Co vlastně vysílají v současné době za pořady TV stanice Barrandov, Nova, Prima?? Viděl jsem naposled Barrandov cca před 12 měsíci nějaký pořad, který po 5 minutách byl vypnut, jelikož byl o ničem (byl tam Mládek a spol.), Novu jsem vuděl naposledy, když tam blábnolil Železný o svých úspěšných programech a Primu asi před 10 lety když začínali dávat rakouský seriál o kriminálce a jejich psu.
V podstatě tyto stanice dávají programy nic neříkající divákovi a do toho vrážejí ještě reklamy. Kdo se na tyto programy dívá a kdo je zadavatelem reklam (stupidních), které stejně nikdo nesleduje?? Zadavatelé reklam si vůbec nedělají zpětnou kontrolu, jak jsou sledovány jejich reklamy a jen prostě vyhazují své peníze za program, který nikdo nesleduje a tím i nekupuje - což je smyslem reklamy ????
Jestli jste si nevšiml, sledovanost se pečlivě sleduje (a výsledky si občas můžete přečíst i na tomto serveru). Televize co jmenujete vysílají pro masy, pokud se nevlezete do škatulky "masový divák", tak prostě máte smůlu a musíte přepnout jinam nebo se nedívat - vy máte svůj názor a vkus, dalších pár miliónů lidí má ale ten názor a vkus jiný. Pokud masy chtějí stupidity, tak se prostě masové kanály budou vysílat stupidity.
To si stěžujete, nebo jen tak nezávazně konstatujete? Téměř každý kdo chce, nebo má podmínky, může sledovat z DVB-S a DVB-C mnoho desítek stanic v lokalizovaných verzích, tedy bez případných jazykových barier. TV už není považována za jediný zdroj informací, zábavy a poučení na jediném dostupném kanálu. Kdo nachází zalíbení v seriálech, má je mít. Koho láká sport, je mu k dispozici. Kdo preferuje poučení, najde si ho. A kdo třeba má rád hudební kanály, také si může vybrat. Fyzicky dokáže člověk jako divák ale sledovat jen jediný pořad, s pomocí záznamu i něco, co v reálu nestíhá, nebo se vzájemně překrývá. Tím jen chci naznačit, že závisláci mají možnosti, odpůrci seriálové tvorby ale také. Tak o co jde? A že se někomu zdá systém peoplemetrů nedokonalý k rozdělování miliard za reklamu? Zatím neexistuje nic lepšího a finančně a divácky přijatelnějšího. Nepodceňujte ale zadavatele reklam, že jsou jen prosťáčci, co nesmyslně platí. Zpětná vazba mezi reklamou a zvýšením prodeje konkrétního zboží je tím nejlepším potvrzením toho, že se to v boji s konkurencí bohatě vyplatí. Reklamy mohou působit stupidně, ale opět platí, že účinkuje i tehdy, kdy to ani nevnímáme, nebo se tomu programově bráníme. Vazba mezi informaceni z obrazovky a naším mozkem si žije vlastními pravidly, které nejme schopni ovlivnit, i když si to jedinci myslí a složitě dokazují.
Proto nemá ani cenu hodnotit, zda je pro diváka, ale hlavně pro vysilatele, vhodnější uvádět nekonečné seriály, nebo samostatné epizody. Tady totiž nejde o blaho diváka, ale o úspěch v podnikání komerčních TV, včetně ještě dočasně i získání dalších státních financí prostřednictvím ČT.
No a neseriálový divák? Je nutné pro něj něco extra dělat? A proč? Nejdůležitější je sledovanost a podle statistik jí seriál spolehlivě zaručuje. Nehledejme v TV nějakou charitu a všeobecnou péči o diváka, občana. Je to zbytečné a ti, kteří se na TV nedívají, také žijí a možná i lépe, než ty miliony věrných diváků čehokoliv.