technicky to sice neni novinka, ale jde tam o obchodni stranku veci. Jak jsem psal trh PDA vyhledavacu nema zatim jasneho leadera. A podle toho co delaji jak MS, Yahoo! tak Google se prave zde chysta velke vyuziti hlasoveho ovladani. To same je ovladani televizi a multifukcnich panelu, ktere bude jednodussi ovladat hlasem. Napriklad prijdete domu a reknete CNN multifunkcni nsatenou TV a ukaze vam ro prehled dnesich zprav jako nabidku, reknete "weather" ukaze pocasi reknete "New york sunday".
Tohle sice technologicky vypada jednoduse jenze hlavni trik a to je to o cem Ballmer mluvil je, ze se vas to nauci znat a nauci se to o vas docela hodne. No a tak to bdue schopny vam doporucovat (podobne jako to dela Google pri PPC reklamach) vhodne reklamy na veci co bude predpokladat, ze by vas zajimaly.
Proste Micorosoft vniama konverganci medii jako prilezitost jez vytvori nove paradigma co se tyka business modelu. Vzhledem k tomu, ze posledni zmenou byl Google kdy diky jeho modelu se zmenilo to jak se na internetu vydelaji penize a nikdy v historii "technology timeline" se zadne firme nepodarilo prosadit revelucni zmenu po hned sobe je realna sance, ze se MS muze stat tim kdo bude leadrem nove zmeny business modelu na zaklade technologi, ktere vsak funguji jako "enabler", nikoliv jako ultimatni reseni.
Přesně, já vidím největší budoucnost u hlasem řízených navigací do auta a ve vyhledávání informací hlasem z mobilního telefonu. Nic z toho ale nebude v češtině.
To pro nás není žádná novinka, že hlasové ovládání v angličtině je realita.
V USA jsou například už docela rozšířené hlasové automaty, které nepracují na principu "zmáčkněte jedničku pro...", ale které s volajícím aktivně komunikují.
Jenže vždy jde o velmi úzký výsek možných stavů a počítač žádnou inteligenci neprojevuje a ani nemá.
Jak se tu již psalo, je problem jak ta chtra TV rozpozna ze se mluvi na ní.
Když budu koukat na fotbal a manzelka rekne: koukal jsi na CNN jaky bude weather? a televize mi zmatene zacne prepinat kanaly a ja mezitim posilam manzelku nekam hodne daleko :-)
A zaměření reklamy podle toho o čem se bavím, mi připadá jako věc, kvuli ktere bych televizi utrhl mikrofon :-D
Panove, sleduji tady vasi diskusi a nestacim se divit, ze nikoho z Vas nenapadlo se zamyslet PROC to asi Ballmer rikal tak jak rikal. Skutecne si myslite, ze jeden z nejbohatsich a nejvlivnejsich lidi nema najate nejlepsi PR experty co mu velmi dobre pomahaji sestavit "zabavny" program, aby se o Microsoftu nemluvilo jako o zlem satanovi co zkupuje male spolecnosti a nici je, ale jako o Stevovi "hodnem stryckovi s blaznivymi napady"? Ono totiz by se jinak moc do medii nedostal, protoze by to nikdo nesledoval. Jenze takovej opici tanec s vykrikem "I love this company yeah" nebo "Developers, developers" ci vajickovy utok jsou vitanym lidstenim SB.
Jenze jeho slova o hlasovem ovladani nejsou kecy, ale pravda. Ono totiz staci se podivat jake dva hlavni mobilni produkty ma jako novinku Yahoo! (Ktere chce MS koupit) a Microsoft.
Jsou to prave voice interface pro mobilni zarizeni! Jedno se jmenuje YAHOO! ONE Search a to druhe Od Microsoftu TELLME.
Obe ty veci mají něco spolecneho miri do oblasti kde NENI dominantni Google a to jsou mobilni devices. Ono to sice z pohledu cecha muze znit divne, jenze v USA, UK nebo Nemecku je velky boom zarizeni typu Blackberry nebo Windows Mobile.
Micorosft uz chape, ze se mu nebude darit byt dominantni a vlastnit celou platformu a prevest ve na Win Mobile, jenze se muze pokusit tohle ovlivnit přes webove sluzby. Proc? No to je easy lonsky rok byla hodnota trhu internet advertsingu 20 miliard USD. Kdy nejvetsi podil ma Google s 60%.
Proto se MS snazi presunout sve sluzby na mobilni platformu, protoze zde neni market leader (Google mimochodem na mobilni devices rovnez hodne expanduje a snazi se protlacit svůj OS)
No a to co odlisuje PC a mobilni devices typu Blackberry je prave zpusob pouziti pouzivate narozdil od PC tuto vec vsude a jelikoz to ma zabudovanou GPS (napr moje Blackberry 8800 na niz pisu z postele tento prispevek jej ma) lze to vic vyuzivat napr v aute kdy to mate jako GPS. Jenze prave sluzby jako Yahoo! One Search nebo Tellme umi prave pracovat s informacemi o tom kde se pristroj nachazi a napriklad promtiat tyto info do mapy.
Takze si prestavte, ze jste american co travi kazdy den nekde v LA hodiny a hodiny v kolonach na ceste do prace, mate Blackberry a to pouzivate jako GPS jenze celou dobu nechcete koukat jen jak jde silnice co znate, ale zacnete s tou veci na stojanku mluvit o necem jinem.
"Find me nearest ATM" Blackberry vam nabidne "citibank yes / no" reknete "yes"a pak vas to tam zavede.
Jenze muzete presne pouzit i dotaz na vyhledavani co byste jinak cvakal do vyhledavace napr. "News from iraq" nebo pracovni veci "find mexican restaurant in New Jersey"
Sice to pro stredoevropana muze pripadat jako fikce, ale tenhle trh je opravdu velky a hlavne uz slusne rozjety.
Pro zajemce doporucuju podivat se na www.onstar.com tohle je vele uspesna akivita nikoliv software firmy, ale General Motors! Jenze tento koncept ma prave navazost na GM vozy takze neni zcela aplikovatelny na cely trh jako prave Yahoo nebo Live. Proto je zde vyklenek jez ukazuje dalsi smer.
Jenze tyto produkty budou lokalizovany nejdrive do zemi kde je nejvetsi sance sehnat advertising dollars takze USA, UK, Germany, France, China...atd.
Cechy prijdou urcite hodne pozde, preci jen 20 miliard USD tu trh rozhodne nedosahuje :)