Taky bych do toho nešel. Jenže - operátor třeba udělá nabídku, že při uzavření smlouvy s rozhodčí doložkou dá třeba slevu 20% po nějakou dobu, to by se ještě dalo pochopit, to podepíšu (teda já ne) dobrovolně. Ale aby to nebylo formou, že si na webu objednám malou změnu (inkaso, změna tarifu, etc.) a někde bude malý checkbox "strany se dohodly na změně smlouvy dle podmínek ze dne ..." a ještě defaultně zaškrtnutý.
Nedávno kamarád nezaplatil za službu telefonnímu operátorovi, jel na dovolenou.
Když se vrátil, bylo pomalu před druhým inkasem (půlka měsíce). Telefon měl během dovolené vypnutý, byl v cizině, když se vrátil domů byl odpojený od sítě. Nemohl se dovolat ani operátorovi, ostatní mu také volat nemohli.
Nepřišlo mu ještě poštou žádné upozornění o zpožděné platbě. Zato se na něj už v práci ptal exekutor.
Já si nemohu pomoct, ale prostě (v době "krize" obzvlášť) bych z žádnou takovou organizací nepodepsal smlouvu. Jsou to jen problémy.
Netýká se to jen mobilních operátorů, ale i pojištění které nemůžete najednou platit (a nechtějí vám udělat smlouvu na dobu určitou).
"Bonusové" účty v bankách, kde dokud máte pohyb peněz jsou údajně nejlevnější na trhu, ale jakmile nesplníte stanovené podmínky rázem je takovýto účet tím nejdražším řením vůbec,...
Co se mobilních (zejména hlasových) služeb týká. Tak přibližně platí, že ten kdo provolá měsíčně do 350,- Kč by vůbec neměl o smlouvě uvažovat. Teprve nad provolaných 500,- Kč/měsíc pocítíte že je volání poněkud levnější. To nemluvím o tom, že většina lidí (já alespoň určitě) volá nepravidelně, tedy někdy neprovolám během 1/4 roku ani ty tři stovky a pak nárazově sedm stovek během tří týdnů (vůbec se přitom nemusím dívat kdy končí a začíná účetní měsíc).
Takže lidi počítejte a nenechte se zbytečně blbnout výhodnými "smluvními podmínkami". Raději sledujte:
- jak často musíte na účet operátora složit hotovost a jak velkou
- jaká je tarifikace (Buďte na telefonní operátory protivní, co nejvíc, když vám budou účtovat po minutách. Jinak už to tak blbě, jak to je, zůstane na pořád. Situace se momentálně spíše zhoršuje než zlepšuje.)
jste asi zapoměl dodat, že pracujete u VODAFONU ne? .)) soudím podle adresy....ale mozna, ze vyuzivate jenom jejich super "3G" ;)
Jinak btw jste evidentne nekdo, kdo telefon vubec nepotrebuje ke sve praci. Provolat mesicne nekdy 100kc, to je fakt zahul....jeste ke vsemu na nejake dobijeci karte pravdepodobne...
Budeš se divit ale jo, on je rozdíl volat třeba v síti 802.cz zadarmo s mobilem, který umí použít 3G, než platit 5,-Kč za minutu. Je ovšem pravda, že pokrytí 3G je zatím bídné.
sam sis odpověděl.
Cena/kvalita 3G je silena a kdo to pouziva je chudak, co mu nevadi, ze rozumi v telefonu asi jako kdyz je vichrice...
Nehlede nato, ze srovnavat cenu 5kc, kterou dnes maj uz jenom dobijeci karty je k smichu.
Ano, jak silene si vzit dotovany tarif a mit minutu mezi 2-3Kc a u firemnich tel treba za 1,50
Cena hovoru 2-3 Kč/min při běžné smlouvě pro soukromé osoby? Nevím kdo, jak uvádíte, dotuje vás, ale mne nikdo.
Vy jste se nechal masírovat reklamou a vidíte jen to co chcete vidět. Spočítejte si někdy, i když to není vždy jednoduché, skutečnou cenu hovorů!
Zkuste při výpočtu zohlednit i to jak chcete využívat telefon a porovnejte to s tím co je pro vás ekonomicky zajímavé... Posune vás to v názoru na ty naše skvělé, mobilní, telefonní operátory. Mor a lepra aby je postihla :o\
Vidět, že o tom víte ... Většinou je kvalita přes 3G perfektní, jsou ovšem místa, většinou kolem nákupních středisek, kde je síť přetížená, tam to občas hapruje. I tady se najdou výjimky. Síť O2 3G je ještě v plenkách.
