Nemohu než nesouhlasit. Výrok "Facebook nevyplácí mediabuyerské „super“ bonusy, na které je český trh zvyklý..." se přinejmenším dá považovat za "zajímavou" výmluvu, kterou si ARBO obhajuje své obchodní praktiky na našem trhu. Pointa je však ta, že na neetičnosti věci to, dle mého názoru, stále nic nemění.
Prave vcera jsem sedel s jednim z tech prodejcu. Provozuju obchod se skladacimi koly http://www.velorama.cz/index.php a snazili se mi prodat neco lidi od atlasu potazmo centra.
Hacku je vic. Prvni je uz zmineny vyse, reklama na facebook je draha, drazsi nez samoobsluha a pridana hodnota spravce mala.
Druhy podstatnejsi je, ze prakticke vedomosti prodejce byly mizive.
Misto nabidky hor by meli sve prodejce proskolit i v necem jinem nez v ceniku. Nerozumi veci a skutecnou praci za ne pak delaji nejaci jejich IT.
Ovsem kdyz to prodejci nedelaji, tak to neumeji a neprodaji.
Tedy ne me, malemu kousku ze zadnich pozic longtailu, kde neni financni prostor pro nejakou praci nad ramec hodiny stravene na miste pri prodeji.
Ovsem pochybuju, ze prodejce selhavajici ve schopnosti prokazat mistrovstvi, bude jinde uspesnejsi. A to se prodejce mohl pripravit, dostal k tomu data tyden predem, kdyz se telefonicky objednal.
Srovnani s podomnim prodejcem Skliku je nebe a dudy. Tento clovek v mem pripade rozumel veci do detailu a behem hodiny odchazel s objednavkou a me zustavally nastavene kampane v Sklik a jejich sledovanim v konkurencnim nastroji Analytics.
ArboInteractive se prostě snaží vydělat peníze, jako všichni. Je vidět, že jim to zřejmě krom vyššího obratu přinese i další reklamu na ně, dodnes jsem o nich neslyšel (facebook jde mimo mě). A pokud někdo bude za klienta nakupovat jak divej reklamu na facebooku, výrazně víc než obvykle, alespoň zákazník pozná s kým že to obchoduje a jak moc spolehlivého partnera si našel. Viděl bych to jako test poctivosti ;)
Myslím si, že zde citovaní pánové dělají z komára velblouda. Na této "soutěži" mi nepřipadá nic moc nenormálního a už vůbec ne neetického. Pokud se bojí, že by jejich zaměstnanci začali nakupovat nerozumně reklamu na Facebooku jen proto, aby dostali zájezd na hory, tak to pak není chyba "neetické" ArboI, ale jejich vlastní, že nejsou schopni zaměstnat spolehlivé lidi nebo je dostatečně kontrolovat.
Navíc by se měli učit česky. Nevím čím to je, ale většina managorů v této oblasti se všude snaží používat tyto patlaniny z anglického jazyka.