 
K účinnosti té funkce ověřování přes aplikaci jsem trochu skeptický. Hned se mi vybaví historka, jak si podváděný klient všiml, že vedle bitcoinmatu, do kterého měl nasypat úspory, visí varování PČR před podvody. Tak se zeptal podvodníka, co on na to, a podvodník mu ihned vysvětlil, že to varování už neplatí, ale zapomněli ho odstranit, tak jestli prý by jim nepomohl a neodnesl ho do koše. Oběť ochotně "pomohla s úklidem" a pokračovala v obdarovávání podvodníka. Takže očekávám, že zanedlouho podvodníci rozšíří svůj postup o upozornění, že právě ta ověřovací aplikace je napadená a tudíž nebezpečná a že by ji oběť v žádném případě neměla použít, protože právě tím přijde o všechno.
Jinak řečeno, ten problém není technický a proto jsou možnosti, jak ho řešit technickými prostředky, dost omezené.
 
Jsem přesvědčen, že kdyby teoreticky Caller ID fungovalo stoprocentně a spolehlivě, sice by to trochu pomohlo, ale pomohlo by to především těm, kterým stejně téměř nehrozí, že by na tyhle triky nalétli. Skutečná cílová skupina jsou lidé, které by dost možná netrklo ani kdyby jim na mobilu při vyzvánění červeně blikalo "příchozí hovor ze Sierra Leone".
 
Kdyz jsme v tom, tak bych si take zafabuloval. Osobne moc neverim, ze vetsina podvedenych aktivne zkouma cisla ve vyhledavaci, ale mnohdy maji nejakou aplikaci, ktera to dela automaticky. A dle meho nejde ani tak o to, ze by podvodnici meli strach, ze by nekdo dostatecne ovlivnitelny, aby poslechl pokyny k vybrani uspor, vycerpani uveru a odneseni penez do bitcoinmatu, kontroloval cislo a pokud neni zname, tak je odmitl. Spise si rikaji, ze jestli ma nejakou aplikaci pro zjisteni volajiciho, tak budou pusobit o neco duveryhodneji. Je to takovy drobny dilek ve skladacce, ktera v konecnem dusledku vede k tomu, ze clovek udela zdanlive silenou vec.
Bohuzel je fakt, ze rada lidi (mozna vetsina) nema moc povedomi o tom, ze lze pomerne snadno "podvrhnout" cislo volajiciho.