Souhlas, ta banda je zřejmě krmena operátory. Jinak nechápu, že nikdo zatím nezatočil s Mobilkomem. U:fon úspěšně vybírá prachy, jeho služby jsou pofiderné. Reklamace jsou vyřizovány tak debilně, že Vás přejde chuť žít. K Vánocům svým zákazníkům nadělili zprávu o přistoupení do vyděračského sdružení SOLUS.
Ano, oligopol tu je.
Ale pokud významné procento zákazníků našich 3 operátorů bude neustále reagovat na drobné (kosmetické) úpravy jejich ceníku, začnou si uvědomovat, že je třeba s nabídkou něco dělat.
Nyní to funguje tak, že vetšina lidí si řekne: ale co, kvůli 50Kč měsičně přece nebudu měnit operátora.
A práve z toho důvodu se nic neděje a všichni operátoři drží basu.
Stojaté vody v rybníce mobilních operátoru je třeba rozhýbat, ale uvědomme si, že to neudělá 4. (další) operátor, neudělá to ani ČTÚ (stát), musíme to udělat my, zákazníci.
Pane Peterka,
přepočítával jsem tarify rakouského A1 a rakouských operátorů obecně. Potíž košů OECD spočívá v tom, že rakušáci jsou opravdu někde jinde. Za své peníze dostávají mnohem více služeb a ty služby mění jejich chování. Nebo budete psát SMS za 6,25 Kč, když za 130 Kč dostanete 500 min volání? Vždyť čechy dohnala k masivnímu používání SMS právě cena SMS v porovnání s cenou za minutu volání.
Těch 100 SMS v koši 30 hovorů je přesně to, co pořídíte výhodněji u virtuálních operátorů. Například rakouský bob: žádný paušál, volání i sms za 1 Kč. Takže koš 30 = 59 min hovorů a 100 SMS za 159 Kč. Ale takový tarif se ČTÚ do srovnání nehodí.
Každodenní zprávy na tohle téma jsou na:
http://www.facebook.com/Nechceme.predrazene.mobilni.volani
tak tohle mne dokáže vyloženě nas*at... výsledná zpráva ČTÚ je na první pohled naprosto vzorovým projektem, na kterém dělali samí zm*di...
lze si snad jinak vysvětlil, že eklekticky "zvolili" takové optimalizace, aby to vyšlo podle zadání tuzemských operátorů a nikoliv objektivně v zájmu ochrany občanů? Tak je to úřad pro ochranu občanů, nebo si platíme partu zm*dů, co hájí vysoké zisky všech tří tuzemských operátorů??
Btw. od toho aby nás spotřebitele chránili snad máme svoje vlastní úřady ne? Kam jsme se to proboha dostali, když nás musí "nějaký" OECD bránit proti našemu vlastnímu úřadu????
Vzdyt v CR je krome piva v restauraci predrazene naprosto vse. Staci se podivat na ceny stejneho zbozi "na zapade". A to uz vubec neprepocitavam pomer k platum, pouze cenu CZK na EUR dle aktualniho kurzu. Jsou to ceny spotrebni elektroniky, obleceni ale i jidla ...
Jenze tohle uz nema reseni, kdyz jsme si tu nechali vyrust to co tu ted mame. Nechapu proc napriklad vetsina hypermarketu musi byt zahranicni firmy. K tomu nekde postavit kram a prodavat tam (v pripade CR spise odpadky nez potraviny) neni treba zadneho hi-tech know how ...
Co ti brání si hypermarket postavit? :-) nic ... Akorát jako maloodběratel (což v porovnání s velkými řetězci budeš vždy) se nedostaneš na ceny, troufám si říct vyděračské, jako zbytek řetězců ... Jednoho vyděrače dodavatel (výrobce) odmítne, ale odmítnout třeba Ahold si netroufne.
Můj soused se v neděli večer vrátil z Kanárských ostrovů. Potraviny o 50% levnější, než u nás (včetně lahvového Prazdroje), elektřina o 30%, nájmy o 70%! Ať žije český bolševický kapitalismus! Já sám telefonuji levně; mobil na příchozí volání a předplacenou kartu za 200 Kč ročně a aktivní volání přes Skype, t. j. zdarma (vlastní síť). Internet rovněz darma, takže celková útrata 2 x 200 Kč ročně.