No a mobilní tarif? Máte pravdu, s paušálem za 2000,- měsíčně se dostanete na ty 2,- Kč/min, a to se vyplatí! Jenže mě to vyjde na 200,-.
Toť i můj případ. Internet zdarma z komunitní sítě, VoIP bez paušálu a s čistě sekundovou tarifikací pro odchozí hovory a Vodafona s divokou kartou na příchozí volání + občas z ulice za 300 Kč ročně. A pro zahraničí VoIP klient v NB.
Jo, čeští operátoři jsou tak dobrý na to držet zákazníka pod krkem a vytřásat z něj peníze, a to při úrovni služeb a pokrytí, které byly v civilizovaných zemích okolo roku 2000. Člověk se pak nestačí divit, když vyjede do zahraničí, koupí předplacenku a minuta se běžně účtuje okolo 50 haléřů.
A člověk se pak nestačí divit když ruší mobilní číslo (vypovídá smlouvu) jak jej ukecávají a dávají bonusy zdarma. A to platí nejen u mobilních opů ale i u UPC. Jen záleží jak se vám to podaří ukecat.... . Má vlastní zkušenost.
V zemi kde je problem i s beznymi soudy? Velmi inspirativni jsou praktiky loansharks, kteri institut rozhodcu vyuzivaji...nebo spise zneuzivaji ke kryti nevyhodnych podminek (ze to ty lidi podepisujou, je jiny problem). Pochybuji, ze operatori by byli jini.
Linkování odkazů stylem "více zde" považuji za velký nešvar. Dokáží to pochopit u nějaké Janičky Novákové, která si právě založila svůj blogísek o koníčcích a Tokio Hotel, ale ne v článku na Lupě.
Rozumně popsané odkazy jsou mnohem přehlednější plus samozřejmě pozitivní dopad pro vyhledávače a tedy následně zase pro uživatele.
výše účtovaných cen za ukončení hovoru v síti dalšího operátora byla na vnitřním trhu ES znatelně rozdílná. Nedůvodná výše takto nastavené ceny se projevila i na českém trhu elektronických komunikací (el.kom.), a to v nabídce operátora U:fon, který nabídl za příjem hovorů z cizí sítě 1,-Kč á 1 minuta. Tuto deformaci je vhodné řešit.
Dle mého názoru se jedná o chybu na trhu, přičemž cenová regulace neplnila základní účel (pro který jediný je vůbec její použití zdůvodnitelné), a to minimalizovat tuto tržní chybu způsobenou nedostatečnou hospodářskou soutěží. Zmíněná nesprávná cenová regulace negativně působí i na spotřebitele.
Zřetelné je to na příkladu s tarifem zahrnujícím libovolný počet minut na volání bez omezení do všech sítí. Operátor (zpravidla menší nebo ten, který je na trhu nejnověji) a jehož zákazníci volají převážně mimo jeho vlastní síť, si nemůže při vysoké terminační platbě dovolit za přijatelnou cenu nabídnout tento tarif . Zatímco operátor, jehož zákazníci volají významnou část minut ve vlastní síti (zejména má velký počet zákazníků), takový tarif nabídnout může. Jeho nabídka se pak stává na trhu jedinečnou. Není tedy pravda, že na tarifní nabídku operátorů a související ceníky nemají terminační platby vliv, dokonce je tomu naopak.
Jejich snížení na úroveň, která pokryje náklady terminace a přiměřený zisk, je pro trh el.kom. nezpochybnitelně žádoucí.
Rozhodčí doložka ve spotřebitelských smlouvách může být považována za nekalé smluvní ujednání a pokud by se této neplatnosti spotřebitel dovolal, byla by taková doložka neplatná, což by způsobilo zbytečné komplikace.
V souladu s evropskými právními předpisy (vzhledem k významu služeb elektronických komunikací pro život člověka) je ČR jako členský stát povinna zajistit efektivní a nenákladný mimosoudní systém pro řešení spotřebitelských sporů v oblasti el.kom. (nad rámec tohoto požadavku byli zahrnuti do tohoto systému všichni účastníci, nikoliv jen spotřebitelé).
Mimosoudní řešení sporů ve formě správního řížení před ČTÚ lze omezit jen na spory, jehož účastníky jsou spotřebitelé, což by znamenalo žádané snížení zátěže.
Další snížení by mohlo být alternativní řešení ve formě rozhodčího řízení, avšak za podmínky, že by spotřebitel dal souhlas s tímto alternativním řešením sporu až po vzniku konkrétního sporu. Mělo by být znemožněno, aby souhlas udělil např. v rámci všeobecných smluvních podmínek. Takový postup by nebyl žádoucí ani vzhledem k tomu, že obecné povědomí o tom, jak rozhodčí řízení funguje, je v naší zemi velmi nízké.
