Ano, běželo to zpomalenou rychlostí až do obnovení FUP, na faktuře bylo vše v pořádku (nic nepřičetli). Pro úplnost dodávám, že mám 400 MB balíček, nevím, zda to takto funguje i u nižších.
Je možné, že mi ten "nový FUP" u toho balíčku zapnuli omylem, protože asi po týdnu se mi objevila znovu obrazovka s nabídkou dokoupení dat, a už tam byla i volba "pokračovat sníženou rychlostí".
Proč jste ohledně těch peněz nepodal trestní oznámení? To je jasný případ bezdůvodného obohacení, jak ostatně již deklaroval např. soud na Slovensku. Já chápu, že se nejspíš do tohohle nikomu nechce vzhledem k tomu, jak to u nás se soudy vypadá, ale pokud se nebudeme bránit, tak si budou pořát dělat, co budou chtít.
To s těmi virtuálními penězmi mě rozesmálo. Jsem si představil, jak takhle "argumentuje" banka u případů, kdy klientům zmizely peníze z účtu. Taky přece byly jen "virtuální" :-)
Kdyby jen o data... Mně s platností od 13.5. T-Mobile svévolně změnil tarif na jiný, který má výrazně horší podmínky: platím skoro dvojnásobek a zatímco u původního jsem se většinou vešel do volných minut, u nového nemám do cizích sítí žádné (do vlastní sice neomezeně, ale to je čím dál víc k ničemu) a jako bonus mi ukradli veškerý nastřádaný kredit (kterého nebylo zrovna málo). Na infolince mi operátorka vysvětlila, že prý to byly stejně jen virtuální peníze - houby, byly to zcela reálné peníze, které jsem jim postupně zaplatil s tím, že se mi převedou do dalších období (proto jsem si ten tarif taky zvolil). Ale aspoň se snažila předstírat pochopení, to na prodejně se mi jejich agent rovnou vysmál do očí, že tohle teď udělali všichni. Tak takhle se u nás chová operátor k zákazníkovi, který je u něj přes 16 let... no, sedmnáctý už holt nedokončím.
Pridam pomerne zajimavou informaci.
Resil jsem jiz nekolikatou stiznost na nedorucovani emailu. Ve vsech pripadech doslo k tomu, ze jsou maily dorucovany z domeny tmcz.cz.
A to zcela bez ohledu na odesilajici domenu. Dost pochybuji, ze by si treba nekdo rekonfiguroval klienta aby posilal maily pres smtp konkretniho providera.
Mohu kuprikladu zminit cbox.cz, ktery ma deklarovano i spf a pomerne jasne rika odkud ze mohou byt maily odesilany (a servery tmobile to rozhodne nejsou)
RCPT from smtp01.tmcz.cz[93.153.104.112]
;; ANSWER SECTION:
cbox.cz. 2398 IN TXT "v=spf1 redirect=_spf.centrum.cz"
;; ANSWER SECTION:
_spf.centrum.cz. 182 IN TXT "v=spf1 ip4:46.255.224.0/21 ip6:2a00:da80::/32 ?all"
Tzn, vypada to, ze t-mobile se jeste navic rozhodl nezakonne zasahovat do telekomunikacnich spojeni svych zakazniku.
Že funkčnost internetu po FUPu zruší, by se dalo skousnout, kdyby o tom informovali dostatečně dopředu s možností zrušit bez penále smlouvu.
Pokud TM na FB nyní tvrdí, že se jednalo pouze o časově omezenou akci, tak to mělo být u té akce uvedeno a to nebylo. Taktéž operátor při sjednávání služby o časově omezené akci nic neříkal.
Takže pokud to není porušení smlouvy ze strany TM, tak to je aspoň klamání spotřebitele.
notabene k horsimu, by mela byt jasnym duvodem k okamzitemu ukonceni smlouvy.
Protoze, kdyz to jako zakaznik budu vedet, tak si muzu nastahovat data do offline predem (mapovy podklady, jizdni rady, muziku atd.) a internet mne pak nebude zajimat. Wifi siti je vsude dost...
Ale totalne by mne nas*alo, ze kdyz budu nekde na delsim treku mimo, tak ze mi data najednou vypnou. Zato bych je na*opal, kam slunce nesviti, ze se neposadi nejmin tejden. T-Mobile si za tyhle praktiky zaslouzi ban a at tahne treba do Recka nebo Zimbabwe, tam si muze rejzovat a ob*bovat domorodce :D D D
Promińte, ale např. v "interpretaci" týkající se "slev" UPC rozhodně ČTÚ žádnými zákony svázán není. Obcházení zákona a absurdita situace je zcela zjevná; nicméně - jak známo - kdo maže, ten jede, že...
