Podle mě je to stejné jako u mobilů. Na začátku byl kufr se sluchátkem a byznysmeni předváděli, jak se pracuje při chůzi. Pak jsme měli mobil už všichni a začali objevovat smsky a pak další funkce. Šlo o funkce všeho možného, pak výdrž baterie, pak přišel vestavěný "foťák" atd atd..
a pak přišly vyměnitelné kryty....personalizace malého stroje, který byl už okoukaný v tom stále stejném šedém provedení (kolik asi tak bylo vyrobeno šedých nokií 5110 na světě :)
Z mobilu se stává módní doplněk, pro ženy v podstatě pochopitelná samozřejmost a pro výrobce a obchodníky přeci žádná novinka, čili na trh přichází výrobky přímo určené pro tuto cílovou skupinu.
No a není žádný objev, že to samé platí i pro notebooky. Jakmile se objevily netbooky, které se defacto vejdou do kabelky, tak to je už krůček k tomu, aby se celý přístroj vypadal spíš jako skříňka na šminky.
Tuhle jsme šli s mojí ženou v nějakém megahyperkrámu kolem regálu s nb a celou dobu sledovala ceny (uvažuje o koupi nb) až se najednou zastavila u růžového sony vaio a řekla "tohohle chcu". U všech předchozích se jí nezdála cena, protože dle jejích slov "nepotřebuju nějakýho nadupanýho, jako máš ty, mě stačí nějaký obyčejný, ale aby to nebyla vyložená šunka", takže cenově tak do 13k.
Ale že růžovej stojí 23k, to nevadilo, toho si prostě vybrala..toho si nakonec koupí.