Minulý týden jsem sháněl velmi obtížně sehnatelnou troubu - byla zde, za rozumnou cenu (= nic překvapivě levného) a skladem. Jméno firmy mi nic neříkalo, tak jsem zkontroloval hodnocení - ani jedno na celém netu, volal jsem na telefon, nikdo to nebral a po zevrubném projití webu bylo úplně vše skladem. Takže jsem pojal podezření, že je to podvod a šel dál...
Nesouhlasím. Prohlédnout, že jde o podvod není tak jednoduché. Stránka se tváří standardně a pokud pouze objednáváte zboží, tak neděláte žádné speciální kroky. Navíc cena zboží do cca 1000,- nevybočuje z ceny levnějších e-shopů. Tak jak poznáte, že je to podvodný obchod? Samozřejmě, že tady bych vždy volil cestu platba dobírkou, abych minimalizoval riziko.
jak rikala babicka "dokud budou hlupaci, budou mit kramari kseft" prosty fakt, ktery nebylo treba nijak resit.
ovsem to byvalo kdysi, bohuzel dnes tu mame slunickove lidicky se srdickem odmitajici pouzivat hlavinku a tak na to bude zase dojizdet uplne kazdy az nejaky pachatel dobra vymysli jak misto pouzivani zdraveho rozumu neco zajazat, omezit ci zregulovat.
ach jo.
...ve středu jsem si objednala zboží za 2800Kč a zaplatila převodem-tuto chybu již nikdy více neudělám. Ano, patrně se nedočkám ani zboží ani svých peněz.....zítra chci jít na policii a poradit se jak postupovat. Zřejmě by nejlepším rešením bylo hromadné trestní oznámení. Pokud je podobných postižených a stejně naivních více. Nicméně-zuřím, ale vím, že naštvaná jsem především sama na sebe.
jj, presne tak, ja to vubec nemuzu pochopit, ze jsou lidi tak najivni, vzdyt to preci musi tusit, v ceskem kocourkove je nejvic podvodniku na pocet obyvatel na svete, tak proste obchod kterej neznam jedinne na dobirku a to jsou obchody co maji na netu dobry reference, ale proste prvni nakup si jinak nez na dobirku nelajznu. Penize predem posilam jen tehdy, kdyz s tim obchodem mam dobrou zkusenost, ono ani to neni jisty, ze treba zrovna nezkrachuje a o penize neprijdu, ale preci jenom jaous takous zaruku mam.
Co Cech to zlodej. (Dokonce to o starych Cesich rikal kdysi i pan Schwarzenberg, ale dneska se k tomu hlasit nechce, preci jenom tehda jeste nebyl ministr).
Ano, dokonce ikdyz nakupuji na dobirku, pred prvnim nakupem vzdy zjistuji reference na internetu, pokud se mi neco nezda nevaham tam zavolat nebo alespon napsat email a pripadne chci, aby mi v idealnim pripade zavolali oni, seriozni obchodnik s tim nema problem, naopak i on je za ten telefonicky kontakt rad, protoze tim mu vzrusta pravdepodobnost, ze to s nakupem myslim vazne a zbozi objednane na dobirku odeberu, protoze to je druha strana mince, ze tady se lidi zavazou k nakupu, pak to uvidi jinde vyhodneji a zbozi proste neprevezmou a obchodnikovi zustanou naklady na dopravu.
Hmm ehmm, do 5000,- je to škoda nepatrná, čili jde jen o přestupek, (za ten je jako sankce podle přestupkového zákona napomenutí, pokuta, zákaz činnosti a zabrání věci) není to trestný čin. Je tu sice mnohost páchání, tzn. pachatel se dopouští přestupku opakovaně, ale jestli byl chytrý a měl toho opravdu hodně, už je někde na Bahamách.... A jak víme, mnohé země se extradikcí pachatele vůbec nezabývají. Nejsem právník, jen vím, že právní předpisy mají v praxi mnohdy větší sílu u toho, kdo má víc peněz....
Také mám eshop a nezasílám jakkoliv jinak než na dobírku, ani když to někdo chce...
Především proto, že se mi často stalo, že zboží bylo zaplacené, odeslané, ale pošťačka to narvala někomu jinému a ten první prý o ničem neví - strašné problémy s poštou atd.
