Vlákno názorů k článku Počítače na čtyřech kolech aneb Co všechno umí moderní automobily? od Lukas1500 - Pozoruhodné je, jak přicházíme o soukromí. Notebook je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 8. 2024 0:08

    Lukas1500

    Pozoruhodné je, jak přicházíme o soukromí. Notebook je schopen sledovat uživatele, telefon je schopen sledovat uživatele, chytré hodinky jsou schopny sledovat uživatele, televize je schopna sledovat uživatele, chytrá domácnost je schopna sledovat uživatele... Myslíte si, že tomu ujedete autem? Omyl! Jedině starším autem.

    Třeba bude super, když bude auto vyhodnocovat kvalitu řidiče a podle jeho schopností mu bude vyměřeno pojistné, nebo bude dostávat pokuty. Teda ono to bude super, dokud se to týká jen těch ostatních. Jakmile někdo bude hodnotit nás samotné, už to taková sranda nebude :-)

    A taky je skvělé, když ty vymoženosti fungují. Jakmile to začne blbnout, je to peklo. Třeba nepovedená aktualizace a odtahovka může vyrazit. Dojet na dovolenou autem pak rovnou zapomeňte. Ale to se stává maximálně jednou za deset let a určitě na to je pojištění :-)

  • 21. 8. 2024 12:04

    Trident

    Aktualizace kritickych systemu vetsinou dela servis. OTA byvaji jen takove nepodstatne blbosti jako infotainment,na­vigace-mapy, radio, bonzovaci jednotka atp.

  • 23. 8. 2024 10:21

    Uncaught ReferenceError:

    Však oni by rádi (VW, Kia, Honda, MB atd.) dělali OTA i pro ostatní věci, však by jim to ušetřilo spousty nákladů, ale balík dat, který se takhle musí stáhnout je násobně větší než paměť, kterou na to mají, nemluvě o stovkách samostatnách komponent, které se musí aktualizovat po jedné, takže aby nedošla baterka, musí být povinně napojen na síť nebo nastartovaný motor, lol.

    Čínské automobilky nebo třeba Tesla umí plně OTA pro všechny části a do servisu jen když se něco nepovede. U Tesly to funguje na poměry velice spolehlivě, u těch čínských mají jen zprostředkované informace, ale také to vypadá spolehlivě.

    SW architektura současných západních aut je na zvracení, doslova, postupným přidáváním a přidávání bez velkého refaktoru se dostali do naprostého balastu. Zvyšuje se nespolehlivost, výrazně rostou náklady na vývoj a testování a přidávat nové funkce je naprosto, ale naprosto nerentabilní.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).