Takový článek by měl být ovšem nejpozději zítra na titulních stránkách všech českých novin, aby se všichni dozvěděli jak z našich kapes tahají operátoři peníze právě s nápomocí ČTÚ! Jen se ptám, kde jsou všichni ti investigativní novináři a reportéři a proč toto všechno není náplní hlavních večerních zpráv všech televizních stanic...
Dobrý den,
srovnání 375 ceníků v českých pevných a VoIP sítích přes měsíční modelové výdaje (= spotřební koše) domácnosti a malé, střední i velké firmy najdete zde:
http://www.xphonet.cz/index.php?tc=registr&t=1&m=1&pc=porovnani-ceniku&p=4
Ivo Fišer
Pane Fišer nenechte se otrávit. Váš přehled operátorů, ceníků a spolehlivosti na www.xphonet.cz je super. Jen tak dál.
Předpokládám, že tohle všechno je placeno z veřejných peněz. Takže ve zkratce co si myslím, kromě jiného, značně nehezkého...
Celé toto měření a laborování je naprosto k ničemu. Existuje jen proto, že slouží k obživě hrstce budižkničemů, kteří potřebují jednou za čas získat alibi týkající se jejch "práce".
Nám, zákazníkům mobilních operátorů, to nijak neprospěje. A přitom je spousta věcí které by ČTU ovlivnit mohl... Další zbytečná instituce!
Takovouto zprávu jistě dělali konkrétní lidé pod vedením jednoho zodpovědného člověka. Jistě nebude problém pro člena současné vlády v prvním kroku jim tuto zprávu vrátit k přepracování podle metodiky OECD spolu s citelným finančním postihem. Dále by mohl být například vyměněn šéf úřadu s jasným zadáním.
Přesně tak.
Někdo pod tím musí být podepsaný, někdo musí být zodpovědný. Doufám, že to neskončí jen pár články po internetu!
Každopádně zpráva slouží jako podklad pro další ekonomické aktivity. Proto musí být stávající znění zrušeno a zpráva přepracována!
Státní úřad přece nemůže vědomě lhát! Co kdyby takto postupovat třeba ČSÚ?
Co mám udělat, aby se tak stalo?
Podle § 107 ZoEK:
(1) Úřad má pětičlennou Radu Úřadu (dále jen "Rada"). Jeden z členů Rady je předsedou Rady. Předseda řídí činnost Rady, v jeho nepřítomnosti řídí její činnost jím pověřený člen Rady. Předseda Rady jedná jménem Úřadu a stojí v jeho čele. Ve stanovených případech rozhoduje Rada.
(2) Členy Rady a jejího předsedu jmenuje a odvolává vláda na návrh ministra informatiky (pozn. - nyní ministra průmyslu a obchodu). Funkční období členů Rady je 5 let. Každý rok je jmenován jeden člen Rady. Do funkce předsedy Rady je člen Rady jmenován na dobu zbývající do konce jeho členství v Radě, nejvýše však na dobu 3 let.
čili primárně je třeba směřovat stížnosti na MPO a sekundárně předsedovi vlády. A samozřejmě do toho má co mluvit (byť nepřímo) i parlament. (Mimochodem, na stížnosti poslancům je vhodná doba, neb počátkem roku půjde do sněmovny novela tohoto zákona....)
tohle proste muzou napsat lidi, co nepouzivaji telefon "Ke sve obzive" a relativne casto volaji. Voip na edge (a v podstate na cemkoli v cr) je vazne uzasnej....nemyslim ani tak kvalitou hovoru jako pokrytim.
Dle tech 10kc asi mate vodafone. Takze nejaky volani v baraku, kde obcas nema signal (natoz data na prenos voip) je asi pase....
Nepostřehl jsem, že by někdo psal o VoIP na EDGE??? To je samozřejmě pro business použití VoIP absolutně nevhodné. Jinak, pravda je taková, že pro bezproblémové použití VoIP v kvalitě "veřejné telefonní služby" není dostatečně kvalitní ani 3G či jiné mobilní připojení, a to u kteréhokoli českého operátora.
Na druhé straně, pokud máte k dispozici (nebo si umíte udělat) správně navržené WiFi hotspoty či síť, která potřebné parametry pro nasazení VoIP už mít bez problémů může, tak vhodný telefon (třeba Nokie E či N série) a kombinace WiFi VoIP plus GSM v jednom zařízení dokáže ušetřit hodně peněz. A bez ztráty kvality.
"(za cca 200,- mám asi 90 min do všech sítí + měsíc EDGE)."
ale pardon, vy jste myslel wifi hotspoty, respektive FREE WIFI a potom jste pro me komik a nechapu, proc tohle pisete k tomuhle clanku. Tady se bavime o mobilnim telefonovani, ne o obcasnem zvatlani pres free wifiny....
No, já nemyslel nic, autor původního příspěvku je někdo jiný... Já jen (na rozdíl od Vás) čtu, co skutečně jeho autor napsal a (patrně též na rozdíl od Vás) si dokážu představit, jaká technická řešení měl autor asi na mysli. Tedy například žádné EDGE, že. A mimochodem, Vy jste někde něco četl "o občasném žvatlání přes free WiFiny"? Nemyslím, že by tu někdo něco takového psal. Ale fakt dobře známý operátorům, totiž že cca 2/3 až 3/4 hovorů z mobilu většina lidí vede z domova nebo ze stálého pracoviště znamená, že pokud člověk či firma pokryje tato místa a blízké okolí WiFi signálem, má pro značnou část doby k dispozici alternativní možnost, volat za výrazně nižší cenu a při zachování lokální mobility. Samozřejmě, pro cesťáka "agenta s teplou vodou" takové řešení vhodné není.
ČTÚ byl od začátku pouze PR oddělení SPT Telecomu, bohužel placený ze státního. ČTÚ se svými aktivitami přímo podílí na konzervování tragické stituace telekomunačního trhu započatou prasárnou č. 1 - privatizace Českého Telecomu a pokračující prasárnou č. 2 - Sloučení Eurotelu a Telekómiky. Nutno říci že v obou případech zdatně sekundoval ÚOHS. Díví se někdo, že tzv. regulátor falšuje statistiky, které by nezfalšované přímo dokazovali, že tzv. regulátor neplní svoji funkci ?
To se velice mýlíte. Totiž telefonistická problematika je pouze jednou z oblastí, které ČTÚ pokrývá, byť asi pro obyčejné lidi nejviditelnější. ČTÚ má třeba na starosti kmitočtové spektrum, hledá zdroje rušení a sjednává nápravu (a podle zkušeností radioamatérů tro rozhodně nedělá špatně), zastupuje ČR v příslušných mezinárodních institucích atd. Viz jejich web (jo, nejsem zaměstnancerm ČTÚ).
Mohl byste nějak rozvést Vaši myšlenku o podle Vás zřejmě nekvalitní správě spektra v FM pásmu? Předpokládám, že máte na mysli rozhlasové pásmo od 87,5 MHz do 108 MHz. Obávám se totiž, že poslání ČTÚ je podstatně širší.
No a ke hledání zdrojů rušení: běžný posluchač či divák přijímá silný blízký vysílač, takže o rušení neví, obdobně telefonisté Pro informaci: těmito zdroji mohou být třeba věkem sešlé vysokonapěťové izolátory, spojky atd. a rušení se projevuje zvýšeným šumem, praskáním atd. To kromě radioamatérů v zásadě nikoho nezajímá.
Vykašlat se na ,,výhodné" nabídky našich ,,dokonalých" opů a použít nestandartní řešení a nestandartní služby, t. j. internet od někoho, kdo není poskytovatelem veřejné telekomunikační služby (žádná cenzura a šmírování) a k telefonování Skype + nějaký slušný VoIP operátor se sekundovou tarifikací a bez paušálu. Každý z nás má určitý okruh kontaktů, na které směruje většinu svých volání. Pokud si Skype udělají všichni, ušetří všichni, (volání v rámci sítě je zdarma, bez ohledu na stát, čili žádný roaming) a pomocí dalšího VoIP operátora volat na mobily a pevné linky za mnohem méně, než za ,,neonové" tarify Telekomiky.
Děkuji za radu. Má to ale háček - nic z toho, co jste tu popsal, nepřiměje ČTÚ k tomu, aby začal plnit svoji funkci.
Čili vy mi radíte, jak mám ušetřit, ale ne to, jak přimět ČTÚ konat - a to je to, nač se ptám.
VoIP (samozřejmě) používám, internet mám od standardního ISP, kterým není nikdo z velkých telcom opů.
ČTÚ svoji funkci neplnil nikdy a nebude ji plnit, dokud zde bude vládnout byznys, korupce a úplatky! Jakékoli snahy o to, aby ČTÚ dělal to, co má jsou jen ztrátou času. Osobně bych tento zcela zbytečný úřad s okamžitou platností zrušil, všechny jeho zaměstnance nahnal k lopatě do dolů (nejlépe na uran) a ušetřené peníze dal lékařům. Já vím, tohle už tu bylo, ale nebylo by od věci si to zopakovat; je to zřejmě jediné, coby pomohlo.
Už jsem to psal i na jiných fórech. Kontaktujme svoje poslance, ať to řeší sněmovní výbor pro telekomunikace. Já to už udělal. A média by měla chtít rozhovor s ředitelem ČTÚ - ale bez servilních otázek, jak to umí např. O. Malý z HN nebo P. Zandl.
ČTÚ buď dlouhodobě zaměstnává ignoranty nebo placené zástupce operátorů :) Každopádně neplní svoje povinnosti a snižuje konkurenceschopnost ČR.
A má PS "Výbor pro telekomunikace"? Nějak se mi jej nepodařilo najít: http://www.psp.cz/sqw/organy.sqw
Stači by mi stejný, jako má jeden nejmenovaný operátor v UK. Tarif stojí v přepočtu na CZK cca 560,- Kč (20 liber) a je v něm mobil+pevná linka+satelitní TV s voláním z pevné linky na pevné linky cca 40 zemí Evropy v ceně (délka hovoru max. 60 minut, pak je zpoplatněn). Klidně za takový tarif dám i 300 Kč, když je u nás to volání tak levné ... Jen ten operátor, co by mi tenhle tarif nabídl mi tu nějak chybí ...
No, tak tu vidím spoustu rozhněvaných mladých mužů a říkám si, zda tak trochu nenalítli na malou mediální bublinku. Po přečtení článku mi z něj totiž vyplývají dva závěry:
1) ČTÚ použil trochu jinou metodiku než OECD
2) Při změně metodiky se změní i výsledky
Ovšem ani jeden tento bod mi neříká nic o kvalitě nebo o tom, co je správnější či objektivnější (jestli ono to nebude v nějaké latentní potřebě zanadávat si na ceny?) Jediné, v čem se dá OECD pochválit je to, že z každé země bere dva největší operátory, zatímco ČTÚ jen toho největšího, což ovšem neznamená, že by to bylo špatně. Prostě je jen třeba vědět, co mi takové srovnání řekne a co ne a nechtít od toho něco, co tam není. Stejně tak bych se mohl rozčilovat, že OECD bere do srovnání jen dva největší a ne tři největší, protože při třech největších bych dostal zase jiné výsledky. Dvojnásobný počet operátorů znamená dvojnásobné množství dat – dvojnásobné množství času to vyhledat a pak zpracovat, takže tady může být ten důvod. Mimochodem – zkoušel jsem najít čerstvé srovnání od OECD podle nové metodiky za stejné období a neúspěšně, asi ještě žádné není.
Další věc co nechápu je to lpění na PPP – takové srovnání mi řekne něco o vzájemném poměru vah dané služby na definovaném spotřebním koši, ale se skutečnými mezinárodními cenami to nemá nic společného. Jde jen o teoretické cvičení. Pokud si budu chtít koupit službu v zahraničí, nezajímá mě kurz podle PPP, ale nominální tržní kurz. Pokud budem jednou přistupovat k eurozoně, ceny se nebudou přepočítávat podle PPP, ale podle tržního kurzu. Krátkodobé výkyvy se dají eliminovat nějakým dlouhodobějším průměrem.
PS – nechci tvrdit, že ta zpráva ČTÚ je bezchybná, jednak proto, že jsem jí nečetl, jednak proto, že bezchybná nebývá žádná práce, ale ty burcující titulky a hysterické reakce mi podle dostupných informací přijdou hodně nepřiměřené.