U nas to s podcasty a videocasty neni zdaleka tak spatne, jak autor podsouva. Kdyz jsem pred vic jak rokem zacinali s www.digit.cz, tak jsme byli tusim druhy videocast v CR. Dneska funguje castu at uz audio ci video nekolik desitek a da se docela vybrat...
Pokud se operuje s nějakým ne moc známým pojmem, je slušností když ho autor ze začátku vysvětlí. Najít si můžete vše, ale články si nečtete proto abyste něco hledal na webu ...
Moc tomu nerozumim, ale mel jsem za to, ze podcastem se mysli, kdyz ty mp3 stahuje z webu nejak automatizovane pomoci nejakeho chytreho softu. Predpokladam, ze puvodni komentator si vystaci s prohlizecem, vyhleda oblibeny porad a klikne na "prehrat".
az bude u nas penetrace ipodu a zarizeni s podobne velkou kapacitou - tj. nikoliv par G a podobnym use-appealem .. pak se mozna zacne masivne pouzivat tento zpusob zabavy / vzdelavani a pak se tu mozna vytvori trh s podcasty ..
Podcast je na můj vkus zbytečně složitý pokud si mohu mluvené slovo přímo naladit na radiu.
Složité připojování k PC a nahrávání obsahu do přehrávače je omluvitelné u oblíbených písniček, které si pouštím opakovaně (až do oposlouchání) ale běžné mluvené slovo mi stačí slyšet jednou a tak si ho poslechnu rovnou při jeho vysílání nebo někdy později z "radia na přání" když ho nestíhám přímo.
No, odpovídá to sledovanosti mnohých současných "hitových" televizních seriálů, takže to opravdu je slušné číslo.
Zajímavější by ovšem bylo, kdyby těch šest a půl milionu poslouchalo JEDEN podcast, ne všechny podcasty dohromady. :-)
Nikdy jsem podcastu na chuť nepřišel a asi nepřijdu - maximálně tak v autě při řízení. Čtení textu a prohlížení vybraných obrázků v něm je vždycky výrazně rychlejší než poslouchání nahrávky nebo shlédnutí videa. Video má samozřejmě občas smysl, ale spíš jako doplněk informačně hutného textu než jako hlavní médium.
BTW: Možná je to v USA tak oblíbené proto, že tam na spoustě míst nechytíte žádné "povídací" rádio - něco jako náš ČR tam neexistuje. Navíc jsou rádia plná reklam a tak je výsledek asi takovýto "děsná muzika"-"minuta děsných reklam"-"děsná muzika"-"děsná raklama"-"děsný moderátor který vykládá o děsné muzice co pustí".
Na první pohled vypadá číslo aktivních uživatelů hezky - 6,5 milionu lidí , to se chce říci WOW :-)
Při počtu obyvatel USA asi 300 milionu to číslo již tak optimisticky nevypadá +- 2 procenta obyvatel, opravdu takto vypadá hitovka?