No, pokud interpretujete "může být" jako "je povoleno", tak ano, "hovor může být nahráván" lze skutečně vyložit jako "nic nebrání tomu, aby ho kterákoliv strana nahrávala.
Je tam ovšem ještě to úvodní "upozorňujeme". Ano, i to by se dalo interpretovat jako "Připomínáme, že nic nebrání tomu, aby si kdokoliv z nás rozhovor nahrával.", ovšem jaký by něco takového mělo důvod?
Není mnohem pravděpodobnější interpretace "Sdělujeme vám, že je možné, že si tento rozhovor nahrajeme."?
Ale jak už tu bylo napsáno, samozřejmě si ho můžete nahrát též a klidně si ho pouštějte každý večer před spaním, proti samotnému nahrávání pro osobní potřebu nikdo neřekne ani popel.
Ovšem budete-li chtít tou nahrávkou podpořit svou argumentaci ve sporu, asi bych chtěl být přítomen tomu pokusu nahrávku protlačit jako přípustnou na základě oné možné alternativní interpretace, mohlo by to být docela zábavné.
Dovolím si nesouhlasit. Že něco není uvedeno v ceníku či smlouvě neznamená, že to není ujednáno, pokud T-Mobile poskytoval službu opakovaně s tím, že se rychlost sníží, tak to beru jako konkludentně ujednanou věc, že to tak je, nebo popř. to mohu brát jako zavedenou praxi z jeho strany, a tudíž jako součást smlouvy. A pokud to chce změnit, tak mě má o tom informovat. Viz níže závěr Městského soudu v Praze - mluví o zavedení - tedy o uplatňování... ;-) Navíc když při prodeji služby Vám to prezentují a s tímto Vám to prodávají! To by pak bylo klamání spotřebitele z jejich strany, pokud celou dobu věděli, že to je jinak dle ceníku a při prodeji služby prezentovali zavedenou praxi!
Městsky soud v Praze v roce 2012 dospěl k tomuto závěru:
Zavedení služby Fair User Policy spočívající v tom, že po překročení konkrétního objemu přenesených dat (např. 2 GB) účastníkem během jednoho zúčtovacího období je omezena rychlost přenosu dat, je zásadním zasažením do dosavadního smluvního vztahu a účastník smlouvy měl být poskytovatelem informován dle § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.
(Podle rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 13. 3. 2012, čj. 11 Ca 92/2009-68)
Nyní si T-Mobile myslí, že když teda nesníží rychlost a rovnou to stopne, že nikoho o tom informovat nemusí a že se nejedná o podstatnou změnu? Podmínky jsou rozporné a v případě rozporu ve výkladu platí, že se to vykládá ve prospěch slabší smluvní strany. T-Mobile měl tedy zásadně informovat účastníky o této podstatné změně a měl jim umožnit ukončit smluvní vztah. Je to zase ze strany T-Mobilu nehorázná drzost a vystřel si se zákazníky prdel. Proto se nenechme... Když nepomůže ČTÚ máme možnost správní žaloby a tam už soud rozhodnutí předsedy Rady ČTÚ zrušil!!!
taky ziju v zahranici (Nemecko) a neni normalni, ze po vycerpani limitu internet prestane fungovat... Po vycerpani mi dorazi textovka ze ma rychlost je omezena a tece mi to smluvne omezenou rychlosti (vetsina operatoru ma 64kbps, virtualove vetsinou 32kbps). Zkusenost s Telekom, Vodafone, O2, Congstar, ...
Aniž bych je chtěl nějak hájit, tak v jejich ceníku služeb je u některých tarifů explicitně napsáno, že po vyčerpání limitu dat se sníží rychlost a u některých to napsané není.
Takže to, že T-Mobile poskytoval i u těch druhých tarifů data i po vyčerpání limitu je možné považovat za jejich benevolenci, se kterou teď skončili.
To slavne LTE :-) Nejdrive vsichni operatori zrusili oficialni tarify s 30 GB FUP (nabizi maximalne 10 GB). Ted se jeste handrkuji o temer nepouzitelne "after party" pripojeni omezene na 16k az 64k tak, ze proleze jen par paketu za minutu, takze stejne vse timeoutuje.
Take mi neni jasne jak pak chteji docilit onoho dokoupeni dat, kdyz kanal pres ktery se to da (s vypetim vsech sil) dokoupit, zrusi. Zrejme se inspirovali tou siti srotu, kde 12 bytu musi stacit kazdemu :-)
Jinak i nemecky T-Mobile stale rychlost snizuje. O tom ze jinde je snizuji na 256k nemluve. A to tu jeste nekeri pry dostanou licence na pasma zdarma, inu kdo maze ...
