já si na druhou stranu myslím, že to není otázka pro právníka, ale pro znalce z příslušného oboru (např. textilního). Výrobky by měly mít zajištěnou jistou kvalitu, odolnost a "stálobarevnost", což by znalec vyhodnotil ve svém posudku.
Domnívám se, že s argumenty o sluníčku by v případné spotřebitelském sporu prodávající příliš neuspěl.
On mediapol (portál rodina-finance,cz) a teď taky Eyjafjallajökull a portál krasny-zivot,cz je totéž (Oni zavolají, Vy se vyjádříte nejednoznačně, že možná ano, ONI pošlou zálohovou fakturu, Vy ji nezaplatíte a pak na vás pošlou buďto někoho z "právního oddělení" nebo rovnou vymyhačskou firmu STYGA protože jste údajně objednal služby a nezaplatil. Oni už mají ten článek nachystaný před tím než vám zavolají a když se nějaký prostý důvěřivec chytne ONI doplní do článku link a je vymalováno. Za všema těmato firmama stojí stále tentýž DRBOHLAV. Pak už se nestíháte divit, a když se vyjádříte někde na fóru se svou zkušeností , začnou jeho kamarádi vypisovat na fórech pomluvy na Vás. Ohánějí se tím že zajistí dobré jméno firem na internetu (když jim zaplatíte) a celá jejich činnost spočívá ve smyšlených pomluvách konkurence ve fórech, nebo nekorektnímu nátlaku pomocí dpoisů z "právního - vyhrožovacího oddělení)
také uvedu jednu refernci ať má radost kluk jeden ušatej (zpětné odkazy se cení):
http://www.anov.cz/cerna-listina-firem-a-instituci/styga-corporate-sro/
Mimochodem všechny společnosti Drbohlava sídlí na jedné adrese, kdesi v Klimkovicích v řadovém domě, tak by mne zajímalo jestli "právní oddělení" sídlí v koupelně, nebo na wc.
Ale "měl bych zájem o informace, pošlete mi je e-mailem" není souhlas a uzavření smlouvy, že "chci vytvořit pr-článek s odkazem na moji firmu". Zaslání faktury je podvod a psycho.
Lidé z té firmy sice neumějí psát, ale chytří (nebo vychytralí?) jsou dost. Ze všeho se dá zřejmě uhnout. To jsou géniové praktické psychologie.
Děkuji za poznámku. Jen bych dodal, že dle informací, které máme k dispozici, se Mediapol právě "vyjádřením vůle smlouvu uzavřít" ohání. Bohužel nemáme k dispozici nahrávky těch hovorů a můžeme vycházet jen z toho, co popisovali lidé, co byli ochotni se svěřit, jenže paměť bývá ošidná a ti lidé byli na Mediapol naštvaní, tak si nemuseli průběh hovoru vybavit přesně; každopádně někteří tvrdí, že po telefonu řekli třeba "Ale jo, to bych zájem měl..." a nadiktovali nacionále. To následně Mediapol prý považoval za "vyjádření vůle smlouvu uzavřít" - "vždyť jste řekl, že to chcete, nadiktoval nám údaje do smlouvy, tak co víc byste chtěl?"
Případné dokazování neplatnosti a uvedení v omyl je zase věcí soudního jednání - jenže většinová reakce byla "... tak jsem radši zaplatil, co po mně chtěli, abych měl pokoj!"
To ustanovení se bohužel týká spotřebitelů - tato firma ale cílí na podnikatele. Samozřejmě ta firma by musela uzavření smlouvy prokázat - to je stejné, ale nelze na to vztáhnout tento paragraf.
A prokazování uzavření smlouvy není jen o podpisu či jiném (třeba ústním) souhlasu, ale o projevu vůle smlouvu uzavřít. Proto také občanský zákoník ve svém § 49a říká, že "Právní úkon je neplatný, jestliže jej jednající osoba učinila v omylu, vycházejícím ze skutečnosti, jež je pro jeho uskutečnění rozhodující, a osoba, které byl právní úkon určen, tento omyl vyvolala nebo o něm musela vědět."