Pak se mi taky stalo, že zaměstnanec prostě jednu objednávku nevyřídil a dotyčný zákazník hned vyřvával jak jsme se ho určitě snažili okrást a nevím co všechno - přitom to bylo tak půl na půl, protože je pravda, že zaměstnanec to nevyřídil, ale zákazník se taky po zboží nijak neptal, nenapsal, nezavolal... Přitom považuju celkem za normální, že když se nic neděje, tak alespoň pošlu mail nebo zavolám a pak teprve vyřvávám o zlodějích.
Tak jsem přemýšlel jak tomu zamezit, až jsem vymyslel, že prostě zruším jakékoliv jiné platební metody a nechám jenom dobírku. Je to super, protože kdo zboží dostane, ten jej taky musí zaplatit a je to jasné. Navíc, nikdy se nemůže stát, že by někdo zaplatil a nebylo mu zboží dodané a mohl vyřvávat něco o krádežích, není problém s identifikací plateb, protože si všechno vyplňujeme sami.
Jediné, co mi u dobírek vadí, je cena a že u většiny dopravců zákazník musí hradit hotově a nemůže zaplatit třeba kartou. Jinak je ale dobírka lepší po všech stránkách :-).
Osobne bych predem neplatil ani u "proverenych" obchodu ... duvod je celkem jednoduchej (a delaj to vsichni). Kdyz zacaluju a prijde nekdo dalsi, kdo chce totez na dobirku ... dostane to on a ja trebas tejden cekam na dalsi kus.
Rusit objednavku a resit vraceni penez je pak naprosto neskutecnej vopruz (jak by to bylo jednoduchy, kdyby stacilo v bance stornovat platbu, at si obchodnik resi sam, proc zbozi nedodal vcas).
Pokud není obchod v místě, je i ta sama o sobě Morava na nákup pěšky trochu velká. No a když člověk nakupuje zboží do cca 500 Kč, je cena za zaslání a dobírku natolik vysoká (míněno v poměru k ceně zboží), že se vyplatí jít do klasického obchodu.
Podobně pokud člověk shání opravdu kvalitní věci, třeba vercajk - pak obvykle není alternativa - dodavatel bývá jeden.
Ale houby.
Mě okradlo OBI v Prostějově, tedy v zásadě německá firma. Ochranka OBI mě zabavila zboží, protože se jim nelíbilo, že jsem si pokusně odvážil 2 druhy, a koupil jenom jeden. (To prý poctivý člověk nedělá! Poctivý člověk koupí vše po čem sáhne!)
Zavolal jsem na OBI a ochranku policii. Řešilo se to jako přestupek. Jenže než to české úřady vyšetřily, OBI se „náhodou“ pokazilo PC a „ztratil“ kamerový záznam.
Přestupkový úřad to pak řešil tak šikovně, že přestože jsem předložil pokladní stvrzenku, pak dokonce výpis z banky, že platba kartou odešla do OBI, a dokonce ochranka nepopírala, že zabavila zboží, úřad ani OBI ani ochrance nenařídil, že má zboží vrátit.
Mám k dispozici veškerou dokumentaci, záznamy i celý jednací spis – můžu klidně napsat, že ochranka v OBI Prostějov jsou zloději, a nemohou mě žalovat za pomluvu, protože to mám perfektně a dokonce úředně podložené včetně jejich výpovědí, policejních i úředních spisů. Ale je mi to na pendrek.
Jednoduše, nakupoval jsem v mnoha firmách, ale skoro vždy podvod dělají nečeské firmy. Tak zní má zkušenost.
Já třeba většinu IT věcí kupuji v místních obchodech, protože i v kamenné prodejně jsou často levnější nebo stejně drahé jako v e-shopech. Což mě překvapilo, protože bydlím v moravském městě.
Navíc možnost si věc naživo vyzkoušet, snadnější případná reklamace, atd.
Zboží v celkové útratě do 500 Kč jsem nikdy za svůj život na e-shopu nenakupoval. Jednoduše v místě je lepší nabídka.
Můj případ z OBI Trutnov.Propíchl jsem igelitový pytlík se stahovacími páskami za 58 Kč, abych si jednu mohl důkladně prohlédnout.Moje chyba byla,že jsem tento vrátil zpět a zakoupil v jiné barvě.Ochranka po mě chtěla 1000 Kč za poškození zboží.Nechal jsem přivolat PČR.Ochranka po mě chtěla podepsat protokol,že jsem kradl.Policie mi vystavila pokutu 1000Kč za propíchnutý pytlík v OBI.Toto zboží jsem ještě zaplatil.OBI pro mě skončilo.Pokud půjdete nakupovat předražené zboží do OBI, tak ho raději ani neberte do ruky.Ochranka vás bedlivě sleduje,má na to čas,zákazníků je tam jako Šafránu.Jediné co mě na tom těší,že pokuta půjde na konto Celního úřadu a ne do OBI.
