Také mám eshop a nezasílám jakkoliv jinak než na dobírku, ani když to někdo chce...
Především proto, že se mi často stalo, že zboží bylo zaplacené, odeslané, ale pošťačka to narvala někomu jinému a ten první prý o ničem neví - strašné problémy s poštou atd.
Pak se mi taky stalo, že zaměstnanec prostě jednu objednávku nevyřídil a dotyčný zákazník hned vyřvával jak jsme se ho určitě snažili okrást a nevím co všechno - přitom to bylo tak půl na půl, protože je pravda, že zaměstnanec to nevyřídil, ale zákazník se taky po zboží nijak neptal, nenapsal, nezavolal... Přitom považuju celkem za normální, že když se nic neděje, tak alespoň pošlu mail nebo zavolám a pak teprve vyřvávám o zlodějích.
Tak jsem přemýšlel jak tomu zamezit, až jsem vymyslel, že prostě zruším jakékoliv jiné platební metody a nechám jenom dobírku. Je to super, protože kdo zboží dostane, ten jej taky musí zaplatit a je to jasné. Navíc, nikdy se nemůže stát, že by někdo zaplatil a nebylo mu zboží dodané a mohl vyřvávat něco o krádežích, není problém s identifikací plateb, protože si všechno vyplňujeme sami.
Jediné, co mi u dobírek vadí, je cena a že u většiny dopravců zákazník musí hradit hotově a nemůže zaplatit třeba kartou. Jinak je ale dobírka lepší po všech stránkách :-).
Osobne bych predem neplatil ani u "proverenych" obchodu ... duvod je celkem jednoduchej (a delaj to vsichni). Kdyz zacaluju a prijde nekdo dalsi, kdo chce totez na dobirku ... dostane to on a ja trebas tejden cekam na dalsi kus.
Rusit objednavku a resit vraceni penez je pak naprosto neskutecnej vopruz (jak by to bylo jednoduchy, kdyby stacilo v bance stornovat platbu, at si obchodnik resi sam, proc zbozi nedodal vcas).