tohle je skvělé doporučení, ale spoustě společností se prostě nelze dovolat. Je naprosto běžné, že u bank, operátorů (zrovna zmiňovaný TMO) zavolám na oficiální infolinku, oni zadají požadavek do systému a řeknou, že se mi někdo z daného oddělení ozve, pak o půl dne později mi volá neznáme a nedohledatelné číslo...
TM se sice snaží, ale dost blbě - funguje to jen pro TM čísla a volání do TM sítě, tj. větší polovinu provozu tím nevyřeší. Navíc tím rozbili oblíbenou službu mobilní CLIP, používanou alternativními operátory se souhlasem ČTÚ :- ( Aneb problém to řeší jen někdy-někomu, úočníkům je celkem jedno, ze které sítě si oběť vyberou.. Globální řešení pro všechny je asi v nedohlednu (aby libovolná síť na světě poznala, odkud může přijít hovor, aneb alternativa jako SPF u emailů)
"Firewall 2.1, které nově ověřuje původ hovoru, tedy to, zda se telefonní číslo nachází v domácí síti, nebo v zahraničí. Podvržené hovory pak v případě, že je aktivní číslo přihlášené do domovské sítě firewall, blokuje."
Ano Tmobile řeší aktuálně jen to, že když jde hovor z česka, na přání zákazníka přes VoIP, tak ho jako největší dement zablokuje. Kdežto ze zahraničí to projde a SIMka ani náhodou v roamingu není. Tzn. TMobile lže a jen poškozuje alternativní operátory. Notabene, drtivá většina těch podovodů jde právě ze zahraničí! A co dělá TMobile? Blokuje českou konkurenci. I to se mu hodí do krámu.
O to ale nejde, prostě v současné době se není možné plnohodnotně dovolat řadě bank, operátorů, nelze jim napsat a jediná možnost je si nechat zavolat. Třeba Vodafone byl v tom jednu dobu extrémně nedobytný.
Člověk dopředu neví z jakého čísla mu budou volat a díky masivnímu používání externích call centrem to je občas vtipná domluva.
Ověřitelnost druhé strany po telefonu se zhoršuje.