1/ Zákazníkům záznam je legální vždy. Každý má právo si nahrávat své vlastní telefonické hovory (viz judikatura ÚS). Bavíme se o tom, zda je tento záznam dále použitelný jako důkaz ve správním nebo soudním řízení. Pokud je obsah hovoru součástí smlouvy, je zcela absurdní, aby takový důkaz byl nepřípustný, protože pak bychom jaksi ten obsah smlouvy nemohli stanovit, že.
2/ Souhlas je pro operátora nutný proto, že dochází ke zpracování osobních údajů (i) k jiným účelům, než jsou ty, pro které mají ze zákona právo zpracovávat je i bez souhlasu subjektu těchto údajů, tedy např. jednání o uzavření nebo změně smlouvy, (Např. ono "zvyšování kvality služeb", v praxi se ty záznamy prostě používají jednak na zaškolení nových zaměstnanců, jednak za účelem toho, že si ty záznamy namátkově nadřízený pustí a chudák na infolince dostane pojeb, že se choval nevhodně, případně dostatečně nevnucoval zákazníkovi produkty, o které neměl žádný zájem, apod.)
P.S. Odemlít něco plechové hubě je samozřejmě z právního hlediska k ničemu.
Problém je v tom, a to se vracíme na začátek, jestli je nahrávka bez souhlasu legální. Já neříkám že není, říkám jen, že si tím nejsem jistý. A pokud by to bylo jednoznačné, že to je legální, tak proč tedy vždy a všichni žádají o souhlas?
Proto bych jim to říkal, že je (také) nahrávám. A zdá se mi vhodné, jak tu kdosi napsal, odemlet si to svoje ve chvílí, kdy mluví jejich plechová huba. Že to plechová huba nevnímá je už jejich problém.
Obsah hovoru je součástí smlouvy, ale točíme se kolem toho, zda ZÁKAZNÍKŮV záznam je legální bez upozornění, a faktu, že operátoři zneužívají faktu, že si rozhovor málokdo nahrává, a tedy záznam jednostranně využívají pouze v prospěch svůj..
Ale co jsem slyšel, tak jakmile člověk řekne že také nahrává, tak ihned zavěsí.
Proč bych jim něco takového říkal? Krom skutečnosti, že oni si sami tu nahrávku vynucují, tak co se týče T-Mobilu, je obsah hovoru při telefonickém uzavření smlouvy její součástí (viz čl. 2.2 VOP. Jednání zaměstnance právnické osoby o smluvním vztahu navíc vůbec není projevem osobní povahy, který by požíval ochrany podle OZ.
Přesně tak. A nikdy mi to, ačkoli mi to slíbili, ani po urgencích písemně neposlali.
A ze dvou případů 2x telefonicky slíbené z části nedodrželi. Poprvé 2 měsíce bezplatného období, to uznali. A za rok nedodrželi slib, že sleva je bez časového omezení, začali účtovat plnou cenu, a slib popřeli s tím, že prý nahrávku smazali.
Tak jsou na mém black listu, a já o zkušenost za 500 bohatší - této německé firmě nelze důvěřovat.
Ale o to nejde. To prohlášení operátora je jednostranné. Tedy že zákazník souhlasí, aby operátor. Nikoli, že operátor souhlasí s nahrávkou zákazníka.
A zkušenost mám, 2x s reklamací. Udělal jsem tu chybu, že jsem nenahrával. A jelikož v obou případech byla nahrávka v můj prospěch, tak poprvé uznali, podruhé neuznali s tím, že prý je nahrávka už smazaná, že prý ji mažou po 3 měsících automaticky. I zavolal jsem znovu, jiný operátor, a že prý ji mažou automaticky po 12-ti měsících. Pro srandu jsem zavolal potřetí, a třetí operátor tvrdil že mažou po 6-ti měsících. (T-mobil).
Tak jsem vše u nich zrušil. Ale co jsem slyšel, tak jakmile člověk řekne že také nahrává, tak ihned zavěsí. Nevím, osobně jsem nezkoušel, a možná záleží na operátorovi.
Zkrátka na nahrávky operátora nespoléhat, zapřou je. A vlastní často neumožní. Snad na prodejně s kamerou, a předem výslovně upozornit.
Už jste volal na nějakou zákaznickou linku operátora? A už se vám povedlo spojit se bez hlášky, že hovor je nahráván? Fakt nevím, co řešíte. (Ten judikát je samozřejmě mimo mísu, vztahuje se na situaci, kdy o pořizování záznamu druhá strana neví, nikoliv na situaci, kdy si ho druhá strana vysloveně vynucuje.)
