postřehnutí.Jen když se změnil algoritmus, ale to se klíče někdy dostaly na net i za půl dne, algoritmus během dalšího dne. Stáhnutí na flash a následně do satelitu otázka 2 minut. Pak si to už při změně samo klíče měnilo a byl třeba klid další měsíce. Proč platit měsíčně cca 600kč když to fungovalo bez placení.
  • 3. 1. 2011 20:19

    bez přezdívky
    A přesně toto když bude provider dělat několikrát denně, tak spolehlivě odradí většinu lidí, kteří to přijímají načerno a naivně si myslí, jak ušetří pár stovek...
  • 3. 1. 2011 21:15

    bez přezdívky
    Já si vzpomínám na jednu kuriozitu, celou dobu, co se tady bavíme, šlo mám dojem o Telstar na 15 stupních západně, kde mělo UPC nějaké přenosové kanály, čili česky tam chodilo National Geografic a ještě něco asi 5 stanic. A mám dojem, že to bylo taky v Cryptoworks. A teď si to představme takto. Je řádek 0, řádek 1 a řádek 2. A pokud točili řádek 1 a řádek 2 tak to chodilo. Ale pak použili změnu a začali točit řádek 0 a řádek 1 a v té chvíli došlo k tomu fóru, protože řádek 0 nebyl znám. Takže pak to vypadalo tak, že vždy týden to nešlo, když byl nasazený řádek 0 a týden to šlo, když byl nasazený řádek 1, čili týden to nešlo, týden to šlo. A v tomhle stádiu to takhle fungovalo snad 2 roky. Tak jistě ono je podívat se jako na kuriozitu sem a tam někdy. A sledovat pravidelně jako běžný program. Ony se psaly zcela vážné úvahy v tom směru, že ti lidé to stejně nezneužívají nebo neokrádají, protože jim šlo tolik stanic, že když by na jedné byly třeba 2 minuty, tak by jejich prohlédnutí zabralo třeba půl dne. Takže stejně se dívali třeba na jednu na dvě. Stejně tak třeba u Digi TV hrozně dlouho převažovali platící zakazníci nad neplatiči. Ještě nedávno pamatuji, jak zcela vážně lidé uváděli, že mají třeba 2x placeně a 1x neplaceně. Ovšem tohle se časem, ten poměr, přesně přetočil, tedy, když to dosáhlo už velmi masového měřítka a šlo to jak se shodneme na kdejakém šuntu. Takže pokud se tu rozebírá. Zda to poškodí Sky Link a CS Link. Tak si myslím, že ve své podstatě nikterak zásadně. Tedy pokud to nepojede ihned masově a bude to mít pár lidí. Nebo dejme tomu v obyváku bude mít placenou kartu, v děcáku bude mít placenou kartu a v kuchyni si to dejme tomu pustí z emulace. No a vydrží to dejme tomu rok maximálně dva. Možná ani to ne, pak to přejde na Irdeto a bude dejme tomu zase 3 roky klid. Takže to nevidím osobně zase nijak zásadně tragicky. Naopak možná jim to udělá reklamu a naopak přitáhne další a další zákazníky, kteří si na to za rok zvyknou. A pak až to nebude možné, si to prostě koupí. Atd. Atd. Konec konců zdá se, že i Digi to přestálo celkem v pohodě. Tam byl průser jediný, tedy např. toho rakouského balíčku EASY tedy také Cryptoworks, mám dojem. Kdy se to stalo začínající službe nemající zázemí tedy stálé staré zákazníky. Ty to může poškodit protože si to prostě nikdo další nebude kupovat. Čili v našich podmínkách, když by to nastalo by to např. mohlo být smrtelné pro T-Mobile. Tedy za předpokladu, že by nešlo o tak velikou firmu. Oni by si to zadotovali ze svých telefonních aktivit, takže by to taky přežili i když třeba ne a tohle oddělení by zrušili, kdo ví.
  • 3. 1. 2011 17:50

    bez přezdívky
    "HAHAHAHAHAHA !" - jedině proto, že na to provideři typu DIGI kašlali a měnili kódy akorát když byl fotbal párkrát za rok. Kdyby se změna prováděla 2x za hodinu a nejenom samotných kódů, tak si s AU ani neškrtneš. Navíc mám ještě v živé paměti, jak si useři ten AU vypínali, protože jim rozhazoval kódy i v době, kdy se nic neměnilo (ty diskuze se dají ještě dobře dohledat, není to tak dávno :-) ).
  • 3. 1. 2011 21:32

    bez přezdívky
    O tom jsem mluvil, nepočítej vše podle Digi...
    Tam zrovna AU nijakým zářným příkladem nebylo !
    Ovšem jak říkáš, ono tam nebylo potřeba, když 3 měsíce nikdo nic neměnil...
    /Ovšem zase musíš napsat nesmysl... Čímž dokazuješ, že o tom nic nevíš... Žádný přijímač ti nebude měnit bezdůvodně kódy, když se nic nemění... On je změní dle zadání které má. Čili pokud má v emulátoru zadání špatné, tak je změní na špatné v té sekundě, kdy ty dáš uložit dobré. Respektive pokud například to máš rozložené do dvou řádků, tak když zapíšeš řádek 1, tak nežli napíšeš řádek 2, on už ti řádek 1 přepíše na ty hodnoty, které má zadané a které si myslí, že jsou správné i když jsou špatné. No a pak samozřejmě je řešení toto mu vypnout a pak samozřejmě ty zadané hodnoty už drží, ale nefunguje AU pochopitelně. které ovšem nefunguje beztak. Tam jde o to, jestli je známa ta rotace nebo není známa ta rotace. Samozřejmě pak může dojít k vyvolání situace nějakým resetem, kdy se to dostane do implicitního stavu a znovu se to zapne, třeba výpadkem proudu apod. Ale neexistuje nějaké samovolné měnění něčeho ! To samozřejmě ještě mohou být rádi, že jim tam potom do softů přidělali ty tlačítko ON a OFF, protože samozřejmě ty první AU nic takového neměly. A pokud to provozovatel změnil. Tak čekali třeba i 3 měsíce na nový soft. Čili tohle už je svým způsobem luxus, kdy byla takováto změna ošetřena tak, že si dali místo ON / OFF a naťukali si to růčo a jeli dál. /
  • 2. 1. 2011 17:46

    Lomax
    to se ještě neví, možné je všechno...hlavně se neví jak mají kluci pořešený orfko, když změní klíče...ale podle mě to mají ošéfované, páč jinak by to nepouštěli ven...momentálně ti nikdo neřekne co to znamená pro cslink/skylink. jak to bylo v jednom krásném českém filmu "vyděržaj, pianier"
  • 2. 1. 2011 19:00

    bez přezdívky
    Pokud se bavíme o nelegální příjem, který zde samozřejmě nepropaguju... :-)))....tak perspektivu mí sharing... za 10 € všechny satelity na orbitu a víceméně bez další práce.... Hledat furt nějaké klíče, to mi za to nestojí.....
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).