Včera jsem podal na Policii ČR trestní oznámení na firmu Technetium s.r.o. pro pokus o podvod na naši firmu v Jihlavě. Koncem května nám přišla e-mailem faktura něco pod 5 tis. Kč, za díl a montáž nějakého zařízení. Nikdo nic takového neobjednal, nic takového naší firmě nikdo nedodal ani nenamontoval. Na telefonní číslo uvedené na faktuře se nedá dovolat, na e-mail nikdo nereagoval,na www.technetium.cz žádné www-stránky nejsou. A za těch pár měsíců nás také nikdo o platbu neuháněl. Naštěstí jsem fakturu stopnul u sebe a nevrátil ji na účtárnu, takže neproběhla její úhrada.
Pavel Ženčák
Moravia Lacto a.s.
Jiráskova 94, Jihlava
Boužel jsem další ,kdo tak debilně naletěl. Nikdy jsem neposílal platbu předem. Bylo to poprvé a stojí mě to 3 800 kč. To, že budeme, trávit čas(než něco koupíme) hledáním referencí a drbů ,snad nikdo nemůže myslet vážně!!! Tady to má být ošetřeno ČOI apod. Pokud policie má podezření z podvodu a zná vlastníka účtu ,tak už měl být dávno
zablokovaný ,měli nás sami kontaktovat a vrátit nám ukradené peníze zpět !
Chlubit se v diskusi tím, že zaplatím převodem obchodu, se kterým nemám žádné osobní zkušenosti, to je teda síla. :)
I když mám dobré osobní zkušenosti s několika e-obchody, tak bych si od nich nikdy nenechal poslat nic nad 1000 korun jinak, než s platbou při převzetí.
Je třeba si neustále připomínat klasikky: "nechci slevu zadarmo". A pak taky: "za blbost se platí".
:D
Stejně tak je na tom ChipTel.cz - prodává vesele už hodně dlouho a žije z objednávek zaplacených předem. Nic neposílá, nereaguje na emaily, podvod jako hrom. Bohužel jde o stokorunové položky, tak se zřejmě nikdo neobtěžuje ztrácet čas návštěvnou Policie ČR - bohužel i já na to ten čas nemám a pán mojí ženu okradl o 360 Kč. Stačí si přečíst reakce na internetu, na Heuréce apod.
jinak naším cílem je samozřejmě získání certifikátu ověřeno zákazníky od heureky, krást nemusíme, jelikož je to druhý shop... nicméně dohadovat se nemá cenu, budu pro všechny pořád podezřelý a nespolehlivý - počítám i s tím certifikátem, ale víte co, já ty drahé věci na dobírku prostě nepošlu a radši o Vás přijdu, protože je tu lidí dost a nespolehlivých zákazníků ještě víc, to bylo příběhů, jak to objednaly děti či dokonce pes :)
:-)
Myslim, ze kazdy s IQ vyssim nez ma simpanz, ono mozna i ten simpanz by se nenechal napalit, musi chapat, ze v takovem "e-shopu" se nenakupuje, pokud nechcete prijit o penize. Takze to lze chapat spis jako srandu nez pokus o podvod. Jina vec je s kradenim kontaktu a rozesilanim falesnych faktur, predevsim ve vetsi firme a pokud to vystavi na mensi castku se muze stat, ze to nekdo prehlidne a zaplati (teda taky by se to stat nemelo ale da se pochopit, ze se to stat muze), je holt treba byt porad obezretny.
mno, tak koukám, že pro Vás je podezřelé úplně všechno a navíc, jak tu již někdo zmiňoval, projíždí e-shop a když je vše skladem, je to podezřelé, my třeba ty položky, které nejsou skladem neposíláme do zboží a nezobrazujeme je na webu, abysme to nemuseli řešit, to už jsem asi ve Vašich očích megapodvodník :))
Můj případ z OBI Trutnov.Propíchl jsem igelitový pytlík se stahovacími páskami za 58 Kč, abych si jednu mohl důkladně prohlédnout.Moje chyba byla,že jsem tento vrátil zpět a zakoupil v jiné barvě.Ochranka po mě chtěla 1000 Kč za poškození zboží.Nechal jsem přivolat PČR.Ochranka po mě chtěla podepsat protokol,že jsem kradl.Policie mi vystavila pokutu 1000Kč za propíchnutý pytlík v OBI.Toto zboží jsem ještě zaplatil.OBI pro mě skončilo.Pokud půjdete nakupovat předražené zboží do OBI, tak ho raději ani neberte do ruky.Ochranka vás bedlivě sleduje,má na to čas,zákazníků je tam jako Šafránu.Jediné co mě na tom těší,že pokuta půjde na konto Celního úřadu a ne do OBI.