Tak tím bych si nebyl vůbec jistý. Obecně řečeno, soud konstatoval, že ze určitých okolností, je taková tajná nahrávka jako důkaz přípustná.
.
Nijak z toho ale nevyplývá, že se to vztahuje i pro tento případ. Podobnost tu je, soud hovořil o výrazně nerovném postavení obou stran, což splňuje i vztah operátor - zákazník, ale podstata je v tom, jestli je to dostatečné.
.
Ona jedna věc je "tahat se o živobytí", a druhá je tahat se o několik stovek, či tisícovek, s nějakou firmou. Takže já bych byl velmi opatrný, a dokud to nejvyšší instance soudů nekonstatuje i pro tento případ, nespoléhal bych na to.
Ziju v zahranici Nemecko i Rakousko. Je naprosto normalni, ze mi po vecerpani limitu internet prestane fungovat. Pak se data uctuji za preneseny MB nebo dokoupim balicek. Proste operatori prestali davat internet zadarmo. Nejspise to doted delali jenom aby lidi naucili internet v mobilu pouzivat. Ted je tomu smitec. Prechod nepomuze, udelaj to vsichni.
1. Před tím si lidé stěžovali, že je jim limit automaticky navýšen a naúčtován (tuším u Vodníka)
2. ČTÚ - je sbírka bývalých zaměstnanců operátorů, protože obecně nikdo jinak tu problematiku nezná. Třeba to nějak změní p.Peterka...
3. Skutečně konkurence je tam umělá, na oko. Aby byla reálná, muselo by být operátorů aspoň 10. Možné řešení je infrastruktura státní (jako silnice), operátoři pak jako dopravci. Jinak je investice moc drahá a O2 a T-Mobile se stejně spojili na tu infrastrukturu, takže o konkurenci nemůže být vůbec řeč...
vsichni tri operatori udelali s drobnymi upravami to same a obrali zakazniky o pomala data, myslim, ze podezreni z kartelove dohody vice nez jasne a vcelku minimalne logicky zaver, ze trh nefunguje a musi nastoupit regulace. Nicmene CTU tradicne mlci a dela jako ze se jich data netykaji!!!!
Kdybych měl takový tarif a přihodila by se mi popsaná "habaďůra", tak okamžitě končím.
Podobně jsem vyběhnul s UPC, když před cca 2 roky svévolně navyšovala smlouvy na 10mbps na 30mbps, samozřejmě s příslušným navýšením ceny. A od té doby jsem neměl důvod se vrátit (a asi už nikdy mít nebudu).
Myslím, že takové jednání se každé firmě dřív nebo později vrátí jak ten bumerang.
Já když jsem s T-Mobilem cokoli domlouval přes telefon, tak mi pak další den ještě kurýr dovezl smlouvu k podepsání a ověření občanky. Nikdy tam pak už nebylo uvedeno to, co se s operátorem dohodlo, vždy to bylo na "dobré slovo" (všechna ta zvýhodnění, retenční slevy,...). Takže si myslím, že ani Vám ten telefonát k ničemu nebude.
Pravne pouzitelna je, jak konstatoval US. Pr https://www.patria.cz/pravo/2852473/ustavni-soud-dal-zelenou-tajnym-nahravkam-zamestnancu-proti-zamestnavatelum.html.
Toto je defakto presne stejna situace, kde o nejakem soukromi nemuze byt vubec rec.
T-Mobile v datech silně utahuje šrouby a zbavuje se lidí, kteří nepřistoupili na "neomezené" flat tarify. Nejdřív v tichosti zrušil tarif KOMPLET pro mobil+tablet (dozvěděl jsem se to tak, že to prostě jednoho dne přestalo fungovat), pak přišli zase s tímhle...
I když mi operátorka řekla, že mám smůlu, a že si buď data dokoupím, nebo nebudu mít nic, tak na prodejně mi pak nakonec pán po dlouhém hledání doporučil poslat SMSku ve tvaru "DATA P" na číslo 4603 - od té doby mi to (prozatím) funguje jako předtím, tedy pomalu, ale na twitter dostatečně...
Jak je to v případě, že jsem smlouvu podepisoval ústně telefonicky, kdy jsem parametry smlouvy říkal (vsouval) do nahrávky i během schvalovacího procesu? Smlouva by měla být přednost mezi smluvními podmínkami. Pokud tedy je k dispozici na straně NESESTŘÍHANÝ záznam hovoru mého podpisu smlouvy, tak tam podmínka funkčnosti internetu ve FUPu je.
V takovém případě bych měl možnost odstoupit od smlouvy nebo zahájit řízení na ČTÚ?