Rozsáhlá reklamní kampaň nabízela podvrženou Javu

21. 8. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Blue Coat upozorňuje na podvodnou instalaci Javy, kterou zatím většina antivirů nezachytí.

Bezpečnostní firma Blue Coat včera upozornila na rozsáhlou reklamní kampaň lákající na věrohodně vypadající aktualizaci Javy — až na to, že dotyčný instalační program se nacházel na doméně tartd.info.

Chris Larsen na blogu naznačuje, že se dostal k logům s odkazujícími weby, neboť uvádí, že nejvíce návštěv přiváděla reklamní síť Yield Manager (provozovaná společností Right Media, vlastněnou Yahoo!). Napočítal však návštěvy skrze nejméně dvanáct různých reklamních sítí.

Na uvedené adrese už dnes nenajdete nic, ale pokud kampaň pokračuje v cílení na nějaké další uložení instalace, pak je pro méně bystré uživatele nebezpečná v tom, že — alespoň podle VirusTotal — hrozbu nyní rozpoznává jen 12 antivirů ze 46. (Včera to bylo nejprve devět a později jedenáct.)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).