Rozhodčí doložka ve spotřebitelských smlouvách může být považována za nekalé smluvní ujednání a pokud by se této neplatnosti spotřebitel dovolal, byla by taková doložka neplatná, což by způsobilo zbytečné komplikace.
V souladu s evropskými právními předpisy (vzhledem k významu služeb elektronických komunikací pro život člověka) je ČR jako členský stát povinna zajistit efektivní a nenákladný mimosoudní systém pro řešení spotřebitelských sporů v oblasti el.kom. (nad rámec tohoto požadavku byli zahrnuti do tohoto systému všichni účastníci, nikoliv jen spotřebitelé).
Mimosoudní řešení sporů ve formě správního řížení před ČTÚ lze omezit jen na spory, jehož účastníky jsou spotřebitelé, což by znamenalo žádané snížení zátěže.
Další snížení by mohlo být alternativní řešení ve formě rozhodčího řízení, avšak za podmínky, že by spotřebitel dal souhlas s tímto alternativním řešením sporu až po vzniku konkrétního sporu. Mělo by být znemožněno, aby souhlas udělil např. v rámci všeobecných smluvních podmínek. Takový postup by nebyl žádoucí ani vzhledem k tomu, že obecné povědomí o tom, jak rozhodčí řízení funguje, je v naší zemi velmi nízké.
Netroufl byste si napsat článek, o tom jak se bývalý Eurotel pod křídly Telefonica změninil v nenažranou besti.
Mé hlavní výhrady se týkají předplacených tarifů, protože ty jsou pro osobní potřebu většiny normálně volajících, stále ještě výhodnější než tarify. Ne každý chce mít pevnou linku + mobil + TV + data pevnou linkou + data vzduchem.
Všechny výhody a vylepšení která, často velmi pomalu, pro mobilní (hlasové a SMS) služby postupně přišly jsou ty tam.
Příklady:
- Expirace kreditu (i pro stávající tarify).
- Účtování u nových tarifů už jen po minutách.
- Služby které existovaly se významně zhoršily. Například volání do vlastní sítě po 3 minutě (do jedné hodiny) zdarma (ale pozor pro všechna volání, což například pro mne nebylo výhodné ani za Eurotelu) změnily na volání 15Kč/3 minuty, kde po 3 minutě hovor stojí 1Kč/min.
- Soutěže které Telefonica dnes pořádá, dle mého názoru už hraničí s podvody (pyramidové hry) a lákání peněz od zákazníků kteří na tak agresivní přístup nebyly připraveni. O tom, že si takové zacházení za své peníze nezaslouží, nemluvě.
Dokonce se domnívám, že přímo Telefonica mi zasílá (nebo na tom alespoň spolupracuje) nevyžádanou reklamu. Když si operátorovi stěžuji že mi z jejich GSM modulu chodí reklama, tváří se že o ničem takovém neví, že nic neposílali.
- Záměrně chaotický web, operátoři většinou neumí poradit. Zkoušel jsem to, nezjistil jsem od nich ani informaci o minutovém účtování u předplacených tarifů. Na dotaz zda mají nějaký tarif s vteřinovým, nebo alespoň 30 vteřinovým účtováním (alespoň po první minutě) na mne nechápavě hleděli co po nich chci. S nastavením Internetu poradí jen člověk na Infolince, ze specifického oddělení, a to mu ještě musíte většinu údajů podsouvat (jaký APN, IP, POP3 server, port POP3 serveru, ..).
- Web neobsahuje ani polovinu opravdu podstatných údajů (jak aktivivat/deaktivovat službu, kolik co stojí a jak je to účtováno). Bez fulltextového vyhledávače nenajdete zpravidla nic podstatnějšího. Hodně informačně hodnotných stránek je dostupná právě jen přes fulltextový vyhledávač, alespoň já jsem nebyl schopen ty odkazy které k nim vedou nikde na stránkách s příbuznými údaji najít.
Takových příkladů by mohlo být více. Mne nejvíc ze všeho vadí, že lidi o tom dříve mluvily, ale dnes když se situace tak rapidně zhoršila mlčí. Klidně si tady zanadávejte (pokud tuhle "starou" diskusi bude ještě někdo číst).
Celkový ceník předplacených služeb (Ten získat jen klikáním je prakticky nemožné. Pravděpodobně, pro jistotu, neexistuje ani PDF verze.) http://www.cz.o2.com/osobni/89678-cely_cenik/