Certifikat od heureky ma pro rozumnyho cloveka asi stejnou hodnotu, jako lejno uprostred chodniku ...
A presne tyhle pindy, ktery tu pisete, znaci, ze podvodnik dost pravdepodobne ste. Normalni obchodnik totiz obchoduje a nema potrebu vytahovat nekde pocty "spokojenych" zakazniku, nebo vsemozne vice ci meme koupene "certifikaty".
Nehlede na to, ze pribehu na tema zaplatil sem, a ten idiot mi nic neposlal a jeste se se mnou 1/2 roku dohadoval o penize/krachnul/... tu bylo uz neurekom. V obchode pro debily (takovem, ktery odmita posilat na dobirku) nekupuju - a spolu se mnou vetsina z tech, kteri disponuji penezi. Takze preji prijemny krach firme, ktera nechce zakazniky.
Server nenalezen, uz je asi odstrihli, ale tak obecne podivne obchody nemaji na webu kontakty, adresy, chybi obchodni podminky, atd. Osobne nenakupuju, pokud nema obchod reference na zbozi, heurece, pripadne jinde. Samozrejme jsou vyjimky, ruzne specializovane obchody co maji vyrobu a k tomu sve produkty i prodavaji (napadaji me ted treba periny), tak dohledate na netu treba v obchodnim rejstriku, ze se firma zabyva vyrobou atp.
Mně přijde, že lidi na netu používají mozek ještě méně než normálně, jako by to byl nějaký ideální virtuální svět. Jenže ono je to úplně naopak. Stačí se podívat, co na sebe vyslepičí na fejsbucích, různé pokusy o phishing atd. To je nějaká magická kombinace naprosté neznalosti daného prostředí a důvěřivosti.
Občas se divím, jak jednoduché je si způsobem uvedeným v článku vydělat (respektive nakrást). Koupit doménu + hosting + nějaké free eshop řešení a pak to naplnit několika desítkama fiktivních produktů za "akční" ceny. Otázka maximálně půl dne a investice do 500 Kč. Vzhledem ke schválně nahozeným nízkým cenám se to začne virálně šířit samo, stačí jen pár komentářů na FB a diskusích.
Pak už jen 2-3 týdny inkasovat, dokud se to neprovalí až na Lupu :-), pobavit se čtením zdejších komentářů a vycestovat navždy někde do zahraničí.
Ale to je pořád to samé. Některým lidem se prostě při pohledu na nápisy jako SLEVA, AKČNÍ NABÍDKA, atd. automaticky vypíná mozek a stávají se nesvéprávnými. Bohužel.
Dobrý den pane,
dovolte abych se do toho vložil, náš obchod má leckdy poloviční ceny a podvod to rozhodně není. Přesto u předmětů nad 5000 Kč vyžadujeme platbu předem a každý den řešíme obavy zákazníků. Jelikož je obchod nový, nemá žádné reference, avšak už má přes 50 spokojených zákazníků. Rozhodli jsme se pro oddělení od našeho hlavního shopu, abychom nabídli lepší komfort.
Na vzhledu webu průběžně pracujeme, ale nejsme supermani.
Z toho vyplývá, že to, co jste řekl bývá i v našem případě indikátorem nespolehlivosti, ale např. u nás tomu tak není a nelze to brát takto jednoznačně. Osobně Vás naprosto chápu, ale to samé bych očekával z druhé strany :)
Podnikání v tomto oboru je dosti těžké a s minimální marží, natož, aby si člověk mohl u dražších kousků dovolit mít naposílány statisíce s minimálním zhodnocením někde na cestě mezi poštou a firmou...
Dobry den, naletěla jsem také. Celkově mě má blbost stála asi 1300. Nikdy jsem neměla negativní zkušenost s platbou předem. Vždy jsem zboží dostala v pořádku a jsem důvěřivý blbec. Málokdo si vyhledává hodnocení obchodů před nákupem. Nemyslím si, jak tady píšete, že mám IQ šimpanze nebo nepoužívám "hlavinku", jen jsem neviděla důvod, proč nevěřit obchodu, který